۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۳۳
کد خبر: 82529838
T T
۰ نفر

حزب الله: سفر ترامپ به ریاض نتیجه ای در بر نخواهد داشت

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۳۳
کد خبر: 82529838
حزب الله: سفر ترامپ به ریاض نتیجه ای در بر نخواهد داشت

بیروت – ایرنا – مسئولان و شخصیت های حزب الله روز یكشنبه در سخنرانی های جداگانه ای سفر آتی رئیس جمهوری آمریكا به عربستان سعودی و تشكیل اتاق عملیات علیه ایران را نشانه ضعف و ناتوانی آنها و این اقدام را بی نتیجه دانستند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا قرار است حدود یك هفته دیگر به عربستان سعودی سفر كند. در این سفر وی علاوه بر دیدار با مقام های ارشد سعودی، نشستی را با رهبران برخی كشورهای عربی داشته باشد.
بسیاری معتقدند برخی از كشورهای عربی منطقه همچون عربستان سعودی كه طی سال های اخیر در روندهای سیاسی و امنیتی منطقه ناكام شده اند، می پندارند كه آنها زیر چتر سیاست های ترامپ می توانند ناكامی های اخیر خود را جبران كنند.

**ترامپ می خواهد در عربستان اتاق عملیات مركزی علیه ایران تشكیل دهد
«محمد رعد» عضو ارشد حزب الله و رئیس فراكسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان در سخنانی هدف از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به عربستان را تشكیل یك اتاق عملیات مركزی علیه ایران و حامیان اسلام ناب محمدی دانست.
رعد روز یكشنبه در سخنانی به مناسبت آغاز فعالیت های كمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر النبطیه گفت: همه كسانی كه پیش از تجاوز سال 1996 میلادی در شرم الشیخ گرد هم جمع شدند تصمیم به حمله به ما گرفتند اما نتوانستند به اهداف خود دست پیدا كنند. بعد از آن در سال 2006 جمع شدند و جنگ گسترده ای علیه مقاومت در لبنان به راه انداختند و باز هم آرزوهایشان به باد رفت و شسكت خورده از جنگ خارج شدند.
وی همچنین وعده داد كه در آینده نزدیك لبنان شاهد تولد قانون جدید انتخابات مبتنی بر الگوی نسبیت كامل خواهد بود.

**نشست ریاض زیر پرچم ترامپ نشانه ضعف محور مقابل است
«نواف الموسوی» عضو فراكسیون وفاداری به مقاومت نیز خطاب به كسانی كه بعد از سخنان دبیركل حزب الله درباره خروج نیروهای حزب از مرزهای شرقی لبنان دچار توهم و خیالات شده اند گفت: مقاومت همچنان در این معركه حضور دارد و خروج از این منطقه نشان آن است كه ماموریت انجام شده است و برای همین نیز حزب الله مسئولیت را به اهالی منطقه تحویل داد.
وی در یك سخنرانی در جنوب لبنان افزود: برگزاری جلسه زیر پرچم دونالد ترامپ نشانه قدرت نیست بلكه دلیل بر حجم ضعف و ناتوانی محور مقابل ماست كه دیگر چاره ای جز تسلیم شدن در برابر طرح ترامپ یعنی پایان دادن به مساله فلسطین از طریق سازش برایش باقی نمانده تا ریاست جمهوری ترامپ با همكاری آشكار سعودی با رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن آنها در یك سنگر قرین شود.
الموسوی هشدار داد كه در صورت موفقیت غرب و صهیونیست ها و عرب ها در ساقط كردن دولت فلسطین، یك میلیون و دویست هزار فلسطینی ساكن اراضی 1948 با خطر آواره شدن مواجه خواهند شد.
وی با تاكید بر اینكه مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت گفت: ما تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم با رژیم صهیونیستی یهودی كنار بیاییم چون معنای تسلیم شدن در این قضیه، تقسیم همه كشورهای عربی بر اساس نژاد و دین و طائفه خواهد بود و راه را برای جنگ های چند صد ساله باز می كند.

** لبنان تسلیم دیكته های سعودی و قیمومیت آمریكا نخواهد شد
شیخ «نبیل قاووق» عضو دفتر مركزی حزب الله نیز نشست آمریكایی عربی را توهین دوباره ای به عرب ها دانست چرا كه این نشست فلسطین و قدس را فروخته و از تجاوز سعودی به یمن حمایت می كند.
قاووق تاكید كرد كه هیچ سودی از این نشست عاید لبنان نخواهد شد چرا كه لبنان هرگز عضو محور آمریكایی سعودی نخواهد شد و زیر بار دستورات دیكته شده سعودی و قیمومیت آمریكایی نخواهد رفت. لبنان كه با پیروزی در برابر دشمن اسرائیلی و تكفیری كرامت را برای امت به ارمغان آورد هیچگاه تجاوز سعودی به یمن را تایید نخواهد كرد و توان بازدارندگی خود را در برابر رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح حفظ می كند.

**هر اظهارنظر مسئولان غربی درباره مقاومت دلیل بر عظمت مقاومت است
«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز با بیان اینكه لبنان امروز با چالش های بزرگی همچون اسرائیل و آمریكا و سعودی و پول هایی كه برای نابودی مقاومت خرج می شود روبروست گفت: هر كلمه ای كه از مسئولان غربی یا صهیونیستی درباره مقاومت صادر می شود نشان دهنده حجم توان و عظمت مقاومت است كه به عقل و فرهنگ و سیاست و رسانه های آنها ضربه زده و آنها را مختل كرده است. برای همین نیز آنها مقاومت را در نوك حمله های خود قرار داده اند. این مساله نه تنها نشانه ضعف مقاومت نیست بلكه دلیل بر قدرت آن است.
وی كه در مراسم افتتاح بیمارستان شهید «راغب حرب» سخن می گفت افزود: حزب الله حتی برای یك لحظه هم احساس نكرده كه با این گونه تهدیدها اصل مقاومت در معرض خطر نابودی قرار دارد؛ چون مقاومت در جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا ریشه دارد و هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند آن را از بین ببرد.
صفی الدین درباره قانون انتخابات نیز گفت: ما آماده هرگونه بحثی برای حل مشكل قانون انتخابات هستیم تا لبنانی ها قانونی بهتر از قانون مرده و دفن شده «شصت» داشته باشند.
خاورم**390**2054
انتشاردهنده:محمد خواجوئی