۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۳:۰۹
کد خبر: 82505858
T T
۰ نفر
صهیونیست ها زندانیان اعتصاب كننده فلسطینی را ممنوع ملاقات كردند

تهران – ایرنا – خانواده زندانیان اعتصاب كننده فلسطینی اعلام كردند كه مقام های صهیونیستی به آن ها اجازه دیدار با این زندانیان را نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله, فدوی برغوثی همسر مروان برغوثی از رهبران جنبش فتح كه در اعتصاب غذا بسر می برد، گفت: اداره زندان های رژیم صهیونیستی ازهرگونه تماس با زندانیان اعتصاب كننده جلوگیری می كند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی به نهادهای بین المللی مانند صلییب سرخ, اعضای عرب كنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وكلای زندانیان اعتصاب كننده, اجازه دیدار با آن ها را نمی دهد.
برغوثی با اشاره به این كه این اقدام مقامات صهیونیستی, غیر قانونی و مغایر با معیارهای حقوق بشری است،افزود: وضعیت سلامتی مروان برغوثی كه از سوی دادگاه رژیم صهیونیستی به 4 مرتبه حبس ابد محكوم شده نامناسب است.
پیشتر رامی حمدالله نخست وزیر تشكیلات خود گردان فلسطینی در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را مسئول سلامت جان زندانیان دانست و جامعه جهانی خواسته بود تا برای حمایت و دفاع از حقوق زندانیان فلسطینی به مقام های صهیونیستی فشار بیاورند.
این در حالی است ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته از تشكیلات خود گردان فلسطینی خواسته بود تا كمك به خانواده های این زندانیان را قطع كند.
پیشتر سازمان زندان های رژیم صهیونیستی اعلام كرد ، اسرای فلسطینی باید منتظر عواقب این كارشان باشند.
این در حالی است كه یك مسئول عالی رتبه در سرویس های اطلاعاتی تشكیلات خودگردان فلسطین هشدارداده بود كه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته با ادامه اعتصاب غذای اسیران و شروع انتقال اعتصاب كنندگان به بیمارستان، اوضاع از كنترل خارج شود.
اسرای فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) در اعتراض به وضعیت نامناسب اسرای در بنده زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.
تا كنون 2000 نفر از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به این اعتصاب پیوسته اند.
در پی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی مناطق مختلف سرزمین های اشغالی طی روزهای گذشته شاهد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی بود.
شبك**9365**1917*مترجم: رضا میرزائی*انتشار دهنده: سیدمحمدباقر نوربخش
۰ نفر