۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82496397
T T
۰ نفر
مطالبات و هزینه نگهداری مشكلات مهم تامین و توزیع برق گناباد است

گناباد- ایرنا- رئیس اداره برق گناباد گفت: افزایش مطالبات و هزینه نگهداری تاسیسات از مشكلات مهم تامین و توزیع برق این شهرستان به شمار می رود.

محمد بهشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تداوم معضل خشكسالی، توفان شن و گرد و خاك موجب افزایش 20 درصدی هزینه نگهداری سالانه تاسیسات تامین برق مناطق شهری و روستایی گناباد شده به طوری كه در این شرایط مجبور به سرویس شبكه توزیع در فاصله زمانی كوتاه هستیم.
وی گفت: بدهی معوقه بیش از 60 میلیارد ریالی بخشهای دولتی و خصوصی به اداره برق گناباد مشكلات متعددی در روند خدمت رسانی مطلوب به مردم ایجاد كرده و به یكی از دغدغه های مهم این بخش تبدیل شده است.
رئیس اداره برق گناباد گفت: 80 میلیارد ریال در سال گذشته برای اجرای طرح های برق رسانی شامل نصب، توسعه و تقویت شبكه های برق روستایی این شهرستان اختصاص یافت و از این میزان برق رسانی به پنج روستا با دو میلیارد و 390 میلیون ریال اجرا شد.
وی یكی از طرح های مهم این اداره در سال گذشته را بهره برداری از سوییچ خانه GIS و مركز كنترل با اعتبار بالغ بر شش میلیارد و 640 میلیون ریال ذكر كرد.
وی گفت: همچنین تعویض كنتورهای قدیمی و نصب 372 كنتور هوشمند با اعتبار هفت میلیارد و 650 میلیون ریال در این مدت انجام شد.
وی مجموع اعتبارات پروژه های شهرستان در سال گذشته را 32 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: در بخش شهری بیشتر اعتبارات در بخش توسعه شبكه برای تامین برق مشتركین جدید و تقویت آن برای كاهش خاموشی هزینه شد.
بیش از 44 هزار مشترك در مناطق شهری و روستایی گناباد زیرپوشش خدمات اداره برق قرار دارند.
شهرستان گناباد در 287 كیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی