۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82501029
T T
۰ نفر
ارتقاء شاخص هاي سلامت و اميد به زندگي در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: به بركت نظام جمهوري اسلامي و دولت تدبير و اميد شاخص هاي سلامت و اميد به زندگي در سيستان و بلوچستان ارتقاء يافته است.

به گزارش ايرنا محمود رضا ميري روز جمعه در جمع نمازگزاران مسجد جامع الخليل اهل سنت خاش با گراميداشت ماه مبارك رجب و عيد مبعث اظهار داشت: دولت تدبير و اميد در راستاي تاكيدات رهبر معظم انقلاب با اجراي طرح تحول سلامت توانست گام هاي بسيار خوبي را در حمايت مالي از مردم و بيماران بردارد كه كاهش هزينه درماني در بيمارستان ها و گسترش زيرساخت هاي بخش بهداشت و درمان تنها بخشي از اين حمايت هاست.
وي تاكيد كرد: همزمان با اجراي طرح تحول نظام سلامت در سيستان و بلوچستان، عمليات ساخت 376 طرح عمراني با اعتبار پنج هزار و 240 ميليارد ريال (524 ميليارد تومان) در حوزه زير پوشش اين دانشگاه آغاز شد كه 250 طرح از مجموع آنها مصوبات سفر سال گذشته وزير بهداشت و درمان به استان است.
وي افزود: كاهش هزينه هاي درمان براي كمك به اقشار ضعيف جامعه يكي از مهترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد در طرح تحول نظام سلامت است.
وي بيان كرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي با تحريم هاي ظالمانه خود سلامت مردم را مورد تهديد قرار دادند به طوري كه براي تامين دارو و تجهيزات پزشكي با مشكل رو به رو بوديم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان ادامه داد: خدا را شاكريم كه دولت تدبير و اميد با بهبود سياست هاي خارجي سبب تحول در حوزه سلامت كشور شد.
ميري خدمات دهي به مردم در جامعه شهري و روستايي و مبارزه با انواع بيماري ها و تلاش براي كاهش خسارتهاي ناشي از سوانح را از شاخص هاي مهم دولت تدبير و اميد در سيستان و بلوچستان عنوان كرد.
وي ادامه داد: دولت يازدهم با جذب نيروهاي متخصص و توانمند بومي و برنامه ريزي هاي مطلوب بسياري از بيماري ها را در سيستان و بلوچستان ريشه كن كرد.
وي فراهم كردن زيرساخت ها، تامين نيرو و تجهيزات، حمايت از بيماران خاص، رايگان شدن زايمان طبيعي، كاهش هزينه درمان در روستا به ميزان سه درصد و در شهرها به 6 درصد و اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت را اقدامي موثر براي توسعه خدمات در حوزه بهداشت و درمان برشمرد كه توسط دولت تدبير و اميد صورت گرفت.
به گزارش ايرنا محمودرضا ميري رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان امروز همراه با معاونان و كارشناسان اين دانشگاه، فرماندارخاش و شماري از مسئولان اين شهرستان به مناسبت هفته سلامت در مسجد جامع الخليل با مردم ديدار كردند.
همچنين شماري از معاونان و كارشناسان بهداشتي اين دانشگاه به همراه مسئولان بهداشت و درمان خاش در مساجد تشيع و تسسن اين شهرستان حضور پيدا كردند و گزارشي از خدمات دولت يازدهم در بخش بهداشت و درمان ارائه كردند.
به همين مناسبت همايش بزرگ پياده روي خانوادگي و ورزش صبحگاهي با حضور پرشور مردم خاش به مسافت سه كيلومتر در جاده سلامت برگزار و به قيد قرعه جوايزي نفيس به 60 نفر از شركت كنندگان حواله خريد از جمله دوچرخه، لوازم خانگي، لباس ورزشي، توپ، كفش ورزشي و غيره از سوي شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان اهداء شد.
عيادت از بيماران بستري در بيمارستان امام خميني(ره)، ويزيت رايگان بيماران، گرفتن تست قند خون در محل هاي برگزاري نماز جمعه و غيره از ديگر برنامه هاي گرامي داشت هفته سلامت در خاش بود.
شهرستان 174 هزار نفري و مرزي خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است. 7310
7310**3213 خبرنگار: محمدامين ميربلوچزهي ** انتشار دهنده: اكبرنوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan