كشف مواد مخدر در خراسان شمالي در سال 
گذشته 15درصد افزايش يافت

بجنورد-ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي گفت: ميزان كشف مواد مخدر در اين استان طي سال گذشته در مقايسه با سال ماقبل 15درصد رشد داشته است.

به گزارش ايرنا، سردار عليرضا مظاهري در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اظهار كرد: در سال 95 يك تن و 642 كيلوگرم مواد مخدر غيرصنعتي در استان كشف شده است كه اين رقم در مقايسه با سال ماقبل 15 درصد افزايش دارد.
وي افزود: در سال گذشته ميزان كشف مواد مخدر صنعتي در استان در مقايسه با سال ماقبل 88 درصد رشد داشته است.
وي گفت: در سال گذشته بيش از پنج كيلوگرم و 800 گرم مواد مخدر صنعتي كشف شده است.
فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: در سال گذشته حدود 750 كيلوگرم مواد مخدر در قالب طرح هاي مشتركي كه با استان هاي ديگر انجام شد، كشف شده است.

* تاكيد بر اشتغال زايي براي خانواده هاي آسيب ديده از اعتياد
سرپرست دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي در اين نشست بر اشتغال زايي براي زندانيان و خانواده هاي آسيب ديده از اعتياد تاكيد كرد و افزود: در اين زمينه ساخت چند سوله در سفر رهبر معظم انقلاب براي خانواده هاي زندانيان مصوب شده است كه پيگيري ها در اين زمينه در دست انجام است.
محمود ثميني با بيان اينكه خريد و تجهيز سوله ها در دست انجام است گفت: اين سوله ها براي ايجاد اشتغال تهيه مي شوند زيرا معتادان بايد شغل پايدار داشته باشند كه دوباره به اعتياد باز نگردند.
سرپرست دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي گفت: ساخت چهار سوله با اعتبار 24 ميليارد ريال با مساحت دو هزار و 400 متر مربع مصوب شده و تصميم بر اين است كه سه سوله در شهرك فرش خريداري و سه سوله ديگر نيز ساخته شود.
وي افزود: از آنجايي كه در مصوبه، خريد سوله مصوب شده بود، پيگير هستيم اصلاح موافقت نامه انجام و ساخت سوله نيز محقق شود.
وي اظهار كرد: مشاور و پيمانكار براي ساخت سوله گرفته شده است و مكان ساخت سه سوله در زندان ها جانمايي شده است كه در هر زندان سوله اي با مساحت 600 متر مربع ساخته مي شود.
سرپرست دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي گفت: با ساخته شدن اين سوله ها اشتغال مناسبي براي زندانيان ايجاد مي شود تا بتوانند منبع درآمدي داشته باشند وخانواده هاي خود را حمايت كنند.

*حمايت از كارهاي پژوهشي
ثميني در بخش ديگر سخنان خود بر انجام تحقيق و پژوهش در زمينه حل مشكل مواد مخدر تاكيد كرد و افزود: براي تحقق اهداف و رسيدن به موفقيت در مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد استاده از طرح هاي پژوهشي مورد توجه اين شورا است و حمايت از تحقيقات و پژوهش ها مورد حمايت قرار مي گيرد.
رئيس دانشگاه بجنورد نيز در زمينه حمايت از طرح هاي تحقيقاتي دانشجويان با موضوع مواد مخدر گفت: در اين باره بايد ارتباط نزديك تر و بهتري با دانشگاه برقرار شود.
احمد محقر اظهار كرد: نياز است تا موانع و مشكلات و خوان ها براي ورود به اين عرصه برداشته شود.

*مشكل اعتياد جدي است
مديركل ورزش و جوانان خراسان شمالي نيز در اين نشست با بيان اينكه بسياري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي ريشه در مواد مخدر دارد گفت: اعتياد مشكل عمده در نقاط حاشيه شهر است و نياز است تا براي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در اين مناطق تدبير انديشه شود.
خسرو منعمي اظهار كرد: شهرداري مي تواند زمين هاي رها شده در سطح شهر را به فضاي ورزشي براي جوانان اختصاص دهد و در اين باره برنامه ريزي كند.
وي با بيان اينكه با وجود برنامه ها و تلاش هاي انجام شده، مشكل اعتياد هنوز كاهش نداشته است افزود: معضل اعتياد در جامعه جدي است و بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

*** همشهريان گرامي خراسان شمالي براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادها مي توانند به يكي از روش هاي ذيل از فعاليت هاي رسانه اي و خبري اين آگاه شوند.
مراجعه به سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در كانال تلگرامي خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو كردن آدرس صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنين هموطنان گرامي براي ارسال ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود به مديريت ايرنا مي توانند در 24 ساعت به آدرس زير تلگرام كنند.
https://t.me/irnaBOJ
1744/7185 / خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده