۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82533924
T T
۰ نفر
ميزگرد ايرنا/ مشاركت حداكثري مردم مهمترين هدف ستادهاي انتخاباتي

زاهدان - ايرنا - شماري از اعضاي ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي دوازدهمين دوره رياست جمهوري با شركت در ميزگرد تخصصي خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز زاهدان اولويت فعاليت ستادهاي خود را فراهم كردن زمينه حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي عنوان كردند.

به گزارش ايرنا ميزگرد انتخاباتي خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز زاهدان با عنوان «نقش ستادهاي تبليغاتي نامزدها در حضور حداكثري مردم در انتخابات» برگزار شد كه با وجود تماس و ارسال پيامك رئيس ستاد انتخاباتي حجت الاسلام رئيسي به سبب گرفتاري كاري از حضور در اين نشست عذرخواهي كرد.
عليرضا حيدرزادگان سخنگوي ستاد روحاني و محمد نستوه رئيس ستاد ميرسليم در سيستان و بلوچستان در اين ميزگرد شركت كردند.
باتوجه به نقش موثر ستادهاي انتخاباتي در تشويق مردم به حضور در پاي صندوق هاي اخذ راي براي تعيين سرنوشت ايران اسلامي، افراد شركت كننده در اين ميزگرد به بيان اقدامات و راهكارهاي ستادها در زمينه افزايش شور و نشاط انتخاباتي پرداختند.

**ستادهاي انتخاباتي نقش تاثيرگذاري در حضور حداكثري مردم پاي صندوق هاي راي دارند
سخنگوي ستاد حجت الاسلام حسن روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به اينكه در برهه حساسي به سر مي بريم ستادهاي انتخاباتي نقش تعيين كننده و سرنوشت سازي با تشويق مردم به مشاركت حداكثري در انتخابات دارند.
عليرضا حيدرزادگان بيان كرد: يك ستاد انتخاباتي خوب با رعايت بايدها و نبايدهاي نشات گرفته از قانون اساسي كشور مي تواند نقش يك رسانه را در فعاليت هاي ميداني يا فضاي مجازي ايفاء كند.
وي ادامه داد: ستادهاي تبليغاتي، احزاب و گروه هاي سياسي در انجام تبليغات بايد به قانون اساسي استناد كنند و قانون مداري را ملاك قرار دهند.
وي افزود: براساس اصل ششم قانون اساسي در جمهوري اسلامي ايران تمام امور كشور بايد به اتكاي آراي عمومي مردم انجام شود كه در اين بند به نقش ستادهاي انتخاباتي به عنوان رسانه پرداخته شده است.
به گفته سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان، قانون اساسي آراي همه مردم را براي تعيين سرنوشت خودشان به رسميت شناخته است.
وي افزود: بر اساس قانون اساسي رئيس جمهوري، اعضاي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري از طريق همه پرسي انتخاب مي شوند و تشكيل و فعاليت ستادهاي انتخاباتي در زمان انتخابات نشان دهنده رنگ و گرايش سياسي نامزد مورد نظر است و در ايجاد شور انتخاباتي نقش بسيار زيادي دارند.
حيدرزادگان اظهار داشت: اعضاي ستادهاي انتخاباتي براي اينكه بتوانند شور انتخاباتي را در ميان مردم ايجاد كنند بايد نقش يك رسانه را در روشنگري افكار عمومي داشته باشند.
وي ادامه داد: مردم در انتخابات به هر نامزدي كه دوست داشته باشند راي مي دهند، نقش ستادها تنها ايجاد شور انتخاباتي است.

** ستادهاي انتخاباتي به عنوان يك رسانه بايد به قانون اساسي پايبند باشند
وي تاكيد كرد: ستادهاي انتخاباتي به عنوان يك رسانه در انتخابات بايد به قانون اساسي پايبند و در رقابت هاي انتخاباتي در چارچوب نظام فعاليت كنند.
وي افزود: اعضاي ستادهاي انتخاباتي بايد با كرامت رفتار كنند و به ساير ستادهاي رقيب نيز احترام بگذارند.
سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: ستادهاي انتخاباتي بايد با مخالفان خود با استدلال حرف بزنند و از جنجال بي مورد پرهيز كنند.
حيدرزادگان تاكيد كرد: ستاد انتخاباتي به عنوان يك رسانه، توزيع كننده افكار مناسب و هدايت كننده بخشي از افراد جامعه به خواست و نظر خود است.
وي افزود: ستادها به عنوان يك رسانه با حركت در مسير شفاف سازي و سلامت سازي به ارتقاي سطح فرهنگ جامعه نيز كمك شاياني مي كنند.
وي اظهار داشت: ستادها اگر براساس منطق كارهاي تبليغاتي خودشان را انجام دهند تبديل به يك رسانه قوي براي جهت دهي به افكار عمومي مي شوند.
وي گفت: يك ستاد انتخاباتي خوب با توجه به اينكه به عنوان يك رسانه عمل مي كند بايد در بعد حقوقي، ارتباطات و اطلاعات نيز عملكرد موفقي داشته باشد و نبايد از بودجه عمومي و امكانات دولتي براي رسيدن به اهداف سياسي خود بهره گيرد.
وي افزود: يك شخصيت سياسي در محل ستادهاي انتخاباتي نبايد به عنوان يك مسئول با مردم صحبت كند تا شائبه اي در ستاد مقابل ايجاد نشود.
سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: كار اصلي ستاد انتخاباتي اين است كه مردم را به سمت مشاركت حداكثري در انتخابات سوق دهند نه اينكه از مديران اجرايي براي سخنراني دعوت كنند.
وي تاكيد كرد: حضور كارمندان در خارج از ساعت اداري در ستادهاي انتخاباتي بلامانع است و به راحتي مي توانند نظر شخصي خودشان را بيان كنند.
** نقش موثر برقراري ارتباط چهره به چهره در ستادها بر افزايش حضور مردم در عرصه انتخابات
رئيس ستاد سيد مصطفي ميرسليم در سيستان و بلوچستان نيز دراين ميزگرد گفت: علاوه بر رسانه ملي، ستادهاي انتخاباتي نقش موثري در سطوح محلي شهرها براي افزايش مشاركت دارند.
محمد نستوه افزود: ستادهاي انتخاباتي به دليل برقراري ارتباط چهره به چهره نقش موثري در افزايش حضور مردم در عرصه انتخابات ايفا مي كنند.
وي گفت: با توجه به مشغله كاري امكان دارد بسياري از مردم نتوانند از رسانه ملي استفاده كنند كه ستادهاي انتخاباتي در اين گونه شرايط مي توانند نقش تعيين كننده اي در روشنگري افكار عمومي داشته باشند.
وي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي سازوكارهاي بسيار خوبي را در مساله انتخابات براي مردم فراهم كرده است.
وي افزود: قانون اساسي بندهاي بسيار دقيق و خوبي را در مورد انتخابات تعيين كرده كه اعضاي ستادها با تاسي از آنها مي توانند نقش موثري در حضور حداكثري مردم در اين مساله سرنوشت ساز داشته باشند.
رئيس ستاد ميرسليم در سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به اينكه كشور شرايط حساسي در منطقه دارد، حضور حداكثري مردم در انتخابات مي تواند اقتدار و عظمت ايران اسلامي را در جهان و منطقه به نمايش بگذارد.
وي افزود: بنابراين تمام اعضاي ستادهاي انتخاباتي در مرحله نخست بايد تلاش كنند تا ميزان مشاركت مردم را در پاي صندوق هاي راي بالا ببرند.
نستوه اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون به طور ميانگين همه ساله انتخابات برگزار شده و ميزان مشاركت مردم نسبت به خيلي از كشورهاي دنيا بالاتر بوده است.
وي افزود: بيكاري، فقر و مشكلات اقتصادي در كشور سبب مي شود تا ميزان مشاركت مردم در انتخابات كمرنگ تر شود.
وي تاكيد كرد: هر چه شمار ستادهاي فعال انتخاباتي بيشتر باشد به تبع آن ميزان مشاركت نيز افزايش مي يابد.

** عملكرد ستادهاي انتخاباتي سيستان و بلوچستان به طور نسبي خوب بود
رئيس ستاد ميرسليم در سيستان و بلوچستان گفت: تمام اعضاي ستادهاي انتخاباتي در استان به طور نسبي فعاليت هاي بسيار خوبي براي بالا بردن مشاركت مردم در انتخابات داشته اند.
نستوه افزود: شور و هيجان انتخاباتي بسيار خوبي در سيستان و بلوچستان شكل گرفته است.
وي گفت: اگر ستادهاي انتخاباتي از روش هاي نوين و به روز براي تبليغات استفاده كنند به طور قطع ميزان مشاركت مردم در انتخابات افزايش خواهد يافت.
وي اظهار داشت: ستادهاي انتخاباتي با استدلال هاي منطقي مي توانند ميزان مشاركت مردم در انتخابات را افزايش دهند.

** دانش آموزان در سنين پايين بايد با نقش احزاب آشنا شوند
سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به اينكه احزاب نقش زيادي در ايجاد شور انتخابات و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي دارند بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد تا دانش آموزان از سنين پايين با نقش احزاب آشنا شوند.
حيدرزادگان افزود: در فرهنگ امروز متاسفانه مردم فردگرا هستند و اين وظيفه احزاب است تا اقشار مختلف جامعه را به سمت جمع گرايي سوق دهند.
وي تاكيد كرد: فرهنگ جمع گرايي در بلند مدت بايد مورد هدف نظام آموزشي كشور باشد.
وي اظهار داشت: ستادهاي انتخاباتي به دليل اينكه حكم يك رسانه را دارند بايد نظام فكري و ارزشي را به گونه اي تقويت كنند كه ناهنجاري هاي ناشي از فرد گرايي از جامعه دور شود.
وي ادامه داد: ستادها با ايجاد حزب مي توانند روحيه فرد گرايي را به جمع گرايي در جامعه تغيير دهند.
سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: وقتي مردم احساس كنند كه ستاد انتخاباتي در قالب يك حزب فعاليت مي كند بهتر مي توانند از برنامه هاي نامزد مورد نظر خودشان اطلاع يابند.
رئيس ستاد ميرسليم در سيستان و بلوچستان نيز دراين رابطه اظهار داشت: نقش احزاب در جامعه كليدي است و اگر تمام فعاليت هاي سياسي و انتخاباتي بر گرفته از دل احزاب باشد انتخاب نامزد مورد نظر آسان تر مي شود.
نستوه افزود: هر فردي كه فعاليت سياسي مي كند اگر وابسته به حزب ريشه داري باشد به تبع آن مي تواند اهداف خودش را بهتر پيش ببرد.

** نقش فضاي مجازي در تبليغات انتخاباتي پر رنگ است
وي افزود: در دوره هاي گذشته انتخابات رياست جمهوري، فضاي مجازي نقشي در تبليغات نداشته اما در اين دوره نقش آفريني اين ابزار تبليغاتي بسيار مشهود است.
وي تاكيد كرد: بايد در كنار فعاليت هاي ستادهاي انتخاباتي از فضاي مجازي نيز در عرصه تبليغات به منظور ايجاد شور انتخاباتي بهترين استفاده را كرد.
** ستادهاي انتخاباتي بايد از ظرفيت اقوام براي ايجاد شور انتخاباتي بهره گيرند
سخنگوي ستاد روحاني در سيستان و بلوچستان گفت: ستادهاي انتخاباتي بايد از تمام ظرفيت هاي اقوام مختلف براي ايجاد شور انتخاباتي استفاده كنند.
حيدرزادگان افزود: حضور اقوام مختلف در ستادهاي انتخاباتي محور وحدت است.
وي تاكيد كرد: هر طايفه بايد تبديل به يك حزب شود و اتحاد بايد مورد نظر اعضاي ستادهاي انتخاباتي باشد.
وي ادامه داد: در هر شهر استان سيستان و بلوچستان يك ستادي با عنوان ستاد اقوام وجود دارد كه اين قشر با حضور در اين ستادها به بيان ديدگاه هايشان مي پردازند.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان 29 ارديبهشت ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود كه بنا به گفته علي اوسط هاشمي استاندار اين استان افزون بر 51 درصد جمعيت استان در روستاها و بقيه در شهرها سكونت دارند.
3213/3042 /6081 /1876
خبرنگاران: اكبر نوري و محدثه حيدري گرجي ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
۰ نفر