۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82500765
T T
۰ نفر

اجرای طرح هادی در 840 روستای خراسان رضوی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82500765
اجرای طرح هادی در 840 روستای خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح هادی در 840 روستای بیش از 20 خانوار این استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مجتبی سلطانی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: در استان خراسان رضوی 2 هزار و 524 روستای بیش از 20 خانوار وجود دارد كه طرح هادی در بیش از 30 درصد آنها اجرا شده است.
وی اظهار كرد: بنیاد مسكن این استان همچنین با همكاری سازمان ثبت اسناد و املاك بیش از 200 هزار سند روستایی برای روستانشینان استان صادر كرده است.

* 70 درصد مسكن روستایی استان مقاوم نیست
حجت الاسلام سلطانی گفت: 70 درصد واحدهای مسكونی در روستاهای این استان در مقابل بلایای طبیعی مقاوم نیستند.
وی افزود: تاكنون 191 هزار واحد مسكن روستایی در استان توسط این بنیاد مقاوم سازی شده و 13 هزار واحد مسكونی شهری نیز ساخته شده است.
وی اظهار كرد: ساخت مسكن مهر در شهرهای كمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز از تكالیف بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است كه در خراسان رضوی 57 شهر كمتر از 25 هزار نفر جمعیت وجود دارد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسكن خراسان رضوی گفت: باید 19 هزار و 500 واحد مسكن مهر در این شهرها احداث می شد كه تا كنون 12 هزار واحد از این تعداد ساخته و تحویل شده و مابقی نیز در دست اجراست.
وی با اشاره به زلزله اخیر در شهر سفیدسنگ فریمان افزود: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله برای ارزیابی خسارت و عملیات بازسازی وارد عمل شد.
وی اظهار كرد: در این زمین لرزه به 137 روستا خسارت وارد شده و 2 هزار واحد مسكونی نیز تخریب شد.
حجت الاسلام سلطانی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای تسریع در بازسازی واحدهای خسارت دیده گفت: پرداخت 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای ساخت هر واحد تخریب شده، 20 میلیون ریال وام بلاعوض برای تامین لوازم و اثاثیه منزل آسیب دیدگان و یكصد میلیون ریال تسهیلات برای افرادی كه دام و دامداری های آنان دچار خسارت شده است از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان می باشد.
وی افزود: با توجه به اینكه طرح هادی برخی روستاها نیز در اثر این زلزله دچار آسیب شده است 300 میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح هادی در این روستاها در نظر گرفته شد.
21 فروردین سال 1358 به فرمان بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، بنیاد مسكن و حساب 100 امام (ره) برای تامین مسكن نیازمندان و محرومان تشكیل شد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشركننده: محمد حسین علی مقدم