۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82536380
T T
۰ نفر
تجلی مشاركت پذیری اقلیت های دینی آذربایجان غربی در انتخابات

ارومیه- ایرنا- اقلیت های دینی آذربایجان غربی در نخستین ساعت های آغاز رای گیری در روز جاری بار دیگر وفاداری خود را به كشور نشان دادند و با حضوری پرشور در پای صندوق های رای احساس تعلق خود را نسبت به سرزمین ابا و اجدادی خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، امروز شیعه و سنی، ارمنی و آشوری و كلدانی در این استان در صفوف بهم فشرده و دوشادوش هم آمده اند تا علاوه بر مشاركت در تعیین سرنوشت سیاسی كشور، جواب محكمی به یاوه گویان استكبار جهانی بدهند و یك بار دیگر اتحاد خود را به جهانیان نشان دهند.
آذربایجان غربی از جمله استانهایی است كه پیروان ادیان و مذاهب مختلف سال ها در كنار یكدیگر زندگی كرده و همواره وحدت، یكپارچگی و انسجام خود را در راستای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ كرده اند.
حضور در میان صف های طولانی آنان و نشستن پای صحبت برخی از ارامنه و پیروان آشوری ارومیه، این حقیقت را روشن می كند كه آنان هرگز فریب توطئه های دشمنان را نخواهند خورد.
شارلوت اوشانا به عنوان یكی از شهروندان مسیحی آذربایجان غربی معتقد است كه اقلیت های دینی حضور در انتخابات را وظیفه ملی خود می دانند و با شور و شوق تمام پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی با اشاره به تحلیل های نادرست استكبار جهانی نسبت به وضعیت اقلیت های دینی و بهره مند نشدن آنان از حقوق شهروندی، گفت: اقلیت های دینی برخلاف تحلیل دشمنان از حقوق حقه خود همواره برخوردار بوده اند و حضور در انتخابات و سهیم شدن در سرنوشت كشور نمونه بارزی از بهره مندی اقلیت های دینی از حقوق خود است.
وی اظهار كرد: هر رای اقلیت های دینی بدون تردید مهر باطلی بر توطئه های دشمنان است.
سرگون باباخانی دیگر اقلیت دینی/آشوری/ شركت كننده در انتخابات اظهار كرد: امروز مسیحی و مسلمان و قومیت های مختلف یكپارچه كنار هم قرار گرفته اند تا همبستگی خود را برای دنیا اعلام كنند.
وی با بیان اینكه امروز دنیا شاهد مشاركتی غیرقابل باور برای دشمنان است، گفت: اقلیت های دینی از ساعت های اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.
این هموطن آشوری اظهار كرد: اقلیت های دینی سالیان متمادی در برهه های مختلف به وظیفه خود عمل كرده و هرگز خود را جدا از ملت ایران ندانسته اند.
یكی دیگر از آشوریان نیز با اشاره به اینكه چشم دنیا امروز به سمت ایران نشانه رفته است، گفت: بر خلاف تصور دشمنان مبنی بر نبود آزادی اقلیت های مذهبی در ایران، آمده ایم تا ثابت كنیم كه در كنار سایر شهروندان كشور نسبت به آینده ایران حساس و سهیم هستیم.
سرگیز داود نژاد ادامه داد: برای عمل به وظیفه آمده ام و سهیم شدن در سرنوشت كشور وظیفه ای ملی است كه هیچ اقلیت دینی تاكنون آن را فراموش نكرده است.
رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز با بیان اینكه انتخابات در ایران پشتوانه مردمی قوی دارد، اظهاركرد: حضور پرشور اقلیت های دینی نشان از مردم سالاری دینی در ایران دارد.
استانلی سیمونز، انتخابات را ظرفیتی بزرگ برای تحكیم مبانی وحدت كلمه در جامعه دانست و افزود: برای اینكه انتخابات به بهترین شكل ممكن برگزار شود، باید اقشار مختلف جامعه با یكدیگر همكاری كنند.
وی افزود: انتخابات همواره بستری برای وحدت، حضور پرشور و مقابله با دسیسه های دشمنان نظام و اسلام در آذربایجان غربی بوده و ترك، كرد، فارس، ارمنی و آشوری در آن با حداكثر مشاركت شركت كرده اند.
كشیش كلیسای شرق آشور ارومیه نیز با بیان اینكه حضور در انتخابات حق هر شهروند ایرانی است، گفت: اقلیت های دینی نیز همانند هر شهروند ایرانی حضور در انتخابات را حق قانونی خود می دانند و در این دوره نیز حضوری پرشور دارند.
داریاووش عزیزیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه شركت در انتخابات كشور را بیمه می‌كند، گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی ضامن موفقیت كشور در برابر هر نوع تفكر غلط است.
وی افزود: مردم با حضور پرشور در انتخابات ثابت كرده اند كه تا چه اندازه كشورشان را دوست دارند و همچنین اقوام مختلف اعم از اقلیت‌های دینی و سایر قومیت‌ها در كنار دیگر هموطنان خود با شركت در انتخابات علاقه مندی و وفاداری خود را به وطن و پایداری آن نشان می‌دهند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جاری در حال برگزار است.
8135/ 3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی