۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82509649
T T
۰ نفر

در اهميت نماز جماعت صبح

كتاب سفيران صبح منتشر شد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82509649
كتاب سفيران صبح منتشر شد

تهران - ايرنا - كتاب سفيران صبح با موضوع نماز جماعت صبح در مسجد به قلم محمدعلي موظف رستمي منتشر شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از ستاد اقامه نماز در اين كتاب علاوه بر تبيين اهميت، آثار و بركات اقامه نماز جماعت در مسجد، فصلي را به راهكارها اختصاص داده است.
در فصل اول كتاب كليات و تعريف مفاهيمي همچون نماز، نماز جماعت، اقامه نماز در اول وقت و مسجد بيان شده و در فصل دوم نيز موضوع سحرخيزي و اقامه نماز جماعت صبح در مسجد مورد بررسي قرار گرفته و فصل سوم نيز به راه كارها و طرح‌ها اختصاص يافته است.
مسعود دريس مدير امور استان هاي ستاد اقامه نماز گفت: اين ستاد به منظور برداشتن گام‌هاي عملي با هدف ترويج فريضه نماز صبح در مساجد، از آموزه‌هاي ديني بهره جسته و همراه با ارائه برنامه‌هاي هدفمند، طرح ها و راه‌كارهاي عملي را به منظور فراهم‌سازي زمينه حضور گسترده‌تر مؤمنان در اين همايش معنوي ايجاد كرده و كتاب سفيران صبح را در همين راستا منتشر كرده است.
دريس اواخر بهمن سال گذشته طي نشستي با خبرنگاران گفت كه نماز صبح در هزار و 800 مسجد به جماعت اقامه مي شود كه البته تاكنون اين آمار افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا در حدود 70 هزار مسجد در كشور وجود دارد كه 35 تا 40 درصد از اين مساجد امام جماعت ندارند ولي چراغ برخي از اين مساجد در مناسبت هايي مانند ماه مبارك رمضان و ماه محرم روشن و برنامه هايي در آنها اجرا مي شود اما در ساير ايام سال نماز جماعتي برپا نمي شود.
مدير روابط عمومي ستاد اقامه نماز همچنين گفت: در برخي مساجد كشور 40 كليد از در مساجد تهيه و به اهالي محله ها داده شده تا هر كدام كه صبح زودتر بيدار شد نسبت به آماده و گشودن درب مسجد براي برپايي نماز جماعت اقدام كند.

فراهنگ**1003**1823 دريافت: محمدرضا جعفرملك * انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر