۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82504181
T T
۰ نفر
سوء تغذیه كودكان روستایی استان اردبیل بهبود یافته است

اردبیل - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: سوء تغذیه كودكان در روستاهای این استان با توزیع غذای گرم و میوه در مهدهای كودك رفع شده است.

بهزاد ستاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 333 واحد مهد كودك در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل فعالیت دارند و هشت هزار و 562 كودك در این واحدها آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی اضافه كرد: یكی از طرح های مهم و قابل توجه در مهدهای كودك توزیع غذای گرم و میوه در بین كودكان است كه تا حدودی این طرح توانسته سوء تغذیه كودكان در روستاها را مرتفع كند.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل از ارائه 180 نوع خدمات به مددجویان خبر داد و گفت: این خدمات در زمینه های مختلف به مددجویان ارائه می شود و از جمله خدمات قابل توجه افزایش مستمری مددجویان است.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی استان افزود: كمك‌های مستمری به هشت هزار و 400 نفر در حوزه امور اجتماعی و 19 هزار نفر در حوزه توانبخشی استان پرداخت می شود.
ستاری اضافه كرد: این تعداد شامل 9 هزار و 200 خانوار است كه یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از مستمری‌ های بهزیستی برخوردار می ‌شوند و در مجموع سالانه نزدیك به 75 میلیارد ریال مستمری از سوی بهزیستی اردبیل به مددجویان پرداخت می‌ شود.
ستاری از بهره مندی سه هزار و 600 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان خبر داد و گفت: این تعداد با اعضای خانواده زیرپوشش شامل 12 هزار و 500 نفر مددجو است كه خدمات لازم را دریافت می كنند.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل همچنین با اشاره به واگذاری مسكن مهر به مددجویان افزود: در سال گذشته 80 واحد مسكن به مددجویان تحویل داده شد و تلاش می شود تعدادی از این واحدها هم تا پایان امسال تكمیل و تحویل متقاضیان شود.
وی با بیان اینكه بهزیستی استان در شاخص های استانی ریبه سوم را سال 95 كسب كرده ، گفت: در بحث اشتغال تعهد بهزیستی استان 632 نفر بود كه از طریق مراكز غیردولتی 250 نفر اشتغال یافتند.
مدیركل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح تامین مالی خرد خبر داد و افزود: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور توانمند سازی اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی خانواده های روستایی در این استان اجرا می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257