۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۵۴
کد خبر: 82534023
T T
۰ نفر
بخش دامپزشكي اردستان نيازمند حمايت بيشتر مسئولان است

اردستان، كاشان - ايرنا - فرماندار اردستان گفت: بخش دامپزشكي اين شهرستان نيازمند حمايت بيشتر مسئولان است و در اعتبارات سال 1396 سهم بيشتري به آن اختصاص داده مي شود.

به گزارش ايرنا، عليرضا غيور عصر روز چهارشنبه در جلسه تجليل از 25 نفر از فعالان عرصه مبارزه و پيشگيري از ورود بيماري آنفولانزاي حاد پرندگان به اردستان افزود: در بخش دامپزشكي مشكل هاي متعددي وجود دارد كه با اختصاص اعتبار لازم اين كمبودها برطرف مي شود.
وي با بيان اين كه مجموعه دست اندركاران مبارزه با بيماري آنفولانزاي حاد پرندگان با تلاش شبانه روزي موفق به كنترل و پيشگيري اين بيماري در شهرستان شدند تصريح كرد: وظيفه مسئولان است كه از اين مجموعه حمايت جدي به عمل آورند.
فرماندار اردستان افزود: همكاري و فعاليت بخش خصوصي با بخش دولتي باعث شد از ورود بيماري به شهرستان جلوگيري به عمل آمده و اردستان جزو سه شهرستان برتر استان و بدون بيماري محسوب شود.
غيور با اشاره به لزوم استفاده از علم و فناوري روز در بحث دامپزشكي خاطرنشان كرد: براي توسعه و ارتقاي سطح علمي مسئولان، اين بخش نيازمند توجه و فراهم كردن زمينه پيشرفت علمي دست اندركاران در اين بخش بوده تا شاهد پايداري در اين صنعت باشيم.
رئيس شبكه دامپزشكي اردستان نيز در اين جلسه گفت: با تلاش همه جانبه نيروهاي اداري و بخش خصوصي طي 3 سال متوالي از 92 تا 95 شهرستان اردستان به عنوان شهرستان نمونه استان اصفهان انتخاب شد.
ميثم استكي افزود: شهرستان اردستان داراي 130 هزار راس دام سبك، 2 هزار راس دام سنگين و 142 واحد مرغداري با يك ميليون جوجه ريزي است كه در هر دوره در بخش توليد گوشت قرمز و سفيد فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به اين كه يك چهارم مصرف گوشت سفيد استان اصفهان در اردستان توليد مي شود خاطر نشان كرد: در سال گذشته بالغ بر 8.5 ميليون قطعه مرغ تخم گذار جهت كشتار به كشتارگاه تحويل شده است.
رئيس دامپزشكي شهرستان افزود: سالانه بيش از 100تن تخم مرغ در شهرستان توليد و به خارج از شهرستان ارسال مي شود.
در اين مراسم از 25 نفر پرسنل اداري و بخش خصوصي مرتبط با دامپزشكي شامل 5 نفر داروخانه دار، 6 نفر از مركزهاي درماني، يك نفر از آزمايشگاه، 5 نفر از كارخانه توليد مكمل و خوراك دام و طيور، يك پزشك و 7 نفر پرسنل اداري تجليل شد.
مركز شهرستان اردستان در 118 كيلومتري شمال مركزاستان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامري نيا * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir