۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82500131
T T
۰ نفر
واحدهای فولادی مستقر در اشكذر در رفع آلایندگی صنایع خود بكوشند

یزد ـ ایرنا ـ مدیركل محیط زیست یزد با بیان اینكه اولویت نخست محیط ‌زیست استان مشكلات حوزه فولاد است و شهرستان اشكذر جایگاه ویژه‌ای در این مورد دارد ،كنترل آلایندگی و رفع آلودگی این واحدهای صنعتی را خواستار شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری اشكذر، سید حسین سادات موسوی در نشست تعیین تكلیف نهایی با واحدهای آلاینده فولاد مستقر در این شهرستان افزود:دشت یزد ـ اردكان در شرایط مناسبی به لحاظ زیست‌محیطی به سر نمی‌برد .
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر محیط‌زیست در چرخه فرآیند واحدهای تولیدی و صنعتی قرارگرفته است و انتظار می‌رود این مراكز با در نظر گرفتن شرایط موجود به‌ویژه در مصرف آب و خروجی ذرات آلاینده دقت و توجه بیشتری داشته باشند.
وی ضمن تقدیر از واحدهایی كه تاكنون نسبت به كاهش آلایندگی خود اقدام كرده اند، فرصت در نظر گرفته‌شده برای واحدهای آلاینده را حداكثر یك‌ماهه عنوان كرد و افزود: طی این زمان بازرسی‌ها تشدید و واحدهایی كه همكاری لازم را نداشته باشند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
فرماندار اشكذر هم در این نشست اظهار داشت: از انجا كه مباحث زیست‌محیطی واحدهای صنعتی اكنون به مطالبه عمومی تبدیل‌شده ، انتظار می‌رود واحدهای فولادی مستقر در این شهرستان اولویت نخست خود را رفع مشكلات آلایندگی قرار دهند.
محمدعلی شاه‌حسینی با قدردانی از واحدهای فولادی كه به احترام افكار عمومی فعالیت خود را تا رفع مشكل آلایندگی و نصب پالایه متوقف افزود: انتظار می‌رود واحدهای دیگر نیز رفع مشكل آلایندگی خود را در اولویت قرار دهند در غیر این صورت به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.
وی همچنین بر ضرورت همكاری و همراهی این واحدها در بخش‌های مختلف اجتماعی تأكید كرد و از آمادگی مجموعه فرمانداری برای رفع مشكلات تولید و اشتغال خبر داد.
بیش از 600 واحد صنعتی كوچك و بزرگ در اشكذر مستقر است .
مركز شهرستان اشكذر در 20 كیلومتری استان یزد قرار دارد.
******
ضرورت ایجاد ایستگاه خودكار هواشناسی در اشكذر
جمعی از گلخانه داران شهرستان اشكذر با حضور در نشست آشنایی با سامانه تهك از مدیریت جهادكشاورزی درخواست رسیدگی برای ایجاد ایستگاه خودكار هواشناسی از سوی سازمان هواشناسی در این شهرستان شدند.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مدیریت جهادكشاورزی شهرستان اشكذر، نشست آشنایی با سامانه تهك با حضور جمعی از كارشناسان سازمان هواشناسی یزد و نیز جمعی از گلخانه داران، در این مدیریت برگزار شد.
در ابتدای این نشست حمید زارع، كارشناس سازمان هواشناسی یزد برای آشنایی گلخانه داران با سامانه تهك مطالبی را ارائه كرد.
همچنین در این نشست گلخانه داران برخی از مشكلات خود، اعم از آلودگی شدید این منطقه و افزایش دمای شهرستان به علت وجود كارخانه ها و از همه مهمتر نبود ایستگاه خودكار هواشناسی در شهرستان ( به دلیل اختلاف 5 ای 6 درجه ای هوای اشكذر با یزد ) كه منجر به پرداخت نشدن خسارت وارده به كشاورزان، توسط بیمه شده است، بیان كردند.
از آنجا كه مبنای پرداخت خسارت محصولات گلخانه ای ، گزارش سازمان هواشناسی است و برخی از گزارش های هواشناسی آمار دقیقی از میزان خسارتهای بخش كشاورزی از جمله سرمازدگی گرمازدگی را در مورد شهرستان اشكذر اعلام نمی كند، این امر منجر به پرداخت نشدن خسارت از سوی بیمه به كشاورزان خسارت دیده می شود.
7546/ 5054 دریافت كننده : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@