۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82520730
T T
۰ نفر
300 راس دام سبك عشایر كوچرو در كوهرنگ تلف شد

شهركرد- ایرنا- رئیس اداره امور عشایر كوهرنگ از تلف شدن 300 راس دام سبك عشایر كوچرو در مناطق ییلاقی در بارندگی های روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 500 هزار راس دام عشایر در منطقه گرفتار باران سیل آسا قرار دارد.

قوام فتاحی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، تلفات در دام های عشایر را بدلیل صاعقه، وزش باد شدید و گرفتارشدن دام ها در باتلاق اعلام كرد.
وی از آماده باش كامل ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادرسان منطقه به عشایر كوچرو در شهرستان كوهرنگ خبر داد و تصریح كرد: از زمان شروع بارندگی كه از اواخر هفته گذشته شروع شده است، مقدار قابل توجهی مواد خوراكی، البسه و پتو بصورت اضطراری بین عشایر بدون سرپناه توزیع شده است.
فتاحی با اشاره به استقرار 70 درصد از عشایر كوچنده بهاری در مناطق مختلف كوهرنگ گفت: نیروهای امدادرسان با استقرار در گردنه چری و شاه منصوری شهرستان كوهرنگ به عشایر امدادرسانی می كنند.
رئیس اداره امور عشایر كوهرنگ وی مسیر حركت كوچ بهاره عشایررا گذر از زردكوه بختیاری به گردنه ' تاراز' و یل راه های 'لاسوزنی' و پل 'ماربره' به بخش بازفت و دیگر مناطق ییلاقی شهرستان عنوان كرد.
مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای كوهرنگ همچنین از انسداد چهار نقطه از راه ارتباطی چلگرد به مناطق روستایی دهستان موگویی بدلیل بارش باران سیل آسای بهاری در این شهرستان خبر داد.
وحید باقری افزود: بدنبال بارش باران از اوایل هفته جاری تاكنون راه ارتباطی 12 روستای منطقه 'سرآقاسید' و 'خویه' مسدود شده كه با تلاش اكیپ های راهداری مستقر در منطقه در كمترین زمان ممكن بازگشایی خواهد شد.
مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای كوهرنگ از برقراری ارتباط در راه های مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر آبگرفتگی در جاده های روستایی شوسه و خاكی منطقه گزارش شده است.
باقری همچنین از سفیدپوش شدن ارتفاعات زردكوه بختیاری در فصل بهار خبر داد و گفت: شدت بارش باران دید افقی رانندگان در گردنه چری و شاه منصوری را به حداقل كاهش داده است.
شهرستان كوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود و كارون و در 95 كیلومتری شهركرد قرار دارد.
استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یك میلیون و 600 هزار راس دام سبك درون كوچ و برون كوچ، دومین استان عشایری كشور بعد از فارس است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021