۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82519493
T T
۰ نفر
بهره برداري از 129 واحد معدني استان مركزي تدبيري ماندگار از دولت يازدهم

اراك - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: ايجاد 129 واحد معدني جديد در نقاط مختلف اين استان از فعاليت هاي ماندگار دولت يازدهم است كه در حوزه رونق توليد ماندگار مي شود.

محمد رضا حاجي پور روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: بهره برداري از از اين واحدهاي معدني جديد زمينه اشتغال يك هزار و 27 نفر را فراهم كرده است.
وي ادامه داد: اين واحدهاي معدني با اعتباري بالغ بر 625 ميليارد و 386 ميليون ريال بهره برداري شد كه نقش موثري در استخراج منابع معدني در استان مركزي به جا گذاشت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي اظهار كرد: پارسال 34 پروانه اكتشاف جديد با سرمايه گذاري 259 ميليارد ريال براي متقاضيان در اين استان صادر شد.
وي گفت:384 فرصت شغلي پارسال در بخش معدن استان ايجاد شده و بر اين اساس 42 تن انواع مواد معدني ارزشمند در استان ذخيره سازي شد.
حاجي پور افزود: معادن از منابع مهم صادراتي و كسب درآمد ارزي براي كشور و استان هستند و مراكز علمي به خصوص شركت هاي دانش بنيان بايد فعاليت خود را در اين حوزه گسترش دهند.
وي ادامه داد: بخش معدن مي تواند با ايجاد ارزش افزوده و اشتغال پايدار در رفع بيكاري كه از معضلات و چالش هاي جدي استان است، تاثيرگذار باشد و اين مهم رسالت حوزه هاي مديريتي و اجرايي را در تقويت زيرساخت ها سنگين تر مي كند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي با تاكيد بر رعايت الزامات زيست محيطي در روند برداشت هاي معدني، اظهار كرد: منابع پايه سرمايه بين نسلي هستند و در توليدات صنايع معدني تدبير و قانونگرايي بايد با هم پيوست بيابند تا ضمن بهره برداري از معادن و ايجاد اشتغال براي جوانان، از حقوق نسل هاي آينده از معادن و محيط زيست نيز به شايستگي حراست شود.
حدود يك هزار واحد معدني در نقاط مختلف استان مركزي به ثبت رسيده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشاردهنده:مژگان حيدري