۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82526620
T T
۰ نفر
نامزدهای ریاست جمهوری در دادن وعده دقت كنند ، انتظارات غیر قابل اجرا را بالا نبرند

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اوصاف رییس جمهور آرمانی گفت: یك نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید در دادن وعده ها دقت كند و در میان مردم انتظارهای غیرقابل اجرا را بالا نبرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود:
انتخابات مسابقه قدرت نیست بلكه عرصه خدمت است و همین موضوع ملاك تعیین فرد اصلح و نیز شیوه تبلیغ نامزدها در انتخابات ایران را مشخص می كند.
وی با اشاره به اینكه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت و بالا بردن توان كشورمان است ،گفت: شرط مهم دیگر برای یك رییس جمهور آرمانی را داشتن تبلیغات آرمانی است و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نباید بگوید كه هدف وسیله را توجیه می كند.
وی تصریح كرد: فعال كردن گسل های قومی و مذهبی ، روشن كردن چراغ سبز برای اباحی گری، دادن شعارهای پوپولیستی و ایجاد دعوا و اختلاف های جدید بین نیروهای سیاسی ، زیرپا گذاشتن منافع ملی و خطوط قرمز نظام و استخدام احساسات مردم از راه های نامشروع در شأن نامزد ریاست جمهوری ملت بزرگ ایران و تاریخ كهن و تمدن این سرزمین نیست و اگر یك فرد با اینگونه شعارها پیروز انتخابات شود براساس فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) بطور قطع او مغلوب است نه غالب.
آیت الله عاملی اقتدار و جایگاه ایران در عرصه بین الملی را مهم ارزیابی و خاطرنشان كرد: تبلیغات انتخاباتی نباید به گونه ای باشد كه چمهوری اسلامی ایران در این عرصه منفعل به نظر بیاید.
وی شجاعت و نترسی در برابر دشمن را ویژگی دیگر یك رییس جمهور آرمانی دانست و افزود: رییس جمهور نماد هیبت و صلابت ملت است و یك ذره انفعال از طرف وی می تواند كشور را به لبه پرتگاه بكشاند.
او گفت: حضرت امام خمینی (ره) در طول تاریخ حتی یك بار در برابر دشمن اظهار ضعف نكردند و فرمودند ' والله به عمرم نترسیدم' و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نیز چنین صفتی دارند.
وی افزود : اقتدار نظامی ما برای بازدارندگی است نه برای جنگ و این هنگامی تحقق می یابد كه دشمن به توان نظامی ما آگاه باشد.
امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از خطبه ها گفت: ائمه جمعه زبان گویای ملت و همواره در اختیار مصالح كلان كشور هستند و هیچ وقت خود را ابزار جناح های سیاسی نمی كنند.
آیت الله عاملی افزود: ائمه جمعه در هر دولت عیبی ببینند بیان می كنند و به جایگاه امامت جمعه و به لباس مقدس و نقش خطیر و تاریخی روحانیت خیانت نمی كنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین اعلام كرد: اینجانب به تبعیت از مقام معظم رهبری از جناح خاصی طرفداری و حمایت خاصی ندارم و كار ائمه جمعه فقط تبیین معیارهای اصلح است.
وی ادامه داد: اخیرا دوستانی از دو جناح از سر حسن ظن اسم یا عكس اینجانب را در تبلیغات خود استفاده كرده اند و بدینوسیله اعلام می كنم كه اینجانب در تصمیم مردم دخالتی ندارم.
امام جمعه اردبیل در ادامه سحنانش از نقش خطیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ امنیت كشور تجلیل كرد و گفت: كل ایران اسلامی در سایه تلاش های این عزیزان از خطرهای بسیار وحشتناك در امان مانده است.
خبرنگار: مسعود وسیله**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257