۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82500918
T T
۰ نفر
امامان جمعه : شورای نگهبان میزان است و همه نامزدها باید از آن تمكین كنند

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه سراسر كشور با بیان اینكه شورای نگهبان میزان است و همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از آن تمكین كنند؛ افزودند : شورای نگهبان با صلابت توانست افراد واجد شرایط رئیس جمهوری را معرفی كند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینكه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از مسائل مهم پیش رو است؛ اظهار داشتند : مردم باید با بصیرت و بینش عمیق در انتخابات شركت و در سرنوشت كشور خود سهیم باشند .
خطیبان نماز جمعه سراسر كشور همچنین با اشاره به اینكه انتخابات پیش رو از سوی دشمنان ایران اسلامی رصد می شود، افزودند : دشمنان در این انتخابات نیز همچون گذشته به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به كشور هستند .
**بوشهر
امام جمعه بوشهر: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نظر شورای نگهبان تمكین كنند
امام جمعه بوشهر گفت: نامزدهای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها رعایت اخلاق و قانون مداری داشته باشند و در تایید صلاحیت ها پیرو نظر شورای نگهبان باشد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در هر شرایطی باید به دیدگاه شورای نگهبان احترام بگذارند و در صورت داشتن اعتراض نیز تنها باید بصورت مكتبوب و مجاری قانونی آن را ارائه كنند.
وی یادآورشد: چنانچه نامزدهای تایید صلاحیت نشده مطلبی را بنویسند و یا تجمعی را شكل دهند مغایر با قانون و ولایت مداری است.
صفایی بوشهری تاكید كرد: میزان و فصل الخطاب انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان و همه باید تابع نظر آن باشند.
وی ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها نیز باید با رعایت اخلاق مداری یك فضای اخلاقی و رقابت سالم ایجاد شود.
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: در این بین نیز مردم هر فردی را كه انتخاب می كنند وی با درك انتخاب مردم خود را جهت خدمت آماده كند.
**همدان
امام جمعه موقت همدان:شورای نگهبان دربررسی صلاحیت نامزدها باصلابت عمل كرد
امام جمعه موقت همدان از اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افراد كثیری كه در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی كرده بودند تشكر كرد و گفت: شورای نگهبان با صلابت توانست افراد واجد شرایط رئیس جمهوری را معرفی كند.
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها از مسائل مهم در پیش رو است كه آرای مردم در آن بسیار سرنوشت ساز است.
وی افزود:اگر مسئولی بر سر كار می آید و نمی تواند مطالبات مردم را به خوبی برآورده كند علتش این است كه مردم در زمان انتخاب آن فرد، دقت لازم و كافی را انجام نداده اند.
امام جمعه موقت همدان تاكید كرد: مردم باید با بصیرت و بینش عمیق و با توجه به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در انتخابات شركت و در سرنوشت كشور خود سهیم باشند و حضور گسترده داشته باشند.
**ارومیه
امام جمعه ارومیه: انتخابات ایران از سوی دشمنان رصد می شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینكه انتخابات پیش رو از سوی دشمنان رصد می شود، گفت: دشمنان در این انتخابات نیز همچون گذشته به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: دشمنان با توطئه های مختلف به دنبال كم رنگ كردن مشاركت مردم و زیر سوال بردن انتخابات ایران هستند و مردم باید هوشیار و اهل بصیرت باشند.
وی با تاكید بر اینكه داوطلبان و هوادارانشان باید بیش از پیش شرایط كنونی كشور را مورد توجه قرار دهند، ادامه داد: رد صلاحیت داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری نباید با ناراحتی آنان همراه شود و این داوطلبان می توانند در سایر بخش ها به مردم خدمت كنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه كرد: داوطلبان انتخابات باید از قدرت طلبی و فرصت طلبی دوری كنند زیرا ریاست طلبی از سوی انبیا الهی و خداوند متعال منع شده است و به دینداری فرد و ملت لطمه می زند.
**مشهد
امام جمعه مشهد: عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد
امام جمعه مشهد گفت: احراز نشدن صلاحیت افراد در انتخابات از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، كسی را تایید یا رد نمی كند بلكه تنها احراز صلاحیت می كند.
وی با بیان اینكه احراز نشدن صلاحیت دلیل نمی خواهد، اظهار كرد: شورای نگهبان میزان است و هیچ كس نباید در مقابل آن بایستد.
وی گفت: طبق منویات امام راحل، توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناك برای كشور است و هر كس بخواهد به مردم بگوید شورای نگهبان كذاست مفسد است و به عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار می گیرد.
**سنندج
امام جمعه سنندج:تلاش دشمنان، ضربه به انقلاب با تبلیغ عدم مشاركت در انتخابات است
امام جمعه سنندج گفت: دشمنان كوشش می كنند از طریق تبلیغ عدم مشاركت مردم در انتخابات، به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد كنند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: مردم باید آگاه و هوشیار بوده و با مشاركت گسترده و پررنگ در انتخابات، راه نفوذ دشمنان را ببندند.
وی با بیان اینكه كمك الهی همواره پشتیبان ملت ایران است ادامه داد: با شركت آگاهانه در انتخابات، انتخاب فرد اصلح و پیروی از توصیه های رهبر معظم انقلاب، دل دوستان را شاد و دشمنان را مایوس كنیم.
**یزد
امام جمعه یزد: نامزدها و دست اندركاران انتخابات مراقب توطئه های دشمنان باشند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برگزاری انتخابات از عرصه های مهم در كشور است بنابراین نامزدها و دست اندركاران باید همواره با بصیرت مراقب توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی باشند.
ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد با تشریح اهمیت انتخابات و نقش مردم، مسئولان و نامزدها در این عرصه، افزود: همه باید در چارچوب قانون و با رعایت كامل مقررات در تمام مراحل برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ریاست جمهوری عمل كنند تا با حفظ اقتدار كشور، توطئه های دشمن خنثی شود.
امام جمعه یزد تصریح كرد: نامزدهای انتخابات و حامیان آنها باید همانند دست اندركاران انتخابات فقط در چارچوب وظایفی كه قانونگذار مشخص كرده عمل كنند.
ناصری گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونمند و حماسی، مبین عزت كشور و خنثی كننده توطئه های دنیای استكباری و دشمنان قسم خورده نظام ولایی است.
**كرج
امام جمعه كرج: همه باید تصمیم شورای نگهبان را بپذیرند
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه كرج با اشاره به اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل می كند و همه باید تصمیم این شورا را بپذیرند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته كرج، افزود: برخی در خصوص اسامی اعلام شده ممكن است حرف های نامربوط بزنند، درحالی كه اعلام تایید صلاحیت ها را باید پذیرفت.
وی ادامه داد: اگر اعتراضی است باید براساس قانون پیش رفت و با سنجیده عمل كرد مانع شادی دشمن شد.
ایت الله حسینی همدانی افزود: شورای نگهبان قانونی است و كسی حق ندارد در مصاحبه ها و سخنرانی ها به آن توهین كند.
وی درادامه به عملكرد برخی از داوطلبان انتخابات درالبرز پرداخت و گفت: برخی از داوطلبان خود را برای تبلیغات آماده می كنند كه در این زمینه تاكید می شود از بیت المال و امكانات دولتی استفاده نكنند. هیات های اجرایی و نظارت هم در انجام وظیفه براساس قانون عمل كنند.
**اردبیل
امام جمعه اردبیل: ركن ركین انتخابات تمكین در برابر قانون است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ركن ركین انتخابات تمكین در برابر قانون است و عصیان در برابر قانون مساوی با دیكتاتوری است.
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: یكی از اركان مهم نظام و انتخابات، شورای نگهبان است و این شورا با رای قاطع این ملت به قانون اساسی، به تصویب ملت رسیده و لذا بی اعتنایی به حكم شورای نگهبان بی اعتنایی به حرمت و شأن ملت است.
1484 /انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر