۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82528062
T T
۰ نفر

400 ميليون قطعه بچه ميگو در هرمزگان ذخيره سازي شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82528062
400 ميليون قطعه بچه ميگو در هرمزگان ذخيره سازي شد

بندرعباس- ايرنا - معاون آبزي پروري شيلات هرمزگان گفت: 400 ميليون قطعه بچه ميگو از آغاز فصل ذخيره سازي بچه ميگو(اسفند 95) تاكنون، در مراكز پرورشي استان ذخيره شده است.

به گزارش ايرنا، علي كريمي شنبه در جمع خبرنگاران در تشريح اين خبر افزود: اين بچه ميگوها در يكهزار و 200 هكتار از مراكز پرورشي ميناب، سيريك، قشم، هنگام و سايه خشك بندرلنگه تكثير و ذخيره سازي شده است.
وي پيش بيني كرد: امسال يك ميليارد و 500 ميليون قطعه لارو ميگو در استان تكثير و ذخيره سازي شود كه بيش از 12هزار تن ميگوي پرورشي توليد شود .
معاون آبزي پروري شيلات هرمزگان اظهاركرد: نخستين ميگوي توليدي استان، از اول تيرماه امسال آماده عرضه به بازار مصرف داخلي و صادرات مي شود .
كريمي گفت: فصل ذخيره سازي بچه ميگو در هرمزگان از آخر اسفندماه سال 95 آغاز شده و تا پايان مرداد 96 ادامه دارد.
هرمزگان حدود چهار هزار هكتار مزرعه پرورش ميگو در شهرستان هاي بندرلنگه، سيريك، جاسك، قشم، ميناب، پارسيان و بندرعباس دارد.
ميگوي پرورشي در هرمزگان از نوع وانامي است كه توليد آن از سال 88 به صورت آزمايشي در 20 هكتار از مزارع پرورش ميگو آغاز شده است.
كاهش هزينه هاي غذايي، ضريب رشد و بازماندگي بالا، مقاوم بودن به بيماري ها و داشتن دوره رشد كمتر از ويژگي هاي ميگوي وانامي است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صياد، 22 بندر صيادي و يكهزار و 400 كيلومتر نوار ساحلي جايگاه نخست صيد آبزيان را در بين استان هاي كشور دارد و در تكثير و پرورش آبزيان نيز پيشرو است
7195/6048/1772
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: مجيد ملازاده
۰ نفر