۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۱۲
کد خبر: 82508098
T T
۰ نفر
سعيد جليلي: نشست هاي انتخاباتي بايد به صحنه چالش عقلاني شود/ برخي از نامزدها رويكرد رمانتيك دارند

همدان- ايرنا - سعيد جليلي، فعال سياسي اصولگرا گفت: نشست هاي انتخاباتي بايد به صحنه چالش عقلاني، اقناعي ملي و درس آموزي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وي شامگاه پنجشنبه در تجمع مردمي حاميان سيدابراهيم رئيسي در همدان افزود: نشست هاي انتخاباتي نبايد به محلي براي عمليات رواني و ترس از آنچه مي خواهد پيش بيايد، تبديل شود.
وي اضافه كرد: ما مدعي هستيم كه از يك سو كشور ايران داراي امكانات فراوان مادي و سخت افزاري، منابع غني و معادن بزرگ است و از نظر شرايط جغرافيايي همه چيز براي پيشرفت كشور مهيا است و در كنار آن سرمايه بزرگ انساني و جوانان مومن و تحصيل كرده را داريم اما با شرايط مطلوب فاصله داريم.
وي با اشاره به بيانات رهبري در سال 92، و ضرورت خلق حماسه اقتصادي در كنار حماسه سياسي،
افزود: البته حماسه اقتصادي محقق نشد كه رهبري موضوع اقتصاد مقاومتي را عنوان كردند و كسي كه مي خواهد رئيس جمهور شود بايد برنامه هاي خود در اين راستا را تشريح كند.
جليلي اضافه كرد: جلسه هاي انتخاباتي بايد علاوه بر ايجاد شور انتخابات، همراه با مباحثي باشد كه موجب اقناع مردم نسبت به آنچه كه در چهار سال آينده مي خواهد اتفاق بيفتد، شود.
وي اظهار كرد: برخي در انتخابات نقاط ضعفي را بيان مي كنند و روي آن مانور مي دهند تا آراي مردمي را به سمت خود جمع كنند اما همه بايد تكليف خود را با امكانات و استعدادهاي موجود در كشور روشن كرده و بگويند كه در صورت پيروزي در انتخابات در چهار سال آينده چگونه مي خواهند عمل كنند.
وي گفت: دولتي كه بر سر كار مي آيد بايد نقاط قوت و ضعف را شناسايي كرده و با تقويت نقاط قوت، نقاط ضعف كشور را متحول كند.
جليلي اظهار كرد: بارها گفته مي شود كه در چهار سال گذشته براي كشور عزت و اقتدار آفريده شده و در صورت ارزيابي واقعي مي بينيم كه چه مسيري را طي شده است.

* نامزدهاي رمانتيك
جليلي افزود: برخي از نامزدهاي حاضر در عرصه رقابت هاي رياست جمهوري توفيقي در اين عرصه نخواهند داشت چون رويكرد آنها قديمي است، واقع بين نيستيد و رمانتيك عمل مي كنند.
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: انتخابات فرصتي براي تبيين توانمندي و نقاط قوت كشور است و كساني كه معتقدند بايد سرمايه گذاري خارجي را رونق داد چرا از بسياري از سرمايه هاي اساسي كشور به خوبي استفاده نمي كنند؟

* تفكر انقلابي جنگ را دور كرد
جليلي با تاكيد بر اينكه در ايام انتخابات نبايد با شور و ايجاد فضاي كاذب، مباحث واقعي را فرعي نشان داد، افزود: تفكر انقلابي بود كه سايه جنگ را از كشور دور كرد و آرامش به معني رفع دغدغه بيكاري مردم است.
وي تفكر انقلابي را نه يك شعار كه عين واقعيت و عقلانيت دانست و گفت: ملت سربلند، دولت توانا و مقتدر مي خواهد كسي كه به تفكر انقلابي باور داشته باشد.
جليلي ادامه داد: اكنون وظيفه بزرگ شما اين است كه در هر عرصه اي براي اقناع مردم نسبت به واقعيات كشور به شكل صحيح اقدام كنيد و اين حركت بايد شروع شود.
وي ادامه داد: ما معتقديم كه حجت الاسلام رئيسي به دليل داشتن تفكر انقلابي نامزد اصلح است و اگر زمام امور كشور را به دست گيرد مي تواند در عرصه هاي مختلف موفق عمل كند، زيرا هر جا كه تفكر انقلابي بوده موفقيت شكل گرفته است.
جليلي تاكيد كرد: تفكر انقلابي حقيقت است كه فساد را بر نمي تابد و دولت وقتي مي تواند با فقر و فساد مبارزه كند كه با تبعيض مبارزه كرده باشد.
وي با اشاره به وظايف نيروهاي انقلابي گفت: بايد گفتمان انقلاب اسلامي و راه حل رفع نيازهاي مشروع مردم را شناخت و از سويي نيروهاي انقلابي در صحنه انتخابات بايد براي كسي كه اصلح و بهترين است و مي تواند نيازهاي مشروع مردم را برطرف كند كار انجام دهند.
در اين تجمع مردمي حدود 600 نفر حضور داشتند.
2087/5132
خبرنگار: زهرا پيرنيا ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
۰ نفر