۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82527684
T T
۰ نفر
6 هزار و 850 راي اولي آبادان آماده حضور در پاي صندوق هاي راي

آبادان - ايرنا - حضور پررنگ جوانان و نوجوانان به ويژه راي اولي ها به عنوان آينده سازان اين مرز و بوم در كنار حضور ساير اقشار در انتخابات، عاملي براي اتحاد و همدلي است.

به گزارش ايرنا حضور در انتخابات به معني شريك بودن در سرنوشت جامعه است كه عزت و اعتماد به نفس را براي تك‌تك افراد جامعه رقم مي‌زند و بدون شك اين حس زيبا براي راي اولي‌ها به‌يادماندني‌تر است.
اين جوانان هرچند در انتخابات شوراهاي مدرسه، يك‌ بار تمرين شركت در انتخابات را تجربه كرده اند، شركت در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا به دليل مشاركت در سرنوشت سياسي كشور احساسي است كه آنها را وارد مرحله جديدي از زندگي خود مي‌كند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در ستادهاي انتخاباتي رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر آبادان بيانگر آمادگي آنها براي حضور گسترده در انتخابات است.
يكي از دانش آموزان راي اولي دراين‌باره به ايرنا گفت:حضور در انتخابات تكليف سياسي و ديني است، كه در آن سرنوشت كشور را در پاي صندوق‌هاي رأي رقم مي‌زنيم.
سيد جواد هاشمي افزود:بيست و نهم ارديبهشت به همراه خانواده‌ به‌پاي صندوق‌هاي رأي رفته و در سرنوشت كشور به‌عنوان اداي يك تكليف ديني و ملي شركت مي كنم.
يك دانش‌آموز آباداني نيز در اين‌باره گفت:انتخابات نمايش قدرت و پشتوانه مردمي نظام اسلامي است و شركت در انتخابات وظيفه تمام اقشار مردم به خصوص رأي اولي‌ها است.
علي نصاري اظهار داشت:بايد اقتدار نظام و كشور خود را در انتخابات پيش رو به نمايش بگذاريم.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان نيز شنبه به ايرنا گفت:بر اساس آمار، 6 هزار و 850 رأي اولي در اين شهرستان مي‌توانند در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا شركت كنند.
عزيز الله شهبازي انتخابات را نمايش قدرت و پشتوانه مردمي نظام اسلامي و شركت در انتخابات را وظيفه تمامي اقشار مردم دانست و گفت:اقتدار نظام و كشور در مشاركت حداكثري در انتخابات بيست و نهم ارديبهشت است.
شهبازي گفت:در شهرستان آبادان 327 شعبه اخذ رأي پيش‌بيني‌شده كه از اين تعداد 162 صندوق رأي براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، 162 صندوق رأي براي انتخابات رياست جمهوري و سه صندوق سيار نيز براي روستاها لحاظ شده است.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان گفت:چهار هزار و 500 عامل اجرايي نيز در برگزاري انتخابات شركت دارند.
در شهرستان آبادان كه شامل شهرهاي آبادان، اروندكنار و چوئبده و 55 روستا در بخش مركزي و اروندكنار است، انتخابات برگزار مي‌شود.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهري** انتشار:سيدبهادر حسيني