۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82531644
T T
۰ نفر
بسته اخبار انتخاباتی ایرنا20 تا 8/ از پیش بینی های انتخاباتی تا افزایش تبلیغات

تهران- ایرنا- دعوت به مشاركت حداكثری مردم در انتخابات، برنامه های نامزدها و حامیان آنان برای تبلیغات با سفر به شهرها و تبلیغات چهره به چهره، پیش بینی های انتخاباتی، پیگیری روند اجرایی انتخابات، پاسخ به برخی مطالب مطرح شده در مناظره ها و عملكرد دولت از جمله اخبار مهم انتخاباتی از 20 شب گذشته تا 8 صبح امروز است .

** دعوت به مشاركت حداكثری مردم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداكثری مردم در انتخابات ایران را از بسیاری از آسیب های امنیتی كه در طراحی های برخی كشورها علیه ایران صورت گرفته است، واكسینه می كند.
علی لاریجانی در جلسه توجهی سرناظران و ناظران انتخابات شوراها در قم، با بیان این كه انتخابات پیش رو در سطح ملی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تمام دوربین های جهان به برگزاری این انتخابات متمركز شده است تا آنچه كه در ایران رخ می دهد را منعكس كنند.
وی تصریح كرد: به ویژه با تحرك هایی كه این روزها در منطقه با آن روبه رو هستیم، آشفتگی های امنیتی و زد و بندهایی كه در منطقه صورت می گیرد، این كه ایران از پشتوانه مردمی در انتخابات برخوردار باشد از نظر سیاسی، اجتماعی و امنیتی بسیار مهم است.
فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: روز جمعه مردم ایران اسلامی بار دیگر با مشاركت حداكثری در انتخابات حماسه ای دیگر را در تاریخ كشور رقم خواهند زد.
سید محمد احمدی در نشست توجیهی اعضای شعب و نمایندگان فرماندار در انتخابات شهرستان لاهیجان اظهارداشت: نزدیك به10 ماه است كه مقدمات برگزاری انتخابات در حال انجام است كه نتیجه این تلاش ها خلق رویداد بزرگ و حماسه ای دیگر تا چند روز آینده توسط مردم ایران اسلامی است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت گفت: حضور مردم در انتخابات هرچه باشكوه تر و پررنگ تر باشد، پشتوانه نظام است.
حمید ملانوری در گردهمایی سرناظران و ناظران انتخابات شورای شهر رفسنجان بیان كرد: پشتوانه نظام ما ملت ایران است و اگر مردم شجاعانه و با بصیرت در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند، خیلی از توطئه های دشمن از بین می رود.
مدیر كل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاكید بر این كه همه باید در انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت ماه شركت كنیم، گفت: رییس جمهوری كه با آرای بیشتر انتخاب شود، با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری حافظ منافع مردم خواهد بود.
محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاكید بر ضرورت مشاركت عمومی در انتخابات افزود: مردم تصور نكنند كه حضور و یا عدم حضور آنها در پای صندوق های رای تاثیر ندارد و در نهایت یك رئیس جمهوری انتخاب خواهد شد، بلكه باید تلاش كنیم رییس جمهورمنتخب رای بالا داشته باشد؛ هر قدر شمار آرای یك رییس جمهوری بیشتر باشد، قدرت و نفوذش برای اجرای برنامه ها بیشتر خواهد بود.

** برنامه نامزدها
- روحانی
حجت الاسلام دكتر حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه زنجان شد. طبق برنامه قرار است وی ساعت 9.30 روز سه شنبه در سالن 6 هزار نفری انقلاب برای مردم زنجان سخنرانی كند.
حسن روحانی نامزد ریاست جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود روز چهارشنبه به اردبیل سفر می كند.

- حامیان روحانی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : دانشجویان و سایر قشرهای ملت ایران 29 اردیبهشت با رای دوباره به روحانی، خواب بدخواهان كشور را آشفته تر خواهند كرد.
مصطفی كواكبیان در كرسی آزاد اندیشی با عنوان پیش به سوی پاستور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اصولگرایان از مدتها پیش می گفتند اصلاح طلبان نمی توانند دوباره دولت روحانی را سركار آورند لذا از هر اقدامی برای یك دوره ای شدن دولت روحانی استفاده كرده و می كنند.آنان می خواهند دولت روحانی یك دوره ای شود كه البته ما هم می خواستیم رئیس دولت ای نهم و دهم را یك دوره ای كنیم ، اما نشد چرا كه جریان حدود 40 ساله انقلاب نشان داده هر دولتی 2 بار روی كار می آید.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: باید به روحانی رای دهیم كه رای به او ، رای به عقلانیت، اخلاق و امید و رای به مطالبات مردم، پیشرفت و توسعه است.
محمدرضا عارف در همایش دانشگاهیان حزب اعتدال و توسعه در تالار فرهنگ افزود: گفتمان اصلاحات را گفتمانی اصیل می دانیم كه نماد آن شورای سیاستگذاری است و ادامه این گفتمان یك ضرورت است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگیان و دانشگاهیان در دولت تدبیر و امید افزود: مطمئن هستم با روندی كه دولت تدبیر و امید در دور اول داشته است، در دور دوم نیز با اولویت دادن به مسایل دانشگاهیان این روند تداوم یابد.
مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: دولت تدبیر و امید با تكیه بر انضباط مالی، توانست تورم و ركود كشور را مهار و اقتصاد مریض را درمان كند.
غلامرضا محفوظی در نشست بررسی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در ستاد انتخاباتی روحانی در آستارا گفت: دولت یازدهم در شرایطی كار خود را آغاز كرد كه تورم بالای 40 درصد در كشور حاكم بود و تحریم ها و تلاطم نرخ ارز وضعیت اقتصادی كشور را فلج كرده بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز با توجه به توافق برجام، تحولات منطقه و روی كارآمدن هیات رییسه جدید آمریكا مصلحت حكم می كند كه دولت روحانی ادامه پیدا كند چرا كه اگرغیر این باشد حقوق مردم ایران آسیب می بیند.
علی مطهری در همایش بزرگ اصولگرایان معتدل كه در سالن حجاب برگزار شد، افزود: از این كه جریان سیاسی جدیدی به نام اصولگرایان معتدل متولد شده خوشحال هستم و حسن انتخاب این نام را به متولیان این جریان تبریك می گویم.
علی نصیریان در مراسمی تقدیر خود با حضور وزیران ارشاد، امور خارجه، بهداشت و نفت گفت: دكتر روحانی با خرد و تدبیر مملكت را اداره كرد.
نصیریان در مراسم ایران فرهنگی در جهان امروز دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم افزود: بعد از برجام همیشه دنبال فرصتی بودم كه آقای ظریف را ببینم و به دلیل تلاش و جانفشانی هایشان در میدان مذاكرات تشكر كنم، هرچند خیلی ها می خواهند این دستاورد نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: ایران در طول تاریخ فرزندانی مانند آرش داشته كه از این آب و خاك حمایت كرده اند. امروز چهره هایی مانند آقای ظریف، اصغر فرهادی و عباس كیارستمی این كار را می كنند. آنها فرهنگ ایرانی را به جهانیان شناساندند.
فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما هم در این مراسم گفت: مردم فهیم ایران به خوبی اصل را از بدل تشخیص می دهند و می دانند روز جمعه به چه كسی رای بدهند.
بازیگر فیلم روسری آبی افزود: بارها طی دولت های قبل مرا به عنوان ضد امنیت ملی معرفی كردند ولی هرگز از كشور نرفتم چون معتقدم ایران مملكت ماست و باید همواره حامی آن باشیم.
معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینكه دولت تدبیر و امید جوانان را فرصت می داند، گفت: دولت از این رو بستر ریل گذاری های مناسب به منظور سرعت دادن پیشرفت، توسعه و عمران كشور را برای شما آماده كرده است.
حجت الاسلام مجید انصاری در جشنواره نشاط و امید جوانان در سالن ایرانیان ورزشگاه آزادی افزود: باید برای همه جوانان آینده دار كشور شغل متناسب با تحصیل ایجاد كنیم و این با ارتباط با خارج از كشور و میدان دادن به جوان ها میسر است درحالی كه برخی، از جوانان می ترسند و آنها را تهدید می دانند.
انصاری با ابراز شعف و خوشحالی از بودن در جمع جوانان پرشور و بانشاط، گفت: من حامل پیام سلام روحانی رییس جمهور هستم و او دوست داشت در این جمع باشند اما صبح تبریز بود و الان نیز درجمع جوانان مازندرانی است.
عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: 6 قطعنامه علیه ایران صادر شده بود و روحانی توانست از مسیر تعامل تحریم را لغو كرده و بار دیگر نقش ایران را در تحولات بین المللی برجسته كند.
الهه كولایی با حضور در جمع دانشگاهیان استان البرز در سالن اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود:دولت روحانی برای جمهوری اسلامی با 1+5 كه قدرت های جهانی هستند، پای میز مذاكره رفت و تحریم های هسته ای را لغو كرد.
رئیس كمیته امور بانوان ستاد انتخابات دكتر حسن روحانی گفت: مردم بار دیگر با حضور در پای صندوق های اخذ رای در 29 اردیبهشت 96 ثابت خواهند كرد كه انتخاب روحانی در سال 92 به عنوان رئیس جمهوری انتخابی صحیح بوده است.
اشرف بروجردی در اجتماع بانوان ستاد روحانی در گرگان، اظهار كرد: انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس جمهوری می تواند اعتلای این سرزمین را فراهم كند.ما ثابت می كنیم كه دست در دست هم راه تعامل، گفت و گو ، تدبیر و تدبر را شكل داده و با همبستگی سرنوشت خودمان را تعیین خواهیم كرد.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان گفت:روحانی در دولت قبل با ویرانه ای رو به رو بود كه 4 سال آوار برداری كرد، ولی اكنون همه چیز مستعد جهش شده و ماشین اقتصاد كشور از ته دره به سطح رسیده و آماده حركت و جهش است.
علی محمد حاضری در جمع دانشگاهیان حامی دكتر روحانی استان البرز با اشاره به عقبه سیاسی حسن روحانی، افزود: اكنون انتخاب بین بد و بدتر نیست بلكه انتخاب بین راه و بیراهه است و ما در مقابل دو گزینه ای قرار داریم كه یك طرف روحانی و طرف دیگر تمامی پوپولیست ها جمع هستند.
رئیس پیشین اتاق بازرگانی گفت: دوران انتخابات ،بهار گروه‌ها و احزاب است و در این دوران مطالبات مردم از دولت‌ها بیان می شود.
بهزادی در گردهمایی بازرگانان، اتحادیه ها،اصناف،تعاونگران در ستاد انتخاباتی روحانی گفت: متاسفانه از سال 84 كسانی مدیریت كشور را بر عهده گرفتند كه هیچگونه شایستگی و توان مدیریتی نداشتند. چنین مدیرانی با فرار به جلو و یا 'بگم بگم' برنامه ای ارائه ندادند و تنها سعی می كردند با تخریب رقبا اداره امور را به دست بگیرند.
قایم‌مقام و عضو موسس حزب اعتماد ملی گفت: تخریب، كارشكنی و سنگ اندازی برخی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری نمی تواند مانعی برای ادامه دولت تدبیر و امید باشد.
حجت الاسلام رسول منتجب نیا در جمع شماری از هواداران حسن روحانی در شهركرد اظهار كرد: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری كه به تخریب و هتك حرمت دولت روحانی می پردازند، هیچ برنامه كاری مشخصی برای ریاست جمهوری ندارند.
وی با بیان اینكه روحانی تنها نامزد با برنامه و هدف برای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: 29 اردیبهشت روز تعیین سرنوشت و ادامه راه دولت سازندگی و اصلاحات است.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانی در چهار سال گذشته اجازه نقد به مخالفان خود داد.
فخرالسادات محتشمی پور در گردهمایی بانوان حامی روحانی در استان مركزی افزود: ما به روحانی رای می دهیم برای اینكه برجام را به فرجام رساند، ما به روحانی رای می دهیم برای اینكه آرامش و امنیت را به كشور برگرداند.
وی ادامه داد:هنوز مشكلاتی را برای عده ای به وجود می آورند كه بگویند ما هستیم، خیلی تهدید كردند كه بعد از انتخابات 92 چیزی عوض نشده و ما هستیم، اما مردم با تمام وجود تغییر را احساس كردند.
یك فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز همگان می دانیم كه تنها راه نجات كشور ادامه راه اصلاحات است.
مرجان میرزاییان در گردهمایی بانوان حامی روحانی در اراك افزود: امروز عقلانیت در كشور به اوج خود رسیده است و پس از هشت سال دولت افراط، تدبیر و امید در سراسر ایران گسترده شده است. امروز افراطیون كه با دروغ، تهمت و عوام فریبی به دنبال جایی در میان مردم هستند، فهمیده اند كه تنها با دقیقه صحبت رییس دولت اصلاحات همه خواب هایشان نقش بر آب می شود.
فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اقدامات دكتر روحانی در سیاست های خارجی و برجام موجب شد فضای بین المللی از ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل و سایه جنگ از روی ایران برداشته شود.
یاسر هاشمی در ستاد حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی افزود: دكتر روحانی با سه پرچم سازندگی و توسعه، اصلاحات و اعتدال گام در مسیر آیت الله رفسنجانی گذاشته است كه مردم باید با یك انتخاب درست، همانند سال 92 همراه روحانی باشند.
عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی گفت: عده ای بدنبال فریب و منحرف كردن مردم هستند و سعی دارند چهره های خدوم را زشت نشان دهند.
حجت‌ الاسلام رسول منتجب ‌نیا در جمع هواداران حسن روحانی در بروجن چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه عده ای به اسم حكومت دینی جلو آزادی و شادی مردم را می گیرند، آقایی در قم نشسته و تئوری هایی می دهد و عده دیگری از او تبعیت می كنند.
رئیس ستاد اصولگرایان حامی روحانی در خراسان رضوی گفت: اصولگریان واقعی حامی دكتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
حجت الاسلام علی اكبر سبزیان در همایش اصولگرایان معتدل حامی دكتر روحانی افزود: دكتر روحانی چهره اعتدال گرا، انقلابی، دارای كارنامه مشخص، عزتمند و مطیع رهبر است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:كناره گیری محمد باقر قالیباف از ادامه رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری نشان داد كه او جسارت پذیرش شكست سوم را نداشت.
محمود صادقی در جمع بخشی از دانشجویان دانشگاه شهركرد افزود:قالیباف پس از چندین بار شكست در انتخابات جسارت شنیدن دوباره 'نه ' مردم را نداشت به همین دلیل از رقابت ها كناره گیری كرد.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره های گذشته رای مردم كردستان به سمت و سوی اصلاح طلبان گرایش داشته است و این دوره نیز رای مردم كردستان با آقای روحانی است.
علی محمد مرادی در نشست انتخابات و كردستان كه با حضور صادق زیباكلام در سنندج برگزار شد، افزود: كردستانی ها به افرادی رای داده اند كه از جنس مردم و به دنبال حقیقت بوده اند.
وی با اشاره به اینكه در انتخابات سال 92 حدود 72 درصد مردم كردستان به روحانی رای دادند، اظهار كرد: فكر دكتر روحانی به فكر ما نزدیك است و افكاری مصلحانه و اصلاح گرایانه دارد.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل و روحانی برجسته اهل سنت شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری حدود 90 درصد از جامعه اهل سنت به دكتر روحانی رای دادند لذا با توجه به موفقیت های ایشان در این دوره 100 درصد مردم ما به وی رای خواهند داد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی با حضور در ستاد مركزی روحانی حمایت مردم خاش را از این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام كرد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در یادداشتی با عنوان 'آقای رییسی، شما چگونه خود را آماده كرده‌اید كه سوگند یاد كنید؟' نوشت: تنها چیز كه می‌تواند حقوق ملت را تضمین كند، حضور آگاهانه آنان و دستِ رد زدن به سینه كسانی است كه در نقطه آغازین حقوق شهروندان را زیرِ پا می‌گذارند. وی در این یادداشت افزود: خمیرمایه متن سوگند ریاست جمهوری حفظ و حراست از كرامت و حقوق شهروندی است.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نگران بازگشت تفكر تخریبی گذشته هستیم كه برخی در زمانی به بزرگان و مقام های نظام توهین می كردند.
حمیدرضا فهیمی تبار در همایش هوادارن روحانی در ستاد مركزی این نامزد انتخابات در كاشان اظهاركرد: در گذشته فضا به شكلی شده بود كه حتی به بیت مراجعی چون آیت الله جوادی آملی حمله می شد كه باید دید كه این اتفاق ها در چه دولتی تقویت می شد.
مسئول شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه كشور گفت: دولت یازدهم در چهار سال فعالیت دشوار خود با برخورداری از حمایت های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی ملت به ایرانیان امید بخشید.
مسعود شفیعی در اجتماع هواداران روحانی در خاش اظهاركرد: ملت ایران در سال 92 به دولتی رای دادند كه توانست به وعده های خود عمل كند. ملكرد دولت در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی و مباحث اقتصادی افتخارآفرین بود.
وزیر كشور دولت اصلاحات گفت: نباید كاری كرد كه داستان برجام با این همه دستاوردهای اقتصادی و بین المللی به نقطه سیاه و سفید تبدیل شود.
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در جمع حامیان و طرفداران اصلاحات و روحانی در خمین افزود: نباید گفت كه برجام هیچ دردی را از كشور دوا نكرد و یا با معجزه گری می خواهد همه مشكلات كشور را حل كند.
رییس ستاد اصولگرایان معتدل گفت: همه ما اعم از اصولگرا ، اصلاح طلب و مستقل به دنبال مشاركت صد درصدی هستیم و به جد مخالف بگم بگم ها و منم منم هایی هستیم كه كشور را هشت سال به ورطه سقوط كشاند.
بهروز نعمتی در همایش اصولگرایان حامی روحانی گفت: امروز كشور ما بیش از هر چیز نیازمند ثبات و آرامش است. ما نباید از یاد ببریم هشت سال كابوسی را كه اقلیتی برای كشور به وجود آوردند. نباید فراموش كنیم آنهایی كه قطعنامه سازمان ملل را كاغذ پاره پنداشتند؛ آنهایی كه ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد كشور را آتش زدند.

- رییسی
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی فاصله خود را با آستان قدس حفظ كردم و از قایم مقام خواستم كار را دنبال كند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه مستند تلویزیونی صدای مردم ساعت ٢٢ شبكه یك سیما و در پاسخ به اظهارات یكی از رقبای خود این مطلب را اعلام كرد.
‎نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این برنامه مستند، اظهار كرد: به روزنامه آستان قدس هم گفتم حتی یك كلمه از من دفاع نكنند ، اگرچه دولت روزنامه ایران و بسیاری از روزنامه‌ های زنجیره ‌ای را در اختیار داشت.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی فاصله خود را با آستان قدس حفظ كردم و از قائم مقام خواستم كار را دنبال كند.
رئیسی در برنامه مستند تلویزیونی صدای مردم ساعت ٢٢ شبكه یك سیما و در پاسخ به اظهارات یكی از رقبای خود این مطلب را اعلام كرد.
‎نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این برنامه مستند، اظهار كرد: به روزنامه آستان قدس هم گفتم حتی یك كلمه از من دفاع نكنند ، اگرچه دولت روزنامه ایران و بسیاری از روزنامه‌ های زنجیره ‌ای را در اختیار داشت. در حقیقت تلاش كردم خودم باشم و حتی در جلسات رسمی آستان قدس حاضر نشدم تا از آستان چیزی هزینه نشود .
رئیسی در جریان سفر به اصفهان نیز گفت: دولت یازدهم برای برجام پیش پرداخت كرد و تمام تعهدات را انجام داد اما طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد بنابراین چك برجام برای نقد شدن به یك دولت مجاهد و انقلابی نیاز دارد.
وی در جمع هواداران خود در میدان امام (ره) اصفهان افزود: مردم انتظار تغییر وضع موجود را دارند زیرا در قضیه برجام، آب خوردن هم به برجام ربط دادند. نظام اسلامی به بركت پشتیبانی مردم، افتخارات بسیاری را رقم زده است و حضور مقتدرانه و بابصیرت مردم جنگ را از سركشور دور كرد.
سفر انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به اصفهان با حاشیه هایی همراه بود. با وجود اینكه طبق اعلام رسمی قرار بود سخنرانی این نامزد انتخابات ساعت 17 در میدان نقش جهان اصفهان آغاز شود، وی با تاخیر حدود سه ساعته به اصفهان آمد و حدود ساعت 19:45 دقیقه در جایگاه سخنرانی حاضر شد و در پایان سخنرانی خود از مردم بدلیل تاخیر یاد شده عذرخواهی كرد.

- حامیان رییسی
گردهمایی حامیان سید ابراهیم رئیسی از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور جمعی از طرفداران وی در سالن آزادی سنندج برگزار شد.
مهرداد بذرپاش ، مشاور و از اعضای ستاد انتخاباتی رئیسی در این گردهمایی با بیان اینكه كردستان دارای ظرفیت های بسیاری است ولی در عین حال از محرومیت رنج می برد افزود: دولت كار و كرامت، معتقد است كه به طور قطع، اهالی كردستان و مدیران بومی، این استان را بهتر خواهند ساخت.
نماینده مجلس و وزیر اسبق علوم ، تحقیقات و فن آوری از سیاست های سال های اخیر این وزارتخانه در آنچه كه دوری مراكز علمی از صنایع و كاربردی كردن تحقیقات نامید گلایه كرد و گفت: وزارت علوم در این سال ها نتوانسته ارتباط موثر و هدفمندی میان مراكز علمی و صنعتی برقرار كند.
محمدمهدی زاهدی در همایش بایدها و نبایدهای انتخابات كه در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد ،اظهار كرد: این مساله باعث شده كه بسیاری از تحقیقات دانشجویان بلااستفاده بماند.
وزیر نفت دولت نهم گفت:امروز كشور در وضعیت خاص و ویژه ای قرار گرفته و این شرایط می طلبد تا با انتخاب درست و اطلاع رسانی صحیح به مردم، فتنه های دشمن را در روز 29 اردیبهشت و با حضور گسترده در پای صندوق های رای ناكام بگذاریم.
مسعود میركاظمی در همایش حامیان رئیسی در شهركرد افزود: هرگاه لیبرال ها بر كشور حاكم شدند، ایران در معرض تهدید قرار گرفت و هرگاه جوانان انقلابی سكان دار كشور شدند، به اوج رسیدیم. وی مدعی شد: كشور در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و دولت با ارائه اطلاعات نادرست و خلاف واقع انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج كرده كه باید با حضور خود در روز انتخابات ادامه این روند را قطع كنیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با همت مردم وضع موجود تغییر نكند، كشور از نظر اقتصادی با مشكلات جدی تری مواجه می شود.
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در تجمع حامیان رئیسی در مصلی امام خمینی (ره) گناباد افزود: اگر در چهار سال گذشته با فساد به خوبی مبارزه و اقدام مناسبی در زمینه رونق اقتصادی كشور انجام می شد، دلیلی برای حضور حجت الاسلام رئیسی در صحنه انتخابات نبود. اگر فردی هنری داشته باشد، مدت چهار سال زمان كمی نیست و می تواند به كشور خدمت كند و برای رفع تنگناهای بخش های مختلف گام های موثری بردارد.
وزیر نفت دولت دهم گفت : اصل حضور در انتخابات است ، باید تلاش كنیم همه با هر سلیقه و تفكری پای صندوق های رای بیایند.
رستم قاسمی در جمع هواداران رییسی در مدرسه قلعه شاهرود افزود: این حضور موجب اقتدار نظام و امنیت ملی است و حفظ نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد.
وی اظهارداشت: ما فقط یك خط قرمز داریم، خط قرمز ما دشمنان نظام است بنابراین باید همه در این رویداد سیاسی شركت كنیم. كشور ما جمهوری اسلامی است، و اولین شاخصه رییس جمهوری تقوی ، ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی است.
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هركدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رای بیاورد، دولت برخاسته از رای ملت است و باید با تمام توان از آن حمایت كنیم.
عباس گودرزی در ائتلاف حامیان رئیسی و قالیباف در ستاد مركزی رئیسی در شهرستان سلسله با بیان اینكه دشمنان انقلاب و در راس آن ها آمریكا به این نتیجه رسیده اند كه حریف اراده ملت ایران نیستند، اظهار داشت: امنیت ایران و جزیره ثبات و آرامش بودن آن در منطقه نا امن خاورمیانه در یك شب حاصل نشده است.
وی با بیان اینكه دشمن می داند حریف اراده ملت ایران نیست برای همین قصد دارد نقشه راه ایران را خدشه دار كند، افزود: نقشه راه ملت ایران مبانی و اصول فكری حضرت امام(ره) و زوایای شخصیتی ایشان است.

- جهانگیری
اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین اولویت دولت دوازدهم را افزایش سرعت رشد اقتصادی قابل لمس در زندگی مردم و همچنین مبارزه جدی با فساد بدون هیچ خطوط قرمز عنوان كرد.
وی در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری شبكه دو سیما با موضوع آشنایی با دیدگاه های اقتصادی، نخست در پاسخ به چگونگی برنامه های اشتغالزایی خود با بیان اینكه، تاكنون صحبت های زیادی از سوی برخی نامزدها بدون اشاره به برنامه ای خاص انجام شده است گفت:ما یك انباشت بیكاری داریم كه از سال های گذشته بین سال 1384 تا 1391 اتفاق افتاده است و خالص ایجاد اشتغال ما تقریبا در این سال ها تقریبا صفر بوده است.

- میرسلیم
مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیات وزیران من متشكل از جوانان دارای تجربه، و دارای توانایی جسمی بالا و قوی و نیز دارای اخلاق سالم و پاك خواهد و كه بتوانند راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را هموار كنند.
مصطفی میرسلیم در برنامه گفت وگوی ضبط شده پاسخ به مسائل جوانان كه از شبكه سوم سیما پخش شد، افزود: آینده كشور به دست جوانان است، جوانان آینده سازان كشورهستند واگر مردم به من رأی بدهند حتما برای ساختن آینده كشور از نیروهای جوان دارای تجربه استفاده می كنیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه كسب و كار با مشكلات زیادی از جمله فساد اقتصادی و بیشه خواری مواجهیم.
میرسلیم در برنامه رادیویی گام دوازدهم به چند سوال در حوزه های مختلف پاسخ داد.
در این برنامه از وی سئوال شد، امروز كشور به تولید سالانه یك میلیون شغل نیاز دارد و حتی برخی منابع اقتصادی به عدد یك میلیون و 100 هزار شغل اشاره دارد، نتایج آسیب شناسی شما در مورد بازار كار و اشتغال چیست ؟
وی در پاسخ به این سئوال گفت: بحران های اقتصادی یكی از عواملی هستند كه نه تنها در ایران بلكه در تمام دنیا موجب وارد آمدن آسیبهایی به فضای كسب و كار می شوند. ما در شرایط كنونی كمتر با این قبیل بحران های اقتصادی كه در سایر كشورهای جهان در دهه گذشته وجود داشتند، مواجه هستیم.
نامزد دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: كسانی باید خدمتگزار این مردم باشند كه به قدرت مردم اعتقاد داشته باشند.
میرسلیم در همایش تبلیغاتی خود در تبریز گفت: امروز در ایران استقلال و حیثیت خود را مدیون بسیاری از سردارانی هستیم كه برخاسته از آذربایجان هستند و رهبری هم برخاسته از این دیار هستند.
وی با اظهار تاسف از این كه برخی قدر ایران ما را نمی دانند و مردم را كم اهمیت تلقی می كنند، گفت: كسی را باید انتخاب كرد كه از ته دل اعتقاد به ایرانی داشته باشد و ایرانی را فدای بیگانه و در برابر اجنبی خوار و ذلیل نكند.

- پیش بینی های انتخاباتی
فعال سیاسی و مشاور آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهانگیری یكی از 6 داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه به نفع روحانی از ادامه رقابت ها كناره گیری می كند.
غلامعلی رجایی در نشستی كه با عنوان « انتخابات و بررسی وعده ها و برنامه ها» كه توسط انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند برگزار شد؛ افزود: حضور جهانگیری یكی از توصیه های مرحوم هاشمی رفسنجانی برای ایجاد توازن در این دوره از انتخابات بود.
وی اضافه كرد: با توجه به كناره گیری جهانگیری و قالیباف رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایران، 2 قطبی، میان روحانی و رئیسی خواهد بود.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف قالیباف نه تنها به آرای اصول گرایان نمی افراید بلكه از آرای آن می كاهد.
مسعود پزشكیان در جمع دانشجویان در دانشكده پزشكی مشهد افزود: با وضعیت موجود احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری بسیار كم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: من هیچ ارتباطی با این دولت ندارم و در چهار سال گذشته هم یك جلسه با دكتر روحانی نداشته ام و قرار هم نیست در آینده مسئولیتی داشته باشم اما الان به خاطر آرمان خود شهر به شهر می روم وبه مردم می گویم به رئیس دولت یازدهم رای دهید.


** پاسخ به برخی مطالب مناظره ها
در پی دعوت سخنگوی وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشكی از آقایان؛ دكتر مرندی و دكتر سیمفروش از اعضای ستاد سلامت «ابراهیم ‌رئیسی» برای برگزاری مناظره تخصصی در باره طرح تحول سلامت، وزارت بهداشت اعلام كرد؛ مدیران این وزارتخانه از همین لحظه آماده مناظره تخصصی هستند.
به گزارایرنا به نقل از كانال تلگرامی وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در اطلاعیه ای اعلام كرد، مدیران و كارشناسان این‌ وزارتخانه از همین لحظه آماده مناظره تخصصی با دكتر سیمفروش و دكتر مرندی دردانشگاه محل خدمت این دو منتقد، یعنی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، بدون هیچ پیش شرطی هستند.‌
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام كرد: بررسی و برقراری مجدد یارانه افراد معترض كه طبق قانون مشمول دریافت یارانه محسوب می شوند اقدامی متعارف و بر اساس روال ماه های گذشته بوده است.
در پی برخی خبرسازی ها و شبهه افكنی ها در خصوص ارسال پیامك بررسی برقراری مجدد یارانه برای گروهی از هموطنان، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در این اطلاعیه ضمن تكذیب موارد مطرح شده تصریح كرد: برقراری مجدد یارانه برای متقاضیانی كه به قطع یارانه خود معترض بودند، پس از بررسی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اقدامی متعارف و بر اساس روال ماه های گذشته بوده است.

** روند برگزاری انتخابات
كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات كشور روز دو شنبه خطاب به مدیران روزنامه ها و نشریات تاكید كرد: رسانه ها‌ از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه حق ندارند هرگونه مطلبی له یا علیه هر یك از نامزدهای انتخابات منتشر كنند.
به گزارش ایرنا به نقل از كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات كشور، متن كامل اطلاعیه به شرح زیر است: در اجرای قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری و مفاد قانونی ناظر بر ممنوعیت تبلیغات انتخابات از 24 ساعت قبل از شروع رای گیری و با عنایت به ضرورت تحقق كامل و همه جانبه این تكلیف قانونی در جهت صیانت از اصل انتخابات و انتخابِ آزادانه مردم شریف ایران اسلامی و پیشگیری از جریان سازی های رسانه ای له یا علیه هر یك از نامزدهای محترم در دوره زمانی ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی؛ بر اساس مصوبه روز دوشنبه كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات كشور به آگاهی مدیران مسئول محترم روزنامه ها، هفته نامه ها و سایر نشریات چاپی می رساند:
- انتشار هر گونه مطالب له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشریاتی كه در روز پنجشنبه 28/2/96 توزیع می شود در قالب خبر، تحلیل، عكس، رپرتاژ یا آگهی تبلیغاتی و هر گونه دیگر، مطلقاً ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
- همچنین سایر رسانه ها، از جمله؛‌ خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، كانال ها و گروه های پر مخاطب در شبكه های مختلف اجتماعی و پیام رسان های موبایلی،‌ از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه، حق ندارند هرگونه مطلبی له یا علیه هر یك از نامزدهای انتخابات منتشر كنند.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم گفت: تخلفات انتخاباتی كه بعضا از سوی برخی كاندیداها در قم رخ می دهد، با دقت رصد و رسیدگی می شود.
احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه توجیهی ناظران و سرناظران انتخابات قم، با بیان این كه متاسفانه تخلفات گسترده انتخاباتی در قم صورت می گیرد، افزود: برخی كاندیداها ضوابط انتخاباتی را رعایت نمی كنند و به طور حتم به این تخلفات رسیدگی می شود. ما وظیفه نظارت داریم، البته مسئولیت جمع آوری، امحاء پوسترها و بنرهای غیرقانونی تبلیغات انتخاباتی بر عهده هیات اجرایی شهرستان قم است كه در چند روز گذشته اقدام هایی در این راستا انجام شده است.

** عملكرد دولت
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه علامه از توجه ویژه دولت یازدهم به مسائل زنان، داشتن حق طلاق، ورود زنان به ورزشگاه و موضوع عدالت جنسیتی سخت گفت.
شهیندخت مولاوردی در پاسخ به این سئوال كه چه اقداماتی برای زنان و كودكان افغان در كشور ایران انجام شده است؟ گفت: به سهم خودمان موضوع تحصیل و آموزش كودكان افغان را پیگیری كرده ایم و با دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی كه نباید هیچ كودكی كه ساكن ایران است از نعمت تحصیل بازماند دست متولیان برای اقدامات لازم بازتر شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: ای كاش به اندازه ای كه دولت روحانی در حوزه سلامت كار كرد، 10 دولت قبل هم كار می كردند و بهداشت و درمان جز اولویت های مهم شان بود.
حسن هاشمی قاضی زاده در مراسم افتتاحیه پنجاه و هفتمین كنگره بین‌المللی انجمن دندان‌پزشكی ایران افزود: اگر دولت های قبل به سلامت توجه می كردند حتما ما امروز نه تنها در جسم بلكه در روح و روان نگرانی كمتری داشتیم.
وی با اشاره به اینكه دولت روحانی در شرایط سختی با رای مردم سركار آمد، گفت: این دولت خدمات بی شماری در حوزه سلامت ارائه كرده و كارهای بسیار فراوانی برای كاهش آلام، رنج و درد مردم انجام داده است.
سخنگوی فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به منشور حقوق شهروندی تدوین شده در دولت یازدهم گفت: این منشور مردم را به حقوق خود آشنا كرده و همه اقوام و اقلیت‌ها را در كنار هم، یكسان و دارای حقوق مساوی می‌بیند.
بهرام پارسایی شامگاه دوشنبه در همایش اقوام و عشایر حامی حسن روحانی در استان فارس افزود: عشایر و اقوام در كنار سایر هموطنان اجازه نخواهند داد افرادی كه دون شان مردم سخن می‌گویند زمام امور را در دست بگیرند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: سال 92 متوسط حقوق كاركنان دولت یك میلیون و 470 هزار تومان بود كه در حال حاضر این رقم 2 میلیون و 970هزار تومان است كه حدود 101 درصد افزایش در پرداختی به كاركنان دولت در چهار سال گذشته را نشان می دهد.
جمشید انصاری در نشست خبری در كرمان افزود: حداقل حقوق كاركنان دولت در سال 92، 490 هزار تومان بود و در حال حاضر یك میلیون و 35 هزار تومان است كه رشد 110 درصدی در حداقل حقوق كارمندان دولت را نشان می دهد.
وزیر نفت گفت: روحانی و ظریف، كشور را از چاه فلاك بار تحریم خارج كردند؛ زیرا در زمان تحریم ناچار بودیم تجهیزات را 30 تا 40 درصد گران تر بخریم كه پول آن از جیب ملت می رفت.
بیژن زنگنه در دومین نشست دولتمردان كابینه یازدهم با هنرمندان به نام همایش «ایران فرهنگی در جهان امروز» افزود: برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) نقطه عطف تاریخی در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران است.

میزگرد **1436*تهیه و انتشار : داود پورصحت **