۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۷
کد خبر: 82531276
T T
۰ نفر
آلمان و فرانسه در انديشه ايجاد اصلاحات در اتحاديه اروپا

تهران- ايرنا - «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه براي نخستين بار ميزبان «امانوئل مكرون» رئيس جمهوري فرانسه بود و در اين نشست درباره آينده اتحاديه اروپا و به ويژه چشم انداز ايجاد اصلاحات ساختاري در كشورهاي عضو اين اتحاديه بحث و گفت و گو صورت گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مكرون پس از ديدار با مركل با حضور در جمع خبرنگاران گفت : كشورهاي اتحاديه نيازمند اصلاحات عميق و كار مشترك هستند.
وي با تاكيد بر اينكه قصد دارد يك بسته اصلاحات اقتصادي را براي مبارزه با رشد بالاي نرخ بيكاري در فرانسه به اجرا در آورد، گفت : اين موضوع در عين حال نه به درخواست اتحاديه اروپا كه به علت نياز امروز فرانسه است.
وي ادامه داد : بايد در برخي زمينه ها سرمايه گذاري صورت گرفته و در آينده روي مكانيسم هاي سرمايه گذاري كار شود.
مكرون در عين حال تاكيد كرد كه وي هيچ گاه طرفدار انتشار اوراق قرضه اروپايي (يوروباند) نبوده و بر اين باور است كه همه كشورهاي اتحاديه نبايد بار بدهي هاي قديمي را به دوش بكشند.
مركل هم كه در اين كنفرانس خبري مشترك حاضر شده بود، با بيان اينكه آلمان آماده مذاكره براي تغيير معاهدات اتحاديه اروپا در صورت تصميم به ايجاد اصلاحات است، گفت : كشورهاي اروپايي نبايد بر اين انديشه باشند كه نبايد در معاهدات تغييري ايجاد كرد.
صدراعظم آلمان افزود : در غير اين صورت اتحاديه اروپا از هر نقطه جهان آسيب پذير خواهد بود.
اين نخستين سفر خارجي مكرون پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري فرانسه است. وي با كسب بيش از 60 درصد آرا و با تكيه بر برنامه هاي اقتصادي و امنيتي خود موفق به شكست «مارين لوپن» نامزد حزب راست افراطي «جبهه ملي» شده بود.
سران آلمان و فرانسه امروز در شرايطي از لزوم اصلاحات ساختاري سخن گفتند كه اتحاديه اروپا در ماه هاي آينده مذاكراتي سخت براي تعيين ساز و كار جدايي انگليس پيش رو دارد.
شهروندان انگليس تير ماه سال گذشته در همه پرسي خروج از اتحاديه اروپا كه به «برگزيت» شهرت يافت، با 51.9 درصد رأي موافق در مقابل 48.1 درصد رأي مخالف، به خروج از اين اتحاديه «آري» گفته بودند.
دسترسي انگليس به بازار واحد اروپا كه امكان مبادلات تجاري بدون اعمال تعرفه هاي گمركي را براي شركت هاي انگليسي فراهم مي كند، از جمله مباحثي است كه لندن بايد بر سر آن با 27 عضو ديگر اتحاديه اروپا به توافق برسد.
شبس ** 9386 **3404** مترجم : مهران معيني جم**انتشاردهنده: محسن اسماعيلي
۰ نفر