۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82535725
T T
۰ نفر
كرمانج های خراسان شمالی برای اتحاد ملت ایران حضور گسترده در انتخابات دارند

بجنورد- ایرنا- كرمانج های غیور خراسان شمالی برای اتحاد ملت ایران حضور گسترده در انتخابات دارند به طوریكه از نخستین دقایق آغاز انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

به گزاش ایرنا امروز در جای‌جای این استان، اقوام مختلف و اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی، حضوری گسترده دارند تا به‌ نوبه خود سهم آفرینِ این حماسه ملی شوند زیراكه انتخابات نماد اتحاد ملت است.
در این انتخابات همه آزاد هستند به كاندیدای مورد علاقه و اصلح خود رأی دهند و نباید بی‌تفاوت باشند نسبت به سرنوشت مملكت خودشان، نسبت به اسلام، نسبت به ملت و نسبت به كشور، چراكه امروز انتخابات مورد رصد تمام دشمنان ما قرار دارد و باید حماسه‌ای بزرگ برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به وجود آورد.
شركت در انتخابات تكلیف شرعی و عقلی است وحضور پر شور و حماسی ملت بزرگوار و شریف كشورمان و مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی در پای صندوق های رای در روز 29 اردیبهشت بار دیگر موجب سرافكندگی و نقش بر آب شدن نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم خواهد شد.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت به جهات مختلف حائز اهمیت است و این انتخابات نه تنها بر مدیریت كشور بلكه بر سرنوشت نظام و انقلاب تاثیر گذار است.
یكی از كرمانج های خراسان شمالی ضمن دعوت گسترده مردم برای حضور در این انتخابات سرنوشت ساز گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در این برهه از زمان پشتوانه محكمی برای نظام و این انقلاب محسوب می‌شود.
فربد روشن ضمیر در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: حضور آگاهانه و شكوهمند مردم در انتخابات و مشاركت گسترده مردم در این عرصه بزرگ سیاسی نماد مردم سالاری دینی است و موجب تحكیم و تقویت امنیت ملی و بین المللی، افزایش اقتدار جهانی و روحیه خودباوری می‌شود.
یكی از بانوان كرمانج با بیان اینكه انتخابات نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت كشور دارد گفت: با توجه به شرایط منطقه و در صحنه داخلی و خارجی این انتخابات اهمیت ویژه ای دارد و نیاز است مردم علاوه بر حضور بر پای صندوق رای، فرد ولایت مدار و در مسیر انقلاب را انتخاب كنند.
صدیقه بردبار با اشاره به اینكه از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون هر جا حضور مردم حداكثری و پرشور بوده دشمنان مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند افزود: حضور مردم با وحدت و اتحاد در مبارزات انقلابی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عبور از تحریم‌ها و تهدیدها همه نشان‌دهنده این است كه حضور متحد آنان در تمامی صحنه‌های انقلابی، اسلامی، سیاسی و اقتصادی پرمعنا بوده كه منجر به نتایج درخشان شده است.
یكی دیگر از جوانان كرمانج زبان حضور در انتخابات را وظیفه اصلی خود می داند و می گوید: انتخابات نماد اتحاد ملت است كه حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب هوشمندانه از به دشمنان ثابت می‌كند ملت ایران همچنان پشتیبان نظام اسلامی و ولایت‌ فقیه بوده و در مسیر دست‌یابی به آرمان‌های اسلامی و انقلابی ثابت‌ قدم است.
میثم زراعتكار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات افزود: مشاركت حداكثری و هوشمندانه در انتخابات مانع نفوذ دشمنان می‌شود كه با انتخاب یك فرد اصلح، مدیر و كارآمد می توانیم حماسه ای دیگر خلق كنیم و توطئه های دشمنان خنثی شود.
وی گفت: در پاسخ به ندای رهبری همه می گوییم ای رهبر عزیز با شور و شعوری كه داریم راه درست و عقلانی كشور را در انتخابات دنبال كرده و مشاركت حداكثری را رقم می‌زنیم تا باز هم جوانان و ملت ایران سربلند باشند.
یكی دیگر از جوانان بر تصمیم گیری آگاهانه و هدفمند تاكید كرد و افزود: در نظام مردم سالاری، مردم نقش بی بدیلی در انتخابات برعهده دارند همچنان كه مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره دارند.
كبری درخشنده با اشاره به این كه هر رای و حضور هر نفر در انتخابات، تیری است در چشم دشمنان اسلام گفت: برگزاری باشكوه انتخابات برگ زرینی بر افتخارات نظام و انقلاب می افزاید و دشمنان نیز بر عزم و اراده ملت ایران، سر تعظیم فرود می آورند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 647 هزار و هفت نر واجد شرایط رای دارد.
امروز آرای مردم در 769 حوزه انتخابیه استان جمع آوری می شود.
در استان خراسان شمالی یكهزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است كه 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است.
در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الكترونیك انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مكانیزه در انتخابات شركت می كنند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
7186/ 6042 گزارش از: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی