۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82523355
T T
۰ نفر
وال استریت ژورنال:سرمایه گذاران بسرعت پول خود را از سهام آمریكا بیرون می كشند

نیویورك - ایرنا - نشریه وال استریت ژورنال با استناد به گزارش مشترك دو موسسه مالی آمریكایی نوشت كه در شش هفته اخیر سهام های آمریكایی شاهد سرازیر شدن بالغ بر 22 میلیارد و 200 میلیون دلار از سرمایه گذاری های سهام آمریكا به كشورهای اروپایی بوده اند.

نشریه وال استریت ژورنال روز سه شنبه در مقاله ای با استناد به گزارش اخیر بانك آمریكایی موسوم به 'بنك آو آمریكا' و موسسه مالی 'مریل لینچ' نوشت كه صندوق های سپرده های مالی آمریكا در ظرف 6 هفته گذشته شاهد خروج 22 میلیارد و 200 میلیون دلار ارز بوده است.
بر همین اساس تا پایان ماه آوریل سال جاری این بالاترین رقم خروج سرمایه از آمریكا در فاصله 9 سال گذشته بوده است.
نشریه مذكور همچنین نوشت كه بیشتر این سرمایه ها از بانك های آمریكایی به موسسات مالی و بانك های اروپایی سرازیر شده كه در نتیجه میزان افزایش سرمایه های این موسسات را به بالاترین حد خود در 5 سال گذشته رسانده است.
بر اساس این گزارش بازارهای تازه جهانی از جمله تولیدات صنعتی در كشور های در حال توسعه از این تحولات بهره برده و در سه ماه اول سال جاری شاهد بالاترین میزان رشد و افزایش سرازیری سرمایه به این كشورها بوده اند.
در این گزارش اشاره شده است كه با توجه به افزایش چشمگیر هفته گذشته مشاغل و كاهش بیكاری در بازارهای آمریكایی تنها در صورت بروز نشانه هایی از ضعف اقتصادی و كاهش شتاب رشد در كشور های اروپایی می توان به بهبود وضعیت سهام آمریكا امیدوار بود.
وال استریت ژورنال همچنین یادآور شد كه با این همه بسیاری از سرمایه گذارانی كه از میزان سرمایه های خود در سهام آمریكا كاسته اند هنوز به فكر خروج كامل از بازارهای پولی این كشور نیافتاده اند و به نشانه هایی از بهبود این بازار ها امید بسته اند.
نشریه مذكور اشاره كرد در صورتی كه این احساس بی اعتمادی به بازار های سهام آمریكا ادامه پیدا كند تاثیر بی سابقه و هنگفتی در تغییر روند سرمایه گذاری های جهانی خواهد گذاشت.
اروپام-4-541 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری