۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82536698
T T
۰ نفر

هكر تلگرام در جیرفت دستگیر شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82536698
هكر تلگرام در جیرفت دستگیر شد

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: جوان 23 ساله هكر تلگرام در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ ماشاءالله ملایی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: ماه گذشته خانمی با مراجعه به پلیس شكایتی را مبنی بر پخش عكس های شخصی خود در فضای مجازی مطرح كرد.
وی گفت: پس از این شكایت پلیس فتای جیرفت با انجام اقدامات فنی درصدد كشف جرم برآمد و اقدام به انجام كارهای فنی لازم در فضای مجازی كرد كه پس از پیگیری های لازم سرنخ ماجرا به جوانی 23 ساله در جیرفت رسید كه عامل توزیع عكس ها در فضای مجازی بوده است.
فرمانده انتظامی جیرفت افزود: این جوان 23 ساله كه هكر تلگرامی بوده است با ارسال لینكی به تلگرام خانم شاكی در فضای مجازی، خود را نماینده تلگرام برای ارائه خدمات معرفی می كند.
وی بیان كرد: پس از ارسال این لینك سوژه موردنظر لینك را باز كرده و از این طریق مورد هك تلگرامی قرار می گیرد كه تمامی اطلاعات شخصی بارگذاری شده در تلگرام در اختیار هكر قرار می گیرد.
سرهنگ ملایی گفت: این خانم با بی دقتی در مرحله اول عكس های خصوصی خود را در تلگرام بارگذاری كرده و از طرفی بدون توجه به خطرات فضای مجازی اقدام به باز كردن لینكی می كند كه ناشناس و تقلبی است.
وی افزود: این هكر پس از دریافت عكس های خصوصی این خانم مجموعه عكس ها را با هدف كسب درآمد نامشروع در فضای مجازی به فروش می رساند.
وی به دستگیری این متهم با تلاش نیروهای پلیس فتای جیرفت اشاره و اظهار كرد: هكر به اقدام انجام داده اعتراف كرد و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته تا به مجازات عمل خود برسد.
فرمانده انتظامی جیرفت گفت: همه مردم و خانواده ها به ویژه خانم های جوان از بارگذاری و تبادل عكس های خصوصی خود در فضای مجازی خودداری كنند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مركزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشكیل شده و در فاصله 230 كیلومتری جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028