۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۹
کد خبر: 82497778
T T
۰ نفر
عذرخواهي مديركل آموزش و پرورش كرمان در پي تنبيه دانش آموز رودبارجنوب

كرمان - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان كرمان در پي تنبيه بدني يك دانش آموز در شهرستان رودبارجنوب از همگان عذرخواهي كرد و گفت: به عنوان مدعي العموم آموزش و پرورش فرد متخلف را به هيات رسيدگي به تخلفات اداري معرفي مي كنيم تا حيثيت معلمان خدشه دار نشود.

به گزارش ايرنا محمد محسن بيگي عصر سه شنبه در نشست شوراي اداري آموزش و پرورش استان كرمان افزود: معتقديم هر رفتار خارج از عرف و قانوني كه مشاهده مي كنيم بايد عذرخواهي كنيم.
وي بيان كرد: شيوه جذب و استخدام در آموزش و پرورش در سال هاي گذشته به گونه اي بود كه افرادي وارد تربيت معلم مي شدند و دوراني را به عنوان دانشجو معلم طي مي كردند و پس از فارغ التحصيلي وارد سيستم آموزشي در آموزش و پرورش مي شدند.
وي گفت: در سنواتي چرخه استخدامي در آموزش و پرورش تغيير كرد و به همين دليل برخي نيروهايي كه شاخصه هاي معلمي را نداشته اند، وارد عرصه آموزشي شده اند.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان بيان كرد: در برخي نقاط نيز مجبور به استفاده از سرباز معلم ها هستيم و در حال حاضر 500 سرباز معلم در استان كرمان در حال فعاليت هستند.
وي گفت: همه افرادي كه در مدرسه حضور دارند، دستورالعمل ممنوعيت تنبيه بدني را امضا كرده اند اما متاسفانه در برخي موارد شاهد موارد ناگواري هستيم كه اين موضوع براي همه به ويژه فرهنگيان دردناك است.
محسن بيگي تاكيد كرد: اينگونه مسائل اعتبار معلمان را به چالش مي كشد و به شدت بر اين موضوع حساس هستيم و چارچوب هاي قانوني را اجرايي مي كنيم.
وي افزود: ترويج خشونت و رفتارهاي خشن به ويژه در حوزه تربيتي بايد به سمتي هدايت شود كه مهارت هاي مبتني بر اخلاق را بين معلمان و دانش آموزان شاهد باشيم.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان تصريح كرد: گاهي اوقات همكاران ما نيز مورد آسيب ها و لطماتي قرار گيرند كه اين موارد به دليل مسائل قانوني، رسانه اي نمي شود.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته 56 نفر معلم فوتي در استان داشته ايم گفت: 20 نفر از اين افراد در تصادف بين راه مدرسه كشته شده اند و 36 نفر نيز به دلايل طبيعي جان خود را از دست داده اند.
محسن بيگي اظهار كرد: سال گذشته 23 معلم نيز مصدوم شده اند و در حال حاضر در منازل خود بستري هستند.
وي ادامه داد: 560 هزار دانش آموز در استان كرمان وجود دارد كه اين تعداد دانش آموز در قالب 24 هزار و 850 مدرسه دولتي و حدود يكهزار مدرسه غير دولتي در استان مشغول به تحصيل هستند.
وي درباره پوشش تحصيلي و جلوگيري از بي سوادي بين دانش آموزان نيز گفت: به همت دولت مدارس با حداقل دانش آموز نيز در استان كرمان فعال هستند به طوري كه 453 مدرسه زير پنج نفر دانش آموز در استان وجود دارد و 207 باب از اين مدارس دولتي و مابقي غير دولتي هستند.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان افزود: سال 90 بعد از سيستان و بلوچستان بيشترين تعداد بي سواد مربوط به استان كرمان بوده و در چند سال گذشته نرخ رشد باسوادي در اين استان بيشتر از ميانگين كشوري بوده است.
وي عنوان كرد: در برخي از شهرستان هاي استان كرمان بي سواد شناخته شده در سنين بين 10 تا 47 سال وجود ندارد و 60 درصد اتباع افغان نيز بيسواد هستند كه سياست نظام از 2 سال قبل متمركز بر اين است تمامي دانش آموزان بي سواد زير پوشش سوادآموزي قرار گيرند و در اين راستا 27 هزار دانش آموز افغان در مدارس استان كرمان با تمام امكانات دانش آموزان ايراني در حال تحصيل هستند.
وي گفت: سال گذشته 25 هزار نفر از اتباع خارجي در سطح كشور زير پوشش نهضت سواد آموزي قرار گرفتند كه از اين تعداد سه هزار نفر در استان كرمان بوده اند.
محسن بيگي بيان كرد: بالاترين پراكندگي دانش آموزي در سطح كشور مربوط به استان كرمان است.
وي با تاكيد بر اينكه 800 مدرسه تخريبي در استان كرمان وجود دارد ادامه داد: در برخي از مدارس مجبور به برگزاري كلاس ها در كانكس يا تجميع كلاس ها شده ايم.
وي با اشاره به اينكه 200 مدرسه خير ساز در استان كرمان در دست احداث است گفت: برخي از اين مدارس به صورت همكاري خيران و دولت در دست احداث هستند.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه كرمان جزء استان هاي داراي بيشترين زاد و ولد است افزود: در سال تحصيلي گذشته تعداد دانش آموزان استان پنج هزار نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزايش داشته است.
وي اظهار كرد: خدمات آموزش و پرورش در حوزه تربيت و آموزش به ويژه در سه سال گذشته قابل تقدير است كه با مديرت صحيح منابع انساني و مالي حاصل شده است.
وي با بيان اينكه شاخص هاي كمي و كيفي مدارس استان كرمان ارتقا يافته است گفت: رتبه آموزش و پرورش استان كرمان از رتبه 24 كشوري به رتبه 13 كشوري در سال گذشته ارتقا يافت.
دانش آموز كلاس دوم ابتدايي مدرسه فقاهت واقع در روستاي بحرين از توابع شهرستان رودبارجنوب اوايل هفته جاري به علت كاهلي در انجام تكاليف درسي از سوي معلم خود مورد تنبيه شديد بدني قرار گرفت.
در پي اين رويداد رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب استعفا كرد و دادستان اين شهرستان نيز از تشكيل پرونده قضايي در اين زمينه خبر داد.
مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري كرمان نيز امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از دستور ويژه استاندار كرمان براي رسيدگي به پرونده تنبيه بدني يك دانش آموز توسط معلم خاطي در شهرستان رودبارجنوب خبر داد.
اواخر سال گذشته نيز تنبيه دانش آموزي در شهرستان رودبارجنوب منجر به فرو رفتن مداد در پوست سر وي شد و توبيخ و تعليق معلم خاطي را در پي داشت.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار: رسول محمدحسني
7440/3028