۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82515124
T T
۰ نفر
فرماندار كهگيلويه: عملكرد دولت در زمينه اشتغالزايي چشمگير است

ياسوج - ايرنا - فرماندار كهگيلويه با اشاره به خدمات مختلف دولت تدبير و اميد در زمينه‌هاي مختلف گفت كه عملكرد دولت يازدهم در زمينه اشتغالزايي جوانان چشمگير بوده است.

نرخ بيكاري در كهگيلويه و بويراحمد از 17.7 درصد در سال 94 با 4.4 درصد كاهش هم اينك به حدود 13 درصد رسيد.
به گزارش ايرنا، علي پوزش روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان كهگيلويه اظهار داشت: اعتماد به جوانان يكي از اولويت‌هاي اصلي دولت يازدهم بوده و دولت از جوانان به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي استفاده كرده است.
وي با اشاره به اجراي طرح‌هايي از جمله پتروشيمي، كارخانه سيمان، گازرساني به بخش‌هاي قلعه رئيسي و ديشموك و اجراي طرح آب‌رساني به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق افزود: جوانان زيادي در اين طرح‌ها مشغول به كار هستند يا مشغول به كار خواهند شد.
فرماندار كهگيلويه تصريح كرد: دولت به تنهايي قادر به اشتغالزايي نيست و بايد با حمايت و سرمايه گذاري بخش خصوصي زمينه اشتغالزايي جوانان نيز فراهم شود.
پوزش با تاكيد بر تشكيل كميته‌هاي تخصصي ستاد جوانان بيان كرد: كميته‌هاي مختلف بايد با برنامه ريزي پيگير اجراي مصوبات ستاد جوانان باشند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه نيز در اين جلسه گفت: حمايت همه نهادها از جوانان جامعه هدف لازم است.
سيد ايرج كاظمي افزود: بايد از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد در برگزاري برنامه‌هاي هفته جوان به نحو احسن استفاده كرد.
وي مهم‌ترين مشكل جوانان را آسيب‌هاي اجتماعي دانست و اضافه كرد: بايد علاوه بر شناسايي اين آسيب‌ها برنامه ريزي لازم براي مصون ماندن جوانان از اين آسيب‌ها انجام داد.
كاظمي بيان كرد: برگزاري تريبون‌هاي آزاد در سطح شهر نقش مهمي در توسعه و برون رفت از مشكلات اجتماعي نيز خواهد داشت.
رئيس اداره ورزش و جوانان كهگيلويه نيز در اين جلسه با اشاره به اجراي برنامه هاي مختلف در هفته جوان گفت: همكاري همه نهادها در برگزاري اين برنامه‌ها لازم است.
رضا نكويي زاده برگزاري همايش پياده روي در شهرهاي دهدشت و سوق، ايستگاه صلواتي و برگزاري جشن‌هاي مختلف در 2 بخش مردان و زنان را از مهم‌ترين برنامه‌هاي هفته جوانان در اين شهرستان اعلام كرد.
شهرستان كهگيلويه با 132 هزار نفر جمعيت به مركزيت شهر دهدشت در استان كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
خبرنگار: حسين خدمتي ** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
7531/6110