۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
کد خبر: 82521913
T T
۰ نفر
پزشكیان: وعده توزیع پول در جامعه عزت مردم را خدشه دار می كند

قزوین-ایرنا-نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات و وعده های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری،گفت: وعده توزیع پول بین مردم تنها عزت آنها را مورد خدشه قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشكیان عصر دوشنبه در همایش بزرگداشت مقام معلم كه به دعوت آموزش و پرورش ناحیه یك قزوین برگزار شد، افزود: این گونه وعده ها كه اخیرا در تبلیغات انتخاباتی مطرح می شوند هدر دادن سرمایه مملكت است و گفتن آن هم هنر نیست بلكه هنر باید این باشد كه بگویند این پول از كجا و با كدام منابع قرار است بین مردم توزیع شود.
وی اضافه كرد: هنر واقعی این است كه بتواند بر اساس نوآوری و خلاقیت ایجاد شغل كند.
پزشكیان در ادامه با تبریك هفته معلم گفت: تمام مشكلات امروز كشور ما نتیجه نداشتن توجه كافی به معلمان و آموزش و پرورش بوده و زمانی كشور ما از این بحران ها خارج می شود كه آموزش و پرورشی قوی و انسان هایی عالم و دانا از مدارس بیرون بیایند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش از اصلی ترین، مهم ترین و حیاتی ترین ساختار های هر كشوری است كه اصلاح و تقویت آن تمام نهادهای دولتی و غیردولتی و جامعه را توسعه خواهد داد و اصلا با وجود آن تقریبا دیگر نیازی به بسیاری از نهادها از جمله زندان و قوه قضائیه نخواهد بود.
پزشكیان ادامه داد: با آموزش و پرورش قوی و معلمان داناست كه گفتار و منش انسان ها اصلاح شده و دیگر نمی توانند حرف بی ربطی در صدا و سیما بزنند و یا در جواب اینكه چه برنامه ای برای كشور دارند حرف دیگری به زبان بیاورند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر تلاش مسئولان برای تقویت معیشت معلمان كشور تاكید كرد و افزود: معلمی كه گرفتار نان شب خود و خانواده اش باشد نمی تواند به خوبی از عهده تربیت انسان های دانا برآید.
وی افزود: جامعه ای كه پزشك آن در منطقه ای، حقوقی200میلیون تومانی و معلم آن یك میلیون تومان در ماه دریافت كند با عدالت همخوانی ندارد.
پزشكیان با انتقاد از شكاف درآمدی در جامعه، آن را در بین كشورهای دیگر كم سابقه دانست و گفت: در همین جریان حقوق های نجومی كه صدا و سیما به دلیل مسائل سیاسی بزرگنمایی و حتی سخنان بنده را به میل خود سانسور كرد اعلام كردیم كه این تفاوت درآمدی مصوب قانونی بوده و مشكل در قانون ماست.
وی با بیان اینكه در كشور ما مكانیسم پرداخت دارای مشكل است، گفت: برای حل این مساله قدم اول در اجرای عدالت است.
پزشكیان خاطرنشان كرد: قیام امام زمان (عج) در اولین قدم برای اجرای عدالت است آن گاه در كشور ما به جای توجه اصلی به این امر مهم كل مسلمانی افراد به حجاب و روزه محدود می شود در حالی كه تمام اینها فرع بر عدالت می باشد.
وی ادامه داد: همین عدالت است كه به ما می گوید نباید هر بی سوادی را در جایگاهی قرار دهیم كه شایسته آن نیست.
پزشكیان با بیان اینكه با روی كارآوردن افراد غیركارشناس نمی توان عدالت را محقق كرد، در پایان گفت: برقراری عدل در جامعه، درك و آگاهی و شعور بالا می خواهد و گرنه بدون دانایی و با شعار مملكت را نمی توان اداره كرد.
3013/6183
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی