۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82518034
T T
۰ نفر

نخود فرنگی طارم وارد بازار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82518034
نخود فرنگی طارم وارد بازار شد

زنجان - ایرنا - رئیس جهاد كشاورزی شهرستان طارم گفت: عملیات برداشت محصول نخود فرنگی در این شهرستان آغاز و این محصول كشاورزان وارد بازار مصرف شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی جهاد كشاورزی شهرستان طارم، مجتبی اسكندری افزود: پیش بینی می شود از 820 هكتار زمین زراعی 6 هزار و 560 تن محصول سبز نخود فرنگی برداشت شود.
به گفته وی، ارزش ریالی این محصول در سال زراعی جاری 164 میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس جهاد كشاورزی شهرستان طارم گفت: یكهزار و 120 نفر از كشاورزان این شهرستان تا اوایل خرداد مشغول برداشت نخود فرنگی هستند.
اسكندری خاطرنشان كرد: این محصول علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به دیگر استان ها نیز ارسال و با توجه به كیفیت بالای آن سالانه بخش قابل توجهی از نخود فرنگی به منظور تهیه كنسرو جذب صنایع تبدیلی و تكمیلی می شود.
وی ارقام مورد كشت نخود فرنگی در طارم را ارقام محلی و رقم آنوارد بیان كرد.
شهرستان طارم به لحاظ برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن، به بزرگترین قطب كشاورزی استان زنجان و این منطقه تبدیل شده و كیفیت محصولات باغی و زراعی آن شهرت جهانی به خود گرفته است.
با توجه به شرایط اقلیمی متفاوتی كه این شهرستان دارد تنوع محصولات در این منطقه زیاد است به طوریكه سالانه بیش از50 نوع محصول زراعی و باغی در زمین های این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف استان زنجان و سایر استان های همجوار و حتی به كشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
زیتون، انار، انجیر، فندق، گردو، گیلاس، سیب، انگور، آلبالو، به، توت، گوجه سبز، هلو، آلو، زردآلو، آلوچه، پرتقال، نارنگی، نارنج، گلابی، خرمالو، سیر، برنج، بادام، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، كرفس و غیره از جمله محصولات این شهرستان است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی