۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82513275
T T
۰ نفر
معرفي كتاب ها به كودكان در نمايشگاه بين المللي تهران

تهران-ايرنا- مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هر روز در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تازه‌ترين آثار منتشر شده را به كودكان معرفي مي‌كنند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از كانون پرورش فكري، مدير نظارت بر چاپ و توزيع محصولات كانون گفت: امسال 760 عنوان كتاب، 27 عنوان سرگرمي و 62 عنوان لوح‌هاي فشرده آموزشي و بازي در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب در غرفه‌ كانون به مساحت 200 متر مربع عرضه مي‌شود.
جعفر عبدي افزود: از اين تعداد كتاب 149 عنوان چاپ اول، 242 عنوان تجديد چاپي و 17 عنوان كتاب بريل است.
وي همچنين به تخفيف 10 درصدي محصولات براي عموم و تخفيف ويژه براي فرهنگيان اشاره كرد و گفت: هر روز هفت نفر از مربيان مراكز فرهنگي‌هنري كانون نيز براي معرفي محصولات در اين غرفه‌ها حضور دارند.
عبدي يادآور شد: در بخش ناشران عمومي نيز غرفه‌اي به مساحت 12 مترمربع براي عرضه‌ رمان‌ها و نمايش‌نامه‌ها در نظر گرفته شده است.
مدير نظارت بر چاپ و توزيع محصولات كانون ‌اضافه كرد: در بخش ناشران كمك آموزشي نيز بيش از 120 عنوان كتاب‌هاي كمك آموزشي و فصل‌نامه‌هاي كانون زبان در سالني به مساحت 60 مترمربع براي عرضه‌ آماده شده است.
عبدي اظهار داشت: فضايي كه امسال براي غرفه‌هاي كانون در نمايشگاه كتاب اختصاص يافته در مقايسه با سال گذشته تغييري نكرده است و در طراحي غرفه‌ها براي جذب مخاطبان سعي شده از رنگ‌هاي شاد و كودك‌پسند استفاده شود.
امسال كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سه بخش كودك و نوجوان در سالن B 109، غرفه‌ 44، در بخش ناشران عمومي در سالن اصلي 2، سالن A3، راهروي 6، غرفه 1004 و در بخش ناشران آموزشي در سالن D4، غرفه 4 پذيراي علاقه‌مندان است.
سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 13 تا 23 ارديبهشت 1396 در شهر آفتاب واقع در آزادراه خليج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روي مرقد مطهر امام خميني(ره) برپا مي‌شود.

** شعرهاي صفورا نيري در «مثل يك لبخند»
«مثل يك لبخند» مجموعه‌ دوازده شعر كودكانه به قلم صفورا نيري است.
كودكان گروه سني «ج» (9 تا 12 سال) مي‌توانند مجموعه‌اي از شعرهاي صفورا نيري را با تصويرهايي از نيره تقوي در كتاب «مثل يك لبخند» بخوانند.
«مثل يك لبخند» روايتي است از دنياي كودكان كه احساسات روزمره و اتفاقات دنياي آن‌ها را به زبان شعر توصيف مي‌كند.
«خواهر»، «پدر»، «خورشيد و دريا»، «عيد نوروز»، «مترسك»، «مثل يك لبخند» و «اتوبوس قديمي» برخي از آثار انتشار يافته در اين كتاب هستند كه با تصويرگري‌هايي زيبا و شاعرانه همراه شده‌اند.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين كتاب را از تمامي فروشگاه‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور تهيه كنند.
اين كتاب نخستين بار در سال 1370 منتشر شده است و اين روزها پس از ويرايش با قيمت 40 هزار ريال در بازار نشر عرضه شده است.

** «بادهاي پاييزي، بادهاي بهاري و دو كبوتر» در مرحله پيش توليد
پويانمايي «بادهاي پاييزي، بادهاي بهاري و دو كبوتر» به كارگرداني صادق جوادي در مرحله پيش توليد قرار دارد.
داستان اين پويانمايي بر اساس كتابي از احمدرضا احمدي با همين عنوان است كه به زودي تبديل به پويانمايي مي‌شود.
به گفته كارگردان پويانمايي بادهاي پاييزي، بادهاي بهاري و دو كبوتر، اين پويانمايي با تكنيك دو بعدي (paper) و با ابزار نقاشي ديجيتال و به صورت آب‌رنگ كار شده است.
وي با بيان اينكه احمدرضا احمدي لحني شاعرانه و لطيف در آثارش دارد، توضيح داد: مهم‌ترين بخش كار كه فضاسازي و شاكله آن است، شكل گرفته و چندين مرحله اصلاح و بازنويسي شده است.
اين پويانمايي، روايتي عاشقانه از قصه كبوتري سرگردان را روايت مي‌كند كه در بوران بادهاي پاييزي جفت خود را گم كرده و به دنبالش مي‌گردد و از هر چه و هر كه سر راهش مي‌بيند سراغ او را مي‌گيرد اما انگار همه از جفت خود جدا شده و سرگردانند.
كبوتر اما با عبور از پاييز در نسيم بهار جفت خود را پيدا مي‌كند و به دنبال او مي‌رود و در مسير خود همه سرگشته‌ها را مي‌بيند كه گم شده خود را يافته‌اند.
تهيه كنندگي اين اثر هشت دقيقه‌اي را اداره كل امور سينمايي و تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بر عهده دارد.
جوادي پيش از اين نيز، فيلم‌هاي «كچل كفترباز» و «روياها در يك روز» را به تهيه كنندگي كانون ساخته است.
فراهنگ**1883**1027**دريافت: مريم جلوداران**انتشار: جواد دهقاني