۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82523006
T T
۰ نفر
استاندار تهران: حضور مردم در پای صندوق های رای امنیت كشور و قدرت دیپلماسی ما را تضمین می كند

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای، امنیت كشور و قدرت دیپلماسی ما را تضمین می كند و به مثابه حق وتوی ایران در مقابل دنیا است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای افزود: بسترسازی لازم برای حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای یكی از وظایف مهم اعضای ستاد انتخابات و عوامل برگزاركننده این رویداد مهم است.
وی خطاب به فرمانداران شهرستان های تابعه استان تهران تصریح كرد: با همه امكانات و دستگاه هایی كه در اختیار دارید زمینه حضور پرشور و حداكثری مردم در انتخابات را براساس منویات رهبر معظم انقلاب فراهم كنید.
استاندار تهران ادامه داد: در این راه بدون ایجاد محدودیت از چهره ها و افراد شاخص جناح های مختلف بخواهید تا وارد میدان انتخابات شوند و فضای انتخاباتی را پرشور كنند.
وی همچنین از مسئولان صدا و سیما درخواست كرد كه با استفاده از ابزار و امكانات رسانه ملی نقش فعالتری در عرصه انتخابات برای جذب حداكثری مردم به منظور شركت در این امر مهم بازی كند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرمانداران استان تهران گفت: سركشی از ستادهای انتخابات در شهرستان ها متبوع خود را جدی بگیرید و فضا را به گونه ای فراهم كنید تا انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود.
وی ادامه داد: با همان نگاه حساس و مدبرانه كه در برگزاری انتخابات اسفندماه 94 به كار گرفته شد وارد شوید تا مردم با مشاركت و امنیت بالا به پای صندوق های رای حاضر شوند.
استاندار تهران به فرمانداران تاكید كرد در انتخاب بازرسان صندوق ها، قابل اعتماد و دیندار بودن افراد را مدنظر قرار دهند.
هاشمی با اشاره به تجربه موفق برگزاری انتخابات اسفند 94 تاكید كرد: صیانت از آرای مردم، ساز و كار و دقت در شمارش آرا در این انتخابات نیز باید به خوبی انجام شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه تعداد اسامی كاندیداها در انتخابات شوراها بیشتر است باید در شمارش آرا دقت زیادی شود تا حق كسی ضایع نشود.
هاشمی گفت: هر شهرستانی كه برای برگزاری انتخابات الكترونیك آمادگی ندارد می تواند زودتر اعلام كند و هنوز برای هماهنگی با وزارت كشور فرصت داریم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم حفظ وحدت و پرهیز از ایجاد فضای سوء استفاده برای دشمنان در داخل كشور گفت: كاندیداهای ریاست جمهوری و دست اندركاران انتخابات باید در فضایی به دور از تنش و دشمنی زمینه برگزاری انتخاباتی شكوهمند را فراهم كنند.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی وعده های داده شده مبنی بر افزایش میزان یارانه ها تا 250 هزار تومان عنوان كرد: تصویب 45 هزار و 500 تومان یارانه فعلی در مجلس كار سختی بود زیرا در قانون به صراحت اشاره شده كه از افزایش درآمد حامل های انرژی باید 50 درصد به مردم 30 درصد برای تولید و 20 درصد در كارهای اجرایی برای دولت هزینه شود.
هاشمی افزود: با وجود این تقسیم بندی نه تنها سهم دولت و تولید را از حامل های انرژی پرداخت نكردیم بلكه 100 درصد درآمد آن برای پرداخت یارانه صرف شده است با این وجود سالانه بین هشت تا 12 هزار میلیار تومان كسری داریم.
وی ادامه داد: قانون به صراحت بیان می كند تامین هزینه یارانه ها از محلی دیگر غیر از حامل های انرژی خلاف است وعده هایی كه در این مورد داده می شود همانطور كه رییس مجلس نیز عنوان كرد، غیرممكن است.
استاندار تهران با اشاره به تاكید رهبری مبنی بر پرهیز از ایجاد فضای دو قطبی در جامعه گفت: برخی با وعده های خود می خواهند فضا دو قطبی شود.
هاشمی با اشاره به ضرورت توجه فرمانداران و دست اندركاران ستاد انتخابات استان تهران برای برگزاری انتخاباتی باشكوه در 29 اردیبهشت ماه خاطرنشان كرد: حفظ بی طرفی كامل در انتخابات، جلوگیری از بروز تخلف، صیانت از آرای مردم و ایجاد فضا برای حضور پرشكوه مردم در پای صندوق های رای باید در دستور كار قرار بگیرد تا فضای انتخاباتی خوبی كه در استان تهران ایجاد شده است تكرار شود.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348**1625
۰ نفر