۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82535038
T T
۰ نفر

عربستان شركت بزرگ صنایع‌نظامی احداث می‌كند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82535038
عربستان شركت بزرگ صنایع‌نظامی احداث می‌كند

تهران - ایرنا- عربستان كه در حال حاضر از بزرگترین وارد كنندگان سلاح و تجهیزات نظامی در جهان است، قصد دارد یك شركت بزرگ صنایع نظامی در این كشور تاسیس كند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، سعودی ها اعلام كردند كه كار احداث شركت بزرگ صنایع نظامی كه در چشم انداز تحول ۲۰۳۰ این كشور در نظر گرفته شده بود را آغاز كرده اند. پروژه‌ای كه به گفته مسئولان سعودی، تحولی بنیادین در صنایع دفاعی و نظامی عربستان خواهد بود.
بنا بر اعلام صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان این شركت قرار است تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ به یكی از ۲۵ شركت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل كند.
مقام های این صندوق كه هدف از تاسیس این شركت را رهایی از تكیه بر درآمدهای نفتی در عربستان بیان می كنند، همچنین اعلام كردند كه پروژه مذكور باعث ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۳۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم خواهد شد كه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود.
'محمد بن سلمان' جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این كشور اعلام كرد: تا سال ۲۰۳۰ این شركت باعث خواهد شد كه ۵۰ درصد از هزینه‌های ما برای تامین تجهیزات نظامی كاهش یابد و ما به توان داخلی اتكا كنیم.
شركت صنایع نظامی عربستان در زمینه‌های سیستم‌های هوایی از جمله نگهداری و تعمیرات هواپیما، ساخت پهپاد و نگهداری از آن، ساخت و تعمیر خودروهای زرهی، تولید انواع سلاح، مهمات، موشك، انواع رادارها و حس‌گرهای هشدار سریع و نیز سیستم‌های ارتباطی و جنگ الكترونیك خواهد بود.
عربستان سعودی رتبه اول واردات سلاح را در سال ۲۰۱۵ در جهان به خود اختصاص داد.
در سایه استمرار قرارداد های سعودی _ آمریكایی و پس از گذشت دوسال از حمله عربستان به یمن، رژیم سعودی رتبه اول در واردات و خرید سلاح در جهان را در سال ۲۰۱۵ میلادی به خود اختصاص داده است.
بر اساس گزارش موسسه IHS میزان خرید های نظامی عربستان سعودی ۵۰ درصد افزایش داشته است و به مبلغ ۹.۳ میلیارد رسیده است.
در همین حال در گزارش این موسسه آمده است كه ایالات متحده با ۲۳ میلیاد دلار بزرگترین صادر كننده سلاح و مهمات در سال گذشته بوده است.
گزارش ها جدید از قراردادهای كلان میلیاردی عربستان با دو كشور آمریكا و تركیه برای خرید تسلیحات نظامی و موشك های پیشرفته خبر می دهد.
خاورم**9366**1144
مترجم:صغری رحیمی* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر