۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۲۴
کد خبر: 82531257
T T
۰ نفر
تجمع اعتراضی مقابل سفارت رژیم اشغالگر قدس در آنكارا در روز نكبت

آنكارا- ایرنا- تعدادی از معترضان به سیاست های رژیم اشغالگر قدس، روز دوشنبه به مناسبت 'روز نكبت' در مقابل سفارت اسرائیل در شهر آنكارا تجمع كردند.

به گزارش ایرنا، در این تجمع كه با حضور حدود 200 نفر در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی شكل گرفت، حاضران با برافراشتن پارچه نوشته هایی و با یادآوری 'روز نكبت'، از مظلومیت ملت فلسطین اعلام حمایت كردند.
حاضران در این تجمع همچنین با اعتراض به ممنوعیت پخش اذان در مساجد بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی، این اقدام را جسارتی نابخشودنی در حق دین اسلام و سرزمین های اسلامی عنوان كرده و اقدام رژیم اشغالگر قدس را محكوم كردند.
حضور پلیس تركیه در این تجمع بسیار گسترده بود و حاضران بدون درگیری به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.
اعلام رسمی شكل گیری دولت جعلی اسرائیل در اراضی فلسطین در 15 مه 1948، آغازگر سلسله فلاكت های بزرگ برای مردم فلسطین بود كه به عنوان 'روز نكبت' شناخته می شود.
روابط تركیه با رژیم صهیونیستی پس از هفت سال قطعی به علت حمله نظامیان اسرائیل به كشتی مرمره، زمستان گذشته از سر گرفته شد و سفرای دو طرف فعالیت خود را آغاز كردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در 31 ماه می 2010 میلادی، با یورش به كاروان كشتی هایی كه با سازمان دهی چند نهاد مدنی تركیه و بین المللی می خواستند حصر غزه را شكسته و كمك های انسانی به مردم غزه برسانند، 10 تن از شهروندان این كشور در كشتی مرمره را به قتل رساندند.
با این اقدام وحشیانه، روابط دو طرف به شدت ملتهب شد و مناسبات دیپلماتیك به پائین ترین سطح رسید.
در خرداد ماه گذشته پس از یك دوره سه ساله مذاكرات آشكار و پنهان، دو طرف موافقت نامه ای را برای عادی سازی روابط امضا كردند كه از شهریور ماه سال گذشته اجرا و در اواخر سال گذشته میلادی نیز با مبادله سفیر، این روند تكمیل شد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری