۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82516282
T T
۰ نفر

صادرات استان يزد در سال گذشته 470 ميليون دلار اعلام شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82516282
صادرات استان يزد در سال گذشته 470 ميليون دلار اعلام شد

يزد – ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يزد با بيان اينكه عملكرد صادرات اين استان نسبت به آمار كشوري مثبت بوده گفت: صادرات استان يزد در سال گذشته به 470 ميليون دلار رسيد.

به گزارش ايرنا ، محمدرضا قمي روز پنجشنبه در نشست شوراي گفت‌ و ‌گوي دولت و بخش خصوصي استان كه با حضور استاندار برگزار شد اظهار كرد: در پايان سال 95 دو تصميم مهم و اثرگذار در سطح كشور براي واحدهاي توليدي گرفته شد و لازم است كه مسئولان نسبت به اين مصوبه و اجرايي شدن كامل آن تاكيد داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتي در 13 اسفند است كه در آن به سازمان‌هاي امور مالياتي كل كشور تكليف شد كه اظهارنامه مالياتي واحدهاي كوچك در رابطه با عملكرد سال 95 را بپذيرند و مطلقا از صدور برگ تشخيص پرهيز نموده و بر اساس خود اظهاري عمل كنند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يزد افزود: مطلب بعدي در ارتباط با سازمان تامين اجتماعي است كه هميشه فعالان اقتصادي در ارتباط با اين موضوع مشكل داشتند.
قمي اضافه كرد: دومين مصوبه هم مربوط به بخش نامه‌اي است كه از طرف رئيس سازمان تامين اجتماعي به تمام سازمان‌هاي استان‌ها ابلاغ شد كه بازرسي دفاتر شركت‌ها و موسسات به ويژه توليدي فقط تا يك سال قبل امكان‌پذير است در صورتي كه تا پيش از اين تا 10 سال بود.
وي عنوان كرد: جدا كردن حقوق و دستمزد از ديگر خدمات يكي ديگر از مصوبات اين شورا بود به گونه‌اي كه الان قسمت ماشين‌آلات و خدمات از دستمزد جدا شده و ماليات واحدهاي توليدي كاهش پيدا كرده است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يزد در سال 95 رقم صادرات استان نزديك به 470 ميليون دلار بوده كه به نسبت عملكرد كل كشور مثبت بوده است، واردات استان هم نزديك به 115 ميليون دلار بوده كه بيشتر به قطعات و ماشين آلات مربوط مي شود.
استان يزد بترتيب در حوزه معدني ، صنعتي و صدور محصولات غيرنفتي ، رتبه هاي دوم ، چهارم و هشتم كشور را دارا مي باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتي با سرمايه گذاري اسمي 80 هزار ميليارد ريال و با حدود يكصد هزار نفر اشتغال صنعتي در استان وجود دارد.
اين استان در حالي كه 1.1 درصد جمعيت كشور را داراست ولي به لحاظ توليد صنعتي 4.4 درصد سهم توليد اين بخش را در كشور دارد .
هم اكنون استان يزد رتبه اول كشور را به لحاظ تنوع معدني با شناسايي بيش از 30 نوع ماده معدني و رتبه دوم ذخاير معدني با يك ميليارد و 677 ميليون تن ذخيره را دارد و تامين 50 درصد خوراك فولاد كشور در اين استان انجام مي شود.
اين استان در سال گذشته 407 قلم كالا به 93 كشور جهان صادرات داشته است.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحماني**انتشار: فلاح
@irnayazdd