استفاده از فرآورده هاي سلامت داخلي مترادف كاهش قاچاق است/ ضرورت آشنايي متوليان حوزه سلامت با احكام قانوني

تهران - ايرنا - رئيس سازمان غذا و دارو گفت: يكي از راهكارهاي عملياتي مقابله با قاچاق در حوزه فرآورده هاي سلامت، فرهنگ سازي در جهت مصرف كالاهاي داخلي و حمايت از توليد ملي است و استفاده از فرآورده هاي داخلي مترادف با كاهش قاچاق در اين حوزه به شمار مي رود.

به گزارش روز شنبه ايرنا از سازمان غذا و دارو، دكتر رسول ديناروند افزود: براي مبارزه با قاچاق كالا در حوزه سلامت، تسهيل فرآيندهاي اجرايي و الكترونيكي صدور مجوزهاي قانوني ورود كالا براي متقاضيان با صرف كمترين زمان ممكن در سازمان غذا و دارو در حال انجام است.
وي اظهار داشت: اميد مي رود امسال با هماهنگي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور و ادارات ستادي اين سازمان و ساير دستگاه هاي نظارتي و مراجع انتظامي و قضايي با بهره گيري هرچه بيشتر از سامانه رهگيري و كنترل اصالت و سلامت كالا، كمك قابل توجهي به شفاف سازي امور جاري درحوزه هاي غذا و دارو صورت گيرد.
ديناروند گفت: رهگيري مواد و فرآورده هاي دارويي و مكمل، خوراكي و آشاميدني، آرايشي و بهداشتي، ملزومات پزشكي و تجهيزات پزشكي - كه به كالاهاي حوزه سلامت مشهور شده اند- نقش موثري در كاهش قاچاق كالاهاي سلامت دارد.
وي افزود: استفاده از سامانه هاي مستقر در دفتر بازرسي، پاسخگويي به شكايات و امور حقوقي، بازرسي و نظارت هاي ميداني ، گسترش يافته و اميد است برخورد سختگيرانه و قاطع با متخلفين، مثمر ثمر واقع شود.
رئيس سازمان غذا و دارو تصريح كرد: بسياري از كالاهاي قاچاق درحوزه سلامت، تقلبي نيز هستند، مبارزه با قاچاق سازمان يافته كالاهاي سلامت در اولويت برنامه هاي جاري سازمان غذا و دارو قرار گرفته اما هرگز نبايد از اين غافل بود كه يكي از راهكارهاي عملياتي مقابله با قاچاق در اين حوزه فرهنگ سازي در جهت مصرف كالاهاي سلامت داخلي و حمايت از توليد ملي است.
وي يادآور شد: بايد تمام عوامل اصلي شكل گيري قاچاق سازمان يافته شناسايي شده و مبارزه همه جانبه با عناصر اصلي قاچاق در دستور كار قرار گيرد به همين علت باتوجه به اهميت اصل قانون مداري در كليه امور، آشنايي با احكام قانوني مرتبط با مبارزه با قاچاق كالا بويژه درحوزه كالاهاي سلامت محور ضرورت اجتناب ناپذيري است كه متوليان اين حوزه بايد نسبت به فراگيري آن اهتمام ورزند.
اجتمام**9185** 1569 **تنظيم كننده: سادات حسيني خواه **انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej