۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82513890
T T
۰ نفر
تندروي و تعصب نقطه مقابل تقريب مذاهب و سم مهلك اتحاد است

مهاباد- ايرنا- رئيس فراكسيون اهل سنت مجلس و نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حالي كه دين اسلام به حفظ اتحاد تاكيد كرده، تندروي و تعصب نقطه مقابل تقريب مذاهب و سم مهلك اتحاد است.

به گزارش ايرنا جلال محمودزاده روز سه شنبه در همايش ملي تقريب مذاهب و وحدت اسلامي با اشاره به اينكه اسلام دين صلح، برادري و دوستي بوده و با جنگ مخالف است، افزود: تندورها در طول تاريخ مسبب بسياري از جنگ ها و خونرويزي ها بودند.
وي اضافه كرد: مسلمانان همواره پس از پيروزي در جنگ در طول تاريخ از تخريب كليساها، شكستن صليب ها و آزار اسرا خودداري كرده اند و اين رفتار، اوج جوانمردي در بين مسلمانان را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: سيدجمال الدين اسد آبادي، شيخ شلتوت و آيت الله بروجردي در بين علماي شيعه و سني زحمت هاي فراواني براي اتحاد شيعه و سني كشيده اند و در عصر كنوني نيز بايد اين اقدام ها بيش از پيش براي تقويت اتحاد بين مسلمانان دنبال شود.
رئيس فراكسيون اهل سنت مجلس و نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: با وجود اينكه جهان به سمت توسعه و ترقي پيش مي رود، هر روز در جهان اسلام خبرهاي جنگ و خونريزي به گوش مي رسد كه صلح طلبان و مسلمانان را نگران كرده است.
محمودزاده افزود: اهميت وحدت بين مذاهب اسلامي زماني بيشتر مي شود كه دشمنان اسلام و استعمار همواره در تلاش هستند تا بر خاكستر اختلاف ها دميده و آتش آن را افروخته نگه بدارند.
وي اضافه كرد: رهبر كبير انقلاب اسلامي يكي از مناديان وحدت و تقريب مذاهب بوده و قدم هاي بزرگ در اين مسير برداشته است و در قانون اساسي ايران نيز پيش بيني هاي لازم براي اتحاد مذاهب و اقوام انديشيده شده است.
وي ادامه داد: در تحكيم و اشاعه اصل اتحاد، تشكيل جبهه واحد در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان ضروري است و جدي به نظر مي رسد.
وي يادآور شد: نمايندگان فراكسيون اهل سنت مجلس شوراي اسلامي با تشكيل فراكسيون تقريب مذاهب با علماي اهل تشيع همفكري كرده و نشست هايي را براي تحكيم وحدت با علماي قم برگزار كرده اند.
مدير حوزه علميه اهل سنت گلستان نيز در اين مراسم با بيان اينكه قرآن كريم براي اتحاد مسلمانان كافي و وافي است، ادامه داد: اجتماع و اتحاد، سلطه زورگويان را نابود و خنثي مي كند و بر اين اساس چنگ زدن به ريسمان الهي واجب است تا اتحاد بين مذاهب تقويت شود.
استاد عبدالجبار ميرآبي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري، گفت: اتحاد، عمل به قرآن و معارف اسلام و فرمايشات پيامبر اكرم (ص) موجب ايجاد گره دائمي اتحاد بين شيعه و سني مي شود.
امام جمعه مهاباد نيز گفت: داعشي ها، تكفيري ها، سلفي ها و وهابي ها به نام اسلام سر كودكان را مي برند و خانه را بر سر مسلمانان خراب مي كنند، قبور انبيا و مناره ها را تخريب و به علت كينه توزي هاي خود نبش قبر مي كنند؛ در كجاي اسلام و تاريخ اين دين صلح طلب چنين اقدام هايي مورد قبول بوده است.
ماموستا ملا قادر سهرابي گفت: كساني كه خود را خادم الحرمين مي نامند و بچه هاي يمني ها را مي كشند، خائن الحرمين هستند.
به گفته وي امروز در اثر گسست و نبود اتحاد بين مذاهب در برخي ديگر از كشورها، گروهك هاي تروريستي در كشورهاي مسلمان جولان مي دهند و فتنه دشمنان دامن گير مسلمانان شده است.
امامعلي عاشري، رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي گفت: شاخصه هاي وحدت زيادي بين مسلمانان و مذاهب وجود دارد كه اگر به آنها عمل شود يقينا تفرقه اي وجود نخواهد داشت.
معروف خليلي، رئيس دانشگاه پيام نور مهاباد و دبير اجراي همايش نيز اتحاد را تامين كننده منافع ملي و جهاني عنوان كرد و گفت: با برنامه راهبردي مي توان به وحدت رسيد و همه مسلمانان بايد به دنبال اين عامل صلح باشند.
به گزارش ايرنا همايش ملي تقريب مذاهب و وحدت اسلامي امروز /12 ارديبهشت/ و از ساعت 9 تا 18 /همزمان با بزرگداشت روز معلم/ در سالن همايش هاي دانشگاه پيام نور مركز مهاباد برگزار شد.
3093/ 3072 ** خبرنگار: پيمان پاكزاد **انتشار دهنده: عليرضا فولادي