۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۱۹
کد خبر: 82507155
T T
۰ نفر
تجليل استاندار فارس از خيرين مدرسه ساز/ نيكوكاران 9 هزار كلاس درس در استان ساخته اند

شيراز - ايرنا- استاندار فارس با حضور در نوزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان فارس از اين انسان هاي نيك انديش تجليل كرد؛ نيكوكاراني كه در 2 دهه گذشته يك هزار و 527 مدرسه شامل 9 هزار و 600 كلاس درس را ساخته و به آينده سازان كشور تقديم كرده اند.

به گزارش ايرنا، سيدمحمدعلي افشاني شامگاه چهارشنبه در سخناني در اين آيين با بيان اينكه نام خيران به ويژه خيران مدرسه ساز هميشه ماندگار است گفت: وجود خيران در شرايطي كه بسياري از انسان ها حتي منافع ملي را بر منافع شخصي خود ترجيح مي دهند افتخار و ارزشمند است كه نام آنها تا هميشه ماندگار خواهد بود.
وي اظهار كرد: خيرين مدرسه ساز و نيك انديشان مدرسه ساز، فرهنگ ساز هستند و ديگران را وادار به قدم گذاشتن در مسير درست و صحيح مي كنند.
استاندار فارس افزود: خيرين و نيكوكاران مدرسه ساز بر روي آگاهي و دانايي سرمايه گذاري مي كنند كه اين موضوع از نيازهاي اساسي كشور است زيرا دانايي لازمه توانايي است.
افشاني ادامه داد: امروز دانايي به واسطه برخورداري از علم يكي از ابزارهاي قدرت در هر كشور است كه خيرين مدرسه ساز با اقدامات ارزشمند خود در راستاي استقلال و آباداني كشور تلاش مي كنند.
افشاني اظهارداشت: خيرين نيك انديش ترين انسان ها هستند كه اين انسان هاي بزرگ به آينده كشور فكر مي كنند و بر روي فرزندان اين سرزمين سرمايه گذاري مي كنند.
وي اضافه كرد:خيرين انسان هاي مسئوليت شناسي هستند كه حس نوع دوستي و درد مردم داشتن آنها را وادار به حركت در مسير صحيح و فرهنگ سازي مي كند.
او با بيان اينكه نام خيرين هميشه ماندگار است ادامه داد: وجود خيرين در شرايطي كه بسياري از انسان ها حتي منافع ملي را بر منافع شخصي خود ترجيح مي دهند و درك انسان هايي كه فرصت برابر آموزشي براي آنها وجود ندارد،افتخاري ارزشمند است.
افشاني عنوان داشت: خيرين و نيكوكاران نقش مهمي در تعليم و تربيت كشور دارند به طوري كه هم معلمان، مديران، دانش آموزان و افراد جامعه را تربيت مي كنند و فرهنگ عمومي جامعه را فرهنگ سازي مي كنند.
** خيرين فارس يك هزار و 527 پروژه اجرا كردند
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز استان فارس نيز گفت: از ابتداي تشكيل اين مجمع در استان يكهزار و 527 پروژه با 9 هزار باب كلاس با كمك هاي مالي بالغ بر 430 ميليارد تومان توسط خيران احداث شده است.
سيد محمدرضا ميرباقري افزود: هم اينك تعداد سه هزار نفر شخص حقيقي و 300 نفر سازمان حقوقي خير فعال در عرصه مدرسه سازي در استان فارس فعال هستند كه از اين تعداد 350 نفر را بانوان نيك انديش تشكيل مي دهند.
وي بيان كرد: هم اينك در شهر شيراز نيازمند 150 مدرسه و 11 هزار و 600 باب كلاس هاي درس است و همچنين 9 هزار و 600 باب كلاس درس كلنگي و تخريبي در شيراز نيازمند توجه و همت نيكوكاران براي بهسازي است.
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز استان فارس با توجه به شعار نقش خيرين در ساخت مدارس ايمن در جشنواره امسال بيان كرد: رعايت نكات ايمني به منظور بهسازي واحدهاي درسي بايد مد نظر احداث كنندگان مدارس در كشور قرار گيرد.
نوزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان فارس شامگاه چهارشنبه با رويكرد نقش خيرين در ساخت مدارس ايمن در شهر جديد صدرا در 15 كيلومتري شمال غرب شيراز برگزار شد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمي نيك** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي