۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 82521533
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: بيان عملكرد دولت، مردم را به نظام اميدوارتر مي كند

لاهيجان - ايرنا - استاندار گيلان گفت: بيان عملكرد دولت و خدمات انجام شده، مردم ايران را به نظام اسلامي و انقلاب اميدوارتر مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي نجفي روز دوشنبه در مراسم آغاز عمليات آبرساني به شهر ديلمان از توابع شهرستان سياهكل اظهار داشت: در ابتداي دولت، شاخص گاز رساني در استان 41 درصد بود كه هم اكنون به 80 درصد رسيده است.
وي با بيان اينكه مردم بايد از اجراي طرح ها و عملكرد دولت اطلاع داشته باشند، از برخي رويكردهاي صدا و سيما در استان انتقاد و خاطرنشان كرد: متاسفانه به اين مسائل پرداخته نمي شود ولي بايد توجه داشت كه بيان اين موضوعات، منافاتي با انتخابات ندارد و بايد براي مردم گفته شود.
استاندار گيلان با اشاره به اينكه طرح هاي زيادي در زمينه گاز ، آبرساني و خدمات زيربنايي در اين استان انجام شده ، گفت: در دولت تدبير و اميد ، 9 شهرستان گيلان گازدار شده و شاخص گازرساني شهري از 95 درصد هم گذشته است.
به گفته نجفي، تمامي شهرهاي گيلان غير از ماسوله، گازدار هستند و در سال جاري، هيج روستايي بالاي 20 خانوار استان، بدون گاز نخواهند بود.
وي به طرح هاي بزرگ انجام شده در گيلان از جمله راه آهن و آزادراه اشاره و خاطرنشان كرد: بايد با بيان اين مسايل، مردم را به نظام اميدوار كرد تا با عشق و علاقه بيشتري، پاي صندوق هاي رأي بيايند.
استاندار گيلان در بخش ديگري از سخنانش گفت: يكي از مشكلات ديلمان، آب آن است و عمليات سد ديلمان بزودي آغاز و مشكل زمين صد هكتاري گياهان دارويي آن نيز بر طرف مي شود تا براي مردم اين منطقه، زمينه اشتعال ايجاد شود.
نجفي به حل مشكل چاي و افزايش قيمت برنج توسط دولت تدبير و اميد اشاره و تصريح كرد : تا سال 94 قيمت برنج ثابت نگه داشته شد و در سال 95 شاليكاران گيلان، شيريني افزايش قيمت برنج را دريافت كردند.
وي اضافه كرد: در آغاز دولت تدبير و اميد، 80 هزار تن برگ سبز چاي برداشت مي شد كه اين ميزان در سال گذشته، به 139هزار تن رسيد ضمن اينكه در دولت يازدهم، چهار هزار هكتار باغ هاي چاي احياء و به چرخه توليد بازگشت.
در جريان سفر استاندار گيلان به سياهكل، ساخت مخازن 600 و سه هزار مترمكعبي تأمين آب آشاميدني شهرهاي شرق گيلان، در اين شهرستان آغاز شد. همچنين محمدعلي نجفي از يك مجتمع گردشگري در حال ساخت در منطقه‌ بالارود سياهكل بازديد كرد.
شهرستان سياهكل با دو بخش مركزي و ديلمان، در 55 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است. فاصله سياهكل به ديلمان 45 كيلومتر است و بخش ديلمان، 15 هزار نفر جمعيت دارد.
خبرنگار: فرهادنظرپور** انتشاردهنده: كبيري
6029/2007