۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82534477
T T
۰ نفر
مشاركت در انتخابات بيانگر مردمي بودن انقلاب اسلامي است

سنندج- ايرنا- فرماندار شهرستان سروآباد گفت: مشاركت در انتخابات بيانگر مردمي بودن انقلاب اسلامي بوده انتخابات تبلور احقاق حق مردم و نماد حركت اسلامي و ديني در كشور است.

علي مفاخري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، حضور حداكثري ملت ايران در انتخابات 29 ارديبهشت را يك ضرورت بيان كرد و افزود: حضور حداكثري ملت ايران در انتخابات باعث اقتدار و مشروعيت در عرصه داخلي و بين المللي خواهد شد.
وي ادامه داد: آنچه كه تا به امروز باعث صلابت، ايستادگي و قدرت انقلاب اسلامي ايران در سراسر جهان شده است، حضور هميشه در صحنه ملت ايران به ويژه در صحنه انتخابات بوده است.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه كرد: حضور گسترده ملت ايران در انتخابات نشان دهنده همبستگي ملي است و اين مهم مي تواند نظام و انقلاب اسلامي را در برابر تهديدات دشمنان بيمه كند.
وي اظهار كرد: آنچه كه دشمنان ما از آن نفع و سود مي برند، تفرقه و اختلاف است ولي حضور حداكثري ملت ايران در انتخابات باعث تقويت وحدت و اتحاد شده و تهديدات دشمنان را خنثي و بي اثر مي كند.
وي برگزاري انتخابات را حق مردم دانست و گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران يك نظام مردم سالاري ديني است كه در اين نظام برگزاري انتخابات و احترام به آراي مردم يك قانون و يك اصل است.
مفاخري، قدرت اصلي انقلاب اسلامي را ملت ايران عنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامي ايران بر پايه وحدت و اتحاد ملت ايران و با رهبري هاي معمار كبير انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و آنچه كه تاكنون باعث تداوم اين انقلاب شده، حضور مردم در تمامي صحنه هاي مختلف آن بوده است.
وي در پايان مردم را به حضور پرشور در انتخابات روز جمعه 29 ارديبهشت دعوت كرد و افزود: انتخابات آزمون بزرگ ملت ايران در برابر چشمان تمام جهانيان است و بدون ترديد حضور پرشور و حداكثري ملت ايران در اين انتخابات باعث عزت و عظمت پيش از پيش آنها در جهان خواهد شد.
به گزارش ايرنا، پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روز جمعه 29 ارديبهشت در استان كردستان همزمان با سراسر كشور برگزار مي شود.
آراي مردم استان در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوي و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در يك هزار و 382 شعبه اخذ راي جمع آوري مي شود كه از اين تعداد 518 شعبه اخذ راي در شهرها و 864 شعبه نيز در روستاها مستقر مي شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و اورامان و جمعيتي افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 كيلومتري از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با اقليم كردستان كشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: عبدالله رحماني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg