به گزارش ايرنا، صابر تقويمي روز پنجشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان افزود: بايد در سال تحصيلي آتي براي حل اين موضوع با احداث مدارس جديد و تكيه بر همت خيران مدرسه ساز اقدام عملي انجام شود.
وي با قدرداني از همت خيران مدرسه ساز در بازسازي و تجهيز 11 واحد مدرسه در بخش خواجه اين شهرستان در سال گذشته، بر هدايت خيران مدرسه يار براي رفع نيازهاي آموزشي و تجهيزات مدارس تاكيد و اظهاركرد: اين امر زمينه ساز ايجاد فضاي مناسب براي دانش آموزان و ارتقاي كيفيت آموزشي منطقه با استفاده از برنامه هاي كاربردي و عملي است.
فرماندار هريس، احداث 10 باب مدرسه روستايي اين شهرستان كه بر اثر قدمت چندين ساله و زلزله سال 91 تخريب يا آسيب جدي ديده با تكيه بر همت خيران و كمك اداره نوسازي مدارس با اعتبار پيش بيني شده 25 ميليارد ريال را خواستار شد.
تقويمي از مسئولان استاني خواست در خصوص مشكل تامين هزينه جيره غذايي خوابگاه هاي مركزي مدارس شبانه روزي اين شهرستان به ويژه منطقه محروم و زلزله زده بخش خواجه اعتبار ويژه اي در نظر بگيرند.
وي ايجاد فضاي با نشاط و نگاه آينده محور و اميد بخش در مدارس را از اولويت هاي بخش آموزش دانست و جوانان اميدوار به آينده روشن را موتور محرك توليد و اشتغال در جامعه اعلام كرد.
فرماندار هريس با اشاره به سياست هاي دولت و هدف گذاري اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، رعايت نظم و مقررات در تمامي امورات تكريم ارباب رجوع و معلمان و دانش آموزان، جديت در امورات محوله با توجه به شرح وظايف و حفظ وحدت و انسجام جذب و هدايت خيران براي نوسازي و مقاوم سازي مدارس شهرستان را خواستار شد.
عباس ايمان نژاد، مدير آموزش و پرورش خواجه نيز در اين جلسه تلاش و همت در امر مدرسه سازي و مدرسه ياري را از ماندگارترين كارهاي نيك و پسنديده ذكر كرد و گفت: امسال به همت خيران مدرسه ساز و مدرسه يار آموزش و پرورش منطقه خواجه به آينده اي اميدوار دست مي يابد زيرا از عوامل موثر در افزايش كيفيت آموزشي ايجاد فضاهاي آموزشي جديد و مقاوم سازي است.
خبرنگار: محمد طلوعيان ** انتشار دهنده: پرويز انصاري
7227/8023/3071
فرماندار هريس: وجود 79 مدرسه مختلط در بخش خواجه امر آموزش را مختل مي كند
۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳
کد خبر:
82500107
تبريز - ايرنا - فرماندار هريس با اشاره به وجود 79 مدرسه مختلط در مقاطع مختلف تحصيلي در بخش خواجه اين شهرستان گفت: وجود مدارس مختلط بويژه در مناطق روستايي مخل امر آموزش و آرامش رواني دانش آموزان است.