۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82515054
T T
۰ نفر
دولت تدبير و اميد به ارتقاء جايگاه معلمان در جامعه اهتمام دارد

رشت - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان گيلان با بيان فعاليت هاي دولت تدبير و اميد براي رفاه فرهنگيان گفت: دولت يازدهم به ارتقاء جايگاه مهم معلمان در جامعه اهتمام دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي حاجتي روز چهارشنبه به همراه جمعي از معلمان نمونه استان گيلان در ديدار با استاندار در رشت افزود: در طول فعاليت دولت تدبير و اميد، پنج مرتبه وزير آموزش و پرورش و بيش از 40 بار مديران كل دستگاه مركزي به استان گيلان سفر كرده اند كه همه اين سفرها براي بررسي مشكلات فرهنگيان و رفع آنها انجام گرفته است.
وي به افزايش حقوق فرهنگيان در طول فعاليت دولت تدبير و اميد اشاره و خاطر نشان كرد: در دولت يازدهم گام هاي خوبي براي فرهنگيان برداشته شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان به بيان اقدامات انجام شده براي پرداخت مطالبات سال هاي 93 و 94 فرهنگيان پرداخت و گفت: پاداش اين سال هاي فرهنگيان پرداخت شده و پاداش امسال نيز به زودي پرداخت مي شود كه همه ، نشان از توجه به اين قشر است.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري به عنوان روز معلم و با بيان نقش مهم معلمان در تربيت آينده سازان ايران اسلامي بيان كرد: هفته معلم بهانه اي براي قدرداني از فعالان عرصه تعليم و تربيت است.
حاجتي با بيان همكاري دستگاه هاي مختلف براي برگزاري برنامه ها به منظور تجليل از مقام والاي معلمان تصريح كرد: تجليل از مقام معلمان، همگاني شده و همه به نقش مهم معلم در جامعه و تعليم و تربيت فرزندان ما آگاه هستند.
وي با اشاره به موفقيت هاي دانش آموزان استان گيلان در بخش هاي مختلف فرهنگي، هنري ، آموزشي و علمي خاطر نشان كرد: معلمان در اين موفقيت ها نقش مهمي دارند كه بايستي قدردان آنها باشيم.
وي در ادامه با اشاره به تاكيدات قابل توجه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اضافه كرد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش سبك زندگي ايراني - اسلامي در مدارس مورد توجه است كه معلمان در مراكز آموزشي براي گسترش اين سبك زندگي نقش مهمي دارند.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان با بيان اين كه سبك زندگي ايراني اسلامي در ساخت و سازهاي فضاهاي آموزشي در چارچوب سند تحول بنيادين مد نظر است، اظهار كرد: در احداث فضاهاي آموزشي در مدارس گيلان به اين مهم توجه شده است.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس گيلان نيز در اين ديدار بيان داشت: در زمان حاضر از 33 منطقه آموزش و پرورش استان، بخاري هاي نفتي در 17 منطقه جمع آوري شده است.
اكبري مقدم خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه ريزي در نيمه نخست امسال، بخاري هاي نفتي از همه مدارس گيلان جمع آوري مي شود.
وي نگهداري از فضاهاي آموزشي را بسيار مهم دانست و اظهار كرد: در زمينه نوسازي و مقاوم سازي واحدهاي آموزشي در استان ، اقدامات خوبي انجام شده است.
وي با بيان اين كه در مهر 95 ، 74 پروژه شامل 260 كلاس درس تحويل آموزش و پرورش گيلان شده، تصريح كرد: پارسال 44 كلاس درس، دو سالن ورزشي و يك نماز خانه را توسط خيرين به بهره برداري رسانديم.
به مناسبت گراميداشت هفته معلم جمعي از معلمان نمونه گيلان با استاندار ديدار كردند.
دوازدهم ارديبهشت ماه، هفته معلم نامگذاري شده است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007