۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۴۹
کد خبر: 82497992
T T
۰ نفر
رسیدگی به شكایت ایرانیان آمریكایی علیه فرمان مهاجرتی  ترامپ آغاز شد

نیویورك-ایرنا- دادگاه ناحیه دو واشنگتن روز سه شنبه رسیدگی به پرونده شكایات گروه زیادی از ایرانیان آمریكایی علیه حكم مهاجرتی ترامپ را به ریاست یكی از قضات فدرال این كشور آغاز كرد.

دادگاه ناحیه دوم واشنگتن آمریكا روز سه شنبه جلسه بررسی شكایت گروه زیادی از ایرانیان آمریكایی علیه حكم مهاجرتی ترامپ را به ریاست تانیا چوتكان قاضی فدرال آمریكایی آغاز كرد.
در حالی كه بعد از دوبار صدور حكم ممنوعیت قضات فدارل ایالت های مریلند و هاوایی علیه دومین نسخه فرمان مهاجرتی ترامپ این فرمان به حالت تعلیق و در انتظار تصمیم یك دادگاه فرجام بسر می برد اما در این دادگاه قرار است برخی از ایرانیان آمریكایی كه این دستور را فرمانی تبعیض آمیز و ضد مسلمانان می شمارند هر یك به طور جداگانه شكایت خود را مطرح كرده و خواستار صدور حكم توسط دستگاه قضایی آمریكا علیه این فرمان شدند.
سیروس مهری وكیل ایرانی الاصل آمریكا و كنشگر مدنی این كشور روز دوشنبه « روز گذشته » با اعلام این خبر گفت فرمان ترامپ عملا شمار زیادی از ایرانیان مقیم آمریكا را كه خدمات موثر و سازنده ای را در این كشور ارائه داده اند به بزه‌های قربانی تبدیل كرده است و اضافه كرد كه چنین حكمی نه تنها غیر انسانی و تبعیض گرانه محسوب می شود پایه های اعتماد بیش از 500 هزار ایرانی مقیم این كشور را نسبت به دولت آمریكا سست خواهد كرد.
اروپام-4-541 **شبس*1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد**