29 اردیبهشت، مردم بار دیگر حماسه ای ماندگار می آفرینند/ با اقتدار در مقابل هرگونه اقدام علیه امنیت خواهیم ایستاد

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با تأكید بر لزوم حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رأی در روز جمعه 29 اردیبهشت گفت: ان شاءالله مردم با ایفای وظیفه دینی و ملی خود، نامزدی را به عنوان اصلح برگزینند كه گفتمان انقلاب اسلامی را بیشتر دنبال كند و دشمن از انتخاب او ناخشنودتر شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره كل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زمین لرزه خراسان شمالی و ابراز همدردی با بازماندگان و مصدومان این حادثه تصریح كرد: از همه مسئولان و دستگاه های ذی ربط می خواهیم كه در اسرع وقت امكانات لازم برای حادثه دیدگان و مایحتاج ضروری به ویژه برای ساكنان نواحی سردسیر در مناطق زلزله زده را فراهم كنند.
رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت، انتخابات را مهمترین مسئله روز كشور دانست و اظهار كرد: انتخابات در جمهوری اسلامی نماد همبستگی،آزادی، اعتماد ملی و اقتدار و امنیت كشور است لذا برای همه مردم و نظام جمهوری اسلامی امری سرنوشت ساز به شمار می آید.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینكه حضور در پای صندوق های رأی موجب ارتقای هرچه بیشتر امنیت ملی و افزایش توان جمهوری اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان خواهد بود، مشاركت حداكثری را وظیفه دینی و ملی خواند و افزود: مطمئنیم كه ملت شریف ایران با آن بصیرت، فهم و بینش همیشگی خود، بار دیگر حماسه ای ماندگار خواهند آفرید. براین اساس از همه می خواهیم كه برای استمرار و ارتقای هرچه بیشتر اقتدار و امنیت كشور و مأیوس ساختن دشمنان، پای صندوق های رأی حضور پیدا كنند و بار دیگر وظیفه خود را به عنوان یك عمل عبادی و در راستای تحقق اهداف و ارزش های ملی و دینی ایفا كنند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع تشخیص اصلح به عنوان یكی از مهمترین وظایف مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان كرد: افرادی حسب تشخیص شورای محترم نگهبان واجد شرایط نامزدی ریاست جمهوری معرفی شدند كه باید از میان آنان فرد اصلح را تشخیص داد و در این راستا علاوه بر سوابق، توجه به رفتار و گفتار كاندیداها از زمان اعلام نامزدی توسط شورای نگهبان تا به امروز نیز، موضوع بسیار مهمی است كه در تشخیص اصلح موثر است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: متأسفانه برخی از نامزدها به گونه ای عمل كردند كه گویی اپوزیسیون نظام هستند و در جهت سیاه نمایی و زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام گام برداشتند كه مطمئناً چنین اقدامی برخلاف مصالح ملی است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اصل 115 قانون اساسی و برشمردن شرایط كاندیداهای ریاست جمهوری، 'تقوا' را یكی از اساسی ترین شروط در این اصل دانست و اظهار كرد: اصل و اساس حكومت داری اسلامی، تقواست و اگر كسی تقوا نداشته باشد چه در عرصه داخلی و چه در مواجهه با دشمنان هرگونه فسادی از سوی او محتمل است. براین مبنا باید با دقت در رفتار و گفتار نامزدها و اطرافیانشان ببینیم كه كدام یك تقوای بیشتری دارد.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینكه شاخص های تشخیص ارجح و اصلح، متعدد است، تصریح كرد: از جمله مهمترین شاخص ها همراهی با گفتمان انقلاب اسلامی است. باید به كسانی رأی بدهیم كه این گفتمان را بیشتر دنبال می‌كنند، نه كسانی كه برای جمع كردن چند رأی ممكن است با مروجین ابتذال هم همراهی كنند. چنین كسانی برای جمهوری اسلامی هیچ كاری انجام نخواهند داد.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینكه پیروی از گفتمان اسلامی و انقلابی و همچنین رهنمودها و سیره حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزكیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بهترین معیار و شاخص برای تشخیص اصلح است، افزود: باید به كسانی رأی بدهیم كه بیشتر دشمن را ناخشنود می كنند زیرا دشمنان انقلاب از ابتدا هیچگونه عقب نشینی نداشته اند و هر روز از ابزاری جدید برای وارد آوردن فشار و تضعیف نظام جمهوری اسلامی استفاده كرده اند. ما به عنوان ملت موظفیم كه دشمن را مأیوس كنیم بنابراین میزان ناخشنودی دشمن از انتخاب یك كاندیدا می تواند معیار بسیار خوبی برای تشخیص اصلح باشد.
آیت الله آملی لاریجانی، اخلاق را یكی دیگر از معیارهای مهم دانست و با ابراز تأسف از اقدامات برخی نامزدها در جریان مناظره ها و سخنرانی ها گفت: در طول فعالیت های انتخاباتی و بویژه در مناظره ها سخنانی علیه برخی نهادهای انقلاب اسلامی كه حسب قانون اساسی از نهادهای اصلی انقلاب هستند مطرح شد. از جمله نهادهایی كه در این اثنا آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفت، قوه قضاییه بود. اینجانب به عنوان رئیس قوه قضاییه تاكنون در مقابل این هجمه‌های بی‌اساس و برخلاف موازین و بلكه مجرمانه، برای مصالح نظام سكوت اختیاركرده‌ام و البته تا پایان انتخابات نیز این سكوت را ادامه خواهم داد، اما در زمان خود آنچه را كه باید گفت خواهم گفت. امروز رعایت مصالح نظام و انقلاب در هر شرایطی برای ما از هرچیزی مهمتر است.
رئیس قوه قضاییه زیرسوال بردن نهادهای انقلاب اسلامی برای جمع كردن چند رأی را اقدامی ضد ارزش توصیف كرد و از مردم خواست كه با حضور حماسی خود در پای صندوق های رأی، كسی را انتخاب كنند كه دشمن از انتخاب او شاد نشود.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم كل قوا در جمع دانش آموختگان دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، حفظ امنیت و آرامش كشور را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، مسئولان و مردم دانست و اظهار كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف نزدیك دشمن، برهم زدن امنیت كشور است كه در این زمینه اعلام می كنیم قوه قضاییه با اقتدار در برابر هرگونه اقدام علیه امنیت ملی خواهد ایستاد. البته گمان می كنیم كه دشمنان و اذناب داخلی آنها با تجربه ای كه از فتنه 88 دارند به آن شكل اقدامی نخواهند كرد اما به هرحال، كوچكترین فرصتی برای سوءاستفاده دشمن نخواهیم داد و اجازه نمی دهیم كسانی كه به دنبال ایجاد فتنه و برهم زدن امنیت كشور هستند به هدف خود دست یابند.
رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات عربستان سعودی در قطیف، یمن و حملات ناجوانمردانه به شیعیان این منطقه تصریح كرد: تفكر وهابی كه در جهان اسلام نیز به عنوان یك تفكر ارتجاعی و خشونت طلب شناخته می شود، نه تنها به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است بلكه با همه فرق و مذاهب اسلامی درگیر می شود.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: عربستان سعودی به عنوان نماینده این تفكر، در داخل و خارج از مرزهای خود مروج خشونت و حامی مالی و فكری تروریست هاست. امروز نیز روابط پنهان سعودی ها با رژیم صهیونیستی علنی شده است. از سویی می شنویم كه آمریكا قصد دارد به میزان 100 میلیارد دلار به عربستان سلاح بفروشد كه قطعاً چنین اقدامی در راستای پروژه تحت فشار قرار دادن شیعیان و سیطره هرچه بیشتر غرب بر جهان اسلام است.
براساس این گزارش، بررسی گزارش عملكرد قوه قضاییه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور كار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.
اجتمام/1193/1569**تنظیم:حسن حیدری **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر