۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82527661
T T
۰ نفر
اقدامات بنياد بركت باعث رشد اقتصادي و اشتغال‌زايي در مناطق محروم مي‌شود

سنندج- ايرنا- امام‌جمعه‌ موقت سنندج گفت: اقدامات بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) زمينه‌ رشد اقتصادي و اشتغال‌زايي را در مناطق محروم استان فراهم خواهد كرد.

ماموستا محمد امين راستي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه بنياد بركت با هدف بهبود و ارتقاي توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني در جامعه تأسيس شده است، اقدامات بنياد بركت در استان كردستان را در راستاي عمران، آباداني و توسعه‌ فرهنگي بسيار مثبت ارزيابي كرد.
وي اظهاركرد: از آن‌جا كه كردستان در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي با مشكلات زيادي مواجه است، بنياد بركت در راستاي رفع محروميت و فقرزدايي مناطق محروم استان به ويژه روستاهاي كم برخوردار گام بردارد.
او افزود: احداث مدرسه، خانه‌ بهداشت، مسجد، مكان‌هاي فرهنگي و آموزشي و ايجاد اشتغال مي‌تواند منجر به كاهش كاستي‌ها و عقب‌ماندگي‌هاي استان شود.
امام‌جمعه‌ موقت سنندج اظهار كرد: بنياد بركت بايد به مردم معرفي شود و در راستاي خدمات خود از ظرفيت مردمي بهره بگيرد.
او گفت: بنياد بركت در استان كردستان علاوه بر مشاركت در 18 طرح توانمندسازي اقتصادي، 27 مدرسه با 107 كلاس درس را با هزينه‌اي معادل 68 ميليارد و 615 ميليون ريال احداث كرده است.
ماموستا راستي هم‌چنين فعاليت‌هاي اين بنياد را در حوزه‌ي فرهنگي و مذهبي خوب ارزيابي كرد.
وي با بيان اينكه بنياد بركت در حوزه‌ ديني نيز فعاليت‌هاي چشم‌گيري داشته است، افزود: اين بنياد در حوزه‌ ساخت مسجد و خانه‌هاي عالم در روستاها، شرايط مناسبي را براي برگزاري امور ديني فراهم كرده است.
ماموستا راستي يادآور شد: بنياد بركت غير از امور فرهنگي و مذهبي در حوزهي اشتغالزايي نيز در استان كردستان فعاليت خوبي داشته است.
وي گفت: اشتغالزايي براي استان كردستان امري لازم و ضروري است و اين اقدامات بنياد جاي تقدير دارد.
بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در سال 86 براي خدمات‌رساني به مناطق محروم كشور تأسيس شد.
اين بنياد اجتماعي و اقتصادي در 9 سال گذشته خدمات گسترده‌اي در مناطق كم‌تر توسعه‌يافته‌ي استان كردستان انجام داده است.
اجراي 565 طرح با سرمايه‌گذاري 4749 ميليارد ريال از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم استان كردستان در اين مدت محقق شده است.
آثار اين طرح‌ها جمعيتي بالغ بر 212 هزار نفر را در مناطق شهري و روستايي كردستان تحت پوشش خود قرار داده است.
1904
انتشار دهنده: مسعود احمدي