۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82499346
T T
۰ نفر
472 تعاونی در شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان فعال است

چابهار - ایرنا - رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 472 تعاونی با 28 هزار و 196 نفر عضو در این شهرستان فعال است كه نقش بسیار مهمی در تولید و اشتغال دارند.

عبدالله امیریان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعاونی های یاد شده در گرایش های صنعتی، عمرانی، صید و صیادی، كشاورزی، مسكن، خدمات، مصرف و مرزنشینان فعال هستند.
وی افزود: در بخش مسكن 76 تعاونی مسكن كارمندی، كارگری، مهر و محله ای تشكیل شده است كه تا كنون 16 تعاونی با هزار و 794 عضو موفق به اخذ زمین شده اند.
وی بیان كرد: هزار و 250 واحد مسكونی تا كنون به اعضای تعاونی های شهرستان چابهار و اگذار شده است.
وی نبود زیرساخت های لازم در حوزه آب، برق، فاضلاب و آماده سازی خیابان ها و معابر را علت تاخیر در تحویل مسكن تعاونی ها عنوان كرد.
وی ادامه داد: با تلاش های مسئولان پنج تعاونی درخصوص صادرات سوخت مرزنشینان فعال شده كه تاكنون بیش از پنج میلیون لیتر سوخت توسط این تعاونی ها صادر شده است.
وی اضافه كرد: وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعی با محوریت حفظ اشتغال موجود، توسعه بنگاه ها، ترویج فرهنگ كار، كار آفرینی، آموزش و توسعه نیروی كار، اقتصاد، تولید و رفاه اجتماعی استراتژی های خود را تبیین كرده است.
رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل تجاری، كشاورزی، خدماتی، اقتصادی، گردشگری و ترانزیت كالا در حوزه كار این شهرستان حدود سه هزار واحد كارگری فعال و حدود 40 هزار نفر كارگر مشمول قانون كار دارد.
امیریان اظهار داشت: كارگران در واحدهای مختلف كارگری شهرستان اعم از مشاغل دریایی و صنایع تولیدی وابسته به صید و صیادی، كارگاه های ساختمانی و عمرانی، پتروشیمی و سایر صنوف خدماتی، توزیعی و پروژه راه آهن مشغول بكار هستند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كریمی نژاد**انتشاردهنده:اكبرنوری