۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82509043
T T
۰ نفر

اپل و توسعه فناوری شارژ بی‌سیم از راه دور

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82509043
اپل و توسعه فناوری شارژ بی‌سیم از راه دور

تهران - ایرنا - ثبت اختراع جدید اپل نشان می‌دهد این شركت به دنبال راهی برای شارژ بی‌سیم آیفون و آی‌پد با استفاده از سیگنال‌های رادیویی مانند Wi-Fi است.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، اطلاع از تلاش این شركت برای شارژ بی سیم تجهیزات موبایل، موجب افزایش امیدواری نسبت به منسوخ شدن سیم‌های شارژر در بین كاربران شده است.
اختراع جدید اپل شامل روشی است كه در آن فركانس‌های الكترومغناطیس به عنوان پرتوهای حامل انرژی به سوی دستگاه‌های موبایل ارسال می‌شوند. در حال حاضر از این امواج به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود.
گفته می‌شود اپل قصد دارد در جشن 10 سالگی آیفون كه درسال جاری میلادی برگزار می‌شود، قابلیت شارژ بی‌سیم این دستگاه را رونمایی كند. این شركت هفته گذشته در یك گروه صنعتی به نام Wireless Power Consortium عضو شد. با وجود این شیوه مورد استفاده اپل برای شارژ بی سیم تجهیزات این شركت هنوز مشخص نشده است. گفته می‌شود كه اپل برای شارژ آیفون، از فناوری‌های شارژ بی سیم متداول در بازار كه با استفاده از یك شارژر بی‌سیم در فاصله كوتاه انجام می‌شود، استفاده نخواهد كرد و به نظر می‌رسد كه این شركت به دنبال توسعه فناوری شارژ بی‌سیم از راه دور است.
شارژ بی سیم از راه دور ایده جدیدی نیست و اپل از سال‌ها قبل به دنبال دستیابی به این فناوری است. اولین اختراع اپل در زمینه شارژ بی‌سیم، برای شارژ بی سیم كامپیوترهای iMac بود كه در سال 2010 میلادی به ثبت رسید.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده علی‌كاشانی** انتشار:‌گلشن
۰ نفر