۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82535949
T T
۰ نفر
راي اولي ها و لذت شركت در نخستين حضور سياسي

قزوين- ايرنا-راي اولي هاي استان قزوين همگام با ساير اقشار از ساعت هاي اوليه راي گيري دوشادوش خانواده ها، دوستان و همسالانشان براي خلق حماسه اي بزرگ در صف انتخابات ايستاده اند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، گرچه مشاركت در انتخابات از موضوعات مهم در هر جامعه اي است اما براي كساني كه اولين بار اين تجربه را كسب مي كنند همراه با خاطراتي شيرين و به يادماندني نيز مي باشد.
نوجواناني كه پيش از اين در آزمون هاي درسي و ورزشي شانس خود را امتحان كرده اند امروز در آوردگاهي بزرگتر به نام انتخابات كسب تجربه مي كنند.
نظر برخي از راي اولي ها نشاندهنده آن است كه آنان با هدف برقراري ارتباط و تقويت پايه هاي نظام مي خواهند با حضوري پرشور و نشاط در انتخابات نقش خود را به درستي ايفا كنند.
جمعي از راي اولي هاي استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از اولين حضور خود در انتخابات اظهار خوشحالي كردند و گفتند: حضور در اين انتخابات به منزله حضور در يك امتحان بزرگ است كه در اين راستا بايد با مطالعه و آگاهي بالا شركت كنيم.
يكي از اين نوجوانان راي اولي درباره انتخاب فرد اصلح به خبرنگار ايرنا مي گويد: حضور ما راي اولي ها علاوه بر ايجاد نشاط انتخاباتي باعث افزايش بينش و تشويق ساير افراد جامعه به مشاركت در اين رويداد بزرگ مي شود.
ايمان محبي در خصوص ويژگي هاي رئيس جمهوري،گفت: مردم ايران بايد فردي را براي تصدي مقام رياست جمهوري انتخاب كنند كه از دل مردم برخاسته و تنها هدف او نيز خدمت به مردم باشد.
دانش آموز ديگري نيز شادمان از اولين حضور سياسي خود در عرصه انتخابات، هدف از حضور خود در پاي صندوق هاي راي نشانه اداي حق شهروندي و قانوني شهروندان مي داند و مي گويد: راي ما خيلي مهم است زيرا بايد با مطالعه و تحقيق درباره كانديداها، فرد اصلحي را انتخاب كرده و در مسئوليت قرار دهيم تا مطالبات ما را پيگيري كند.
نيره اسماعيلي افزود: براي انتخاب فرد اصلح از چند ماه گذشته مطالعه و تحقيق كرده ام و همچنين در انتخاب اصلح فرمايشات مقام معظم رهبري را نيز مد نظر قرار خواهم داد.
اين دانش آموز، پايبندي به قانون، توجه به مشكلات مردم و اولويت سنجي براي حل مشكلات را از مهم ترين معيارها براي انتخاب يك فرد اصلح دانست و گفت: رئيس جمهوري بايد عزم راسخ براي ريشه كن كردن فقر و فساد اقتصادي داشته باشد.
يكي ديگر از جوانان راي اولي قزويني، شركت در انتخابات را يك مطالبه ملي و حضور همسالان خود را به معناي رسيدن به سن تكليف سياسي دانست و گفت: حضور جوانان و همسالان ما در انتخابات به معني حضور انديشه ها و تفكرات جديد و موثر است.
فاطمه خمسه به انتظارات خود از رئيس جمهوري آينده اشاره كرد و افزود: انتظار داريم كسي كه رئيس جمهوري مي شود تمام تلاش خود را براي حل مشكلات گروه هاي مختلف، به خصوص جوانان و نوجوانان به كار گيرد و در زمينه حل معضل اشتغال و تحصيل نيز نگاه ويژه اي داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: البته در اين ميان نبايد از انتخابات شوراهاي شهر و روستا نيز غافل ماند و بايد افرادي را انتخاب كرد كه براي توسعه و پيشرفت شهرها و روستاها تلاش كنند.
تينا نوري دانش آموز قزويني ديگري است كه حضور گسترده در انتخابات را ضامن وحدت جامعه اسلامي ايران دانست وگفت: حضور ما راي اولي ها و جوانان در انتخابات، وفاداري ما را به نظام و آرمان هاي انقلاب نشان مي دهد.
وي افزود: راي ما نشان دهنده شركتمان در تصميم گيري هاي بزرگ كشور و نظام است كه نقش موثري در خنثي سازي توطئه هاي دشمنان دارد.
اين دانش آموز قزويني با اشاره به حس غروري كه از تعيين كنندگي راي خود در سرنوشت كشور دارد، گفت: من همراه با نسل هاي پيشين و بزرگترهاي خود در اين انتخابات شركت كرده ام تا نقشه شوم دشمنان را باطل كنيم.
علي نوروزي از دانش آموزان ديگري است كه به خبرنگار ايرنا گفت: از اين كه براي نخستين بار در انتخابات شركت مي كنم، خوشحالم زيرا كه معتقدم حتي يك راي هم در سرنوشت و آينده ما تاثير گذار است.
وي،حضور در انتخابات را فرصت خوبي براي تمرين دموكراسي و مردم سالاري دانست و گفت: اين تمرين براي حضور سياسي كمك مي كند تا بتوانيم با مطالعه عميق در اين زمينه به تعيين سرنوشت خوبي براي كشور خود كمك كنيم.
نوروزي با بيان اينكه شركت در انتخابات وظيفه اي شرعي و قانوني براي يكايك مردم ايران است، افزود: ما به عنوان راي اولي ها در پاي صندوق هاي راي حضور يافته ايم تا با انتخاب فرد اصلح از كشور دفاع كنيم و اينده ميهن خود را بسازيم.
زهرا فلاح ديگر دانش آموز راي اولي، انتخاب فرد اصلح را براي راي اولي ها يك دغدغه مهم دانست و ادامه داد: ما مي توانيم فرد شايسته و مورد نظر خود را با مشورت بزرگ ترها و افراد مورد تاييد و با تجربه انتخاب و از اين طريق نقش خود را در تعيين سرنوشت سياسي كشور رقم بزنيم.
وي خاطرنشان كرد:با راي خود به تمام دنيا ثابت مي كنيم كه ملت ايران و جوانان آن هيچ گاه از همبستگي و همدلي با يكديگر خسته نشده و در اين مسير مقاوم تر از قبل حركت مي كند.
اين جوان راي اولي با خوشحالي از اينكه اولين تجربه مشاركتش با دو انتخابات رياست جمهوري و شوراها در تقارن است، در خصوص انتخاب اصلح نيز گفت: اين روزها بيشتر از هميشه برنامه هاي راديو و تلويزيون و خصوصا فضاي مجازي را پي گيري مي كردم تا از بين نامزدها فرد اصلح را شناسايي و انتخاب كنم.
در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا 888 هزار و 278 نفر بالاي 18 سال در استان قزوين واجد شرايط راي دادن هستند كه از اين بين 19 هزار و 908 نفر در استان، نخستين بار براي حضور در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا واجد شرايط راي دهي هستند.
7388*3013
خبرنگار:پريسا نوروزي**انتشار دهنده: رضا اولادي