۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82522668
T T
۰ نفر
طرح ملي پيمان براي پيشگيري از اعتياد در اردبيل اجرا مي شود

اردبيل - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل از اجراي طرح ملي پيمان با هدف پيشگيري موثر از اعتياد به مواد مخدر و ايجاد نشاط اجتماعي در اردبيل خبر داد.

بهرام غيبي روز سه شنبه در جلسه توجيهي طرح پيمان گفت: افزايش خود مراقبتي و كاهش گرايش به اعتياد در نوجوانان و جوانان و تغيير نگرش و تقويت رفتارهاي محافظت كننده از طريق تاثيرگذاري بر جنبه هاي شناختي عاطفي و رفتار آنها از ديگر اهداف اين طرح است.
وي با اشاره به نقش و اهميت آگاه سازي و آموزش در زمينه پيشگيري از اعتياد افزود: بايد در اين زمينه برنامه ريزي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت داشت تا اقشار مختلف جامعه در اين مقوله آگاهي هاي لازم را داشته باشند.
غيبي با بيان اينكه نبايد از مساله آگاه سازي و آموزش غافل شد اظهار كرد: در اين زمينه بايد مشوق هاي انگيزشي از سوي دبيرخانه شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تدوين شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل گفت: جمعيت هلال احمر استان اردبيل آماده هر نوع همكاري در زمينه برنامه هاي پيشگيري از اعتياد است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي هلال احمر اردبيل ، مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال احمر استان اردبيل هم در اين جلسه گفت: در زمينه آموزشي و آگاه سازي بايد بعد روحاني و معنوي مساله بيشتر مورد تاكيد قرار بگيرد.
حجت الاسلام حسن اسماعيلي افزود: فعاليت هاي داوطلبانه در زمينه پيشگيري از اعتياد قابل تحسين است و بايد مقدمات را براي حضور بيشتر داوطلبان در اين مورد فراهم كرد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اردبيل هم گفت: بايد تهديدات مصرف مواد مخدر را جدي گرفت و در اين زمينه خانواده ها و جامعه هدف را مورد آموزش قرار داد.
بهنام بهشتي اظهار كرد: بايد امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعي كرده و براي داوطلبان و فعالان اين حوزه، دوره هاي تخصصي برگزار كرد.
سه درصد از جمعيت 1.2 ميليون نفري استان اردبيل را معتادان به مواد مخدر تشكيل مي دهد و اين استان يكي از مناطق پاك كشور بشمار مي رود.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/ 1257