تیم ملی تنیس روی میز ایران، مقام نخست بازی های كشورهای اسلامی را كسب كرد

سنندج- ایرنا- قهرمانی تیم ملی تنیس روی میز كشور در بازی های كشورهای اسلامی با سرمربی گری جمیل لطف الله نسبی، درخشش پهلوانان زورخانه كردستانی در بازی های كشورهای اسلامی و فراخوانده شدن ورزشكار و مربی كردستانی به اردوی تیم ملی تكواندو ناشنوایان دختر، سه خبر ورزشی استان است.

به گزارش ایرنا از اداره كل ورزش و جوانان استان كردستان، تیم ملی تنیس روی میز ایران كه در بخش مردان و زنان بازی های كشورهای اسلامی حضور یافته بود، با كسب 2 نشان طلا و نقره با سرمربیگری جمیل لطف الله نسبی مربی كردستانی، بر بام بازی های كشورهای اسلامی باكو ایستاد و عنوان نخست را بدست آورد.
در پایان رقابت های بخش انفرادی، نوشاد عالمیان نشان طلا را برگردن آویخت و برسكوی نخست ایستاد و نیما عالمیان نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.
در بخش تیمی، تیم ملی ایران سكوی اول را فتح كرد و جایگاه نخست را از آن خود كرد، كشورهای تركیه و آذربایجان نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
تیم ملی تنیس روی میز كشورمان در بخش زنان نیز عنوان اول را بدست آورد، آذربایجان دوم شد و تیم تركیه بر سكوی سوم قرار گرفت.
نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی و امین احمدیان در بخش آقایان و ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری ورزشكاران بخش زنان، تركیب تیم ایران در این رقابت ها بودند.
جمیل لطف الله نسبی مربی باسابقه كردستانی و مدرس بین المللی، به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، كاروان كشورمان را در بخش آقایان هدایت و به این افتخار دست پیدا كرد.
این مربی سنندجی از سال 94 سرمربیگری تیم ملی ایران را عهده دار است و در المپیك 2016 ریو تیم كشورمان را همراهی كرد.
مسابقات بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی 2017 در تنیس روی میز از 26 اردیبهشت آغاز شد و شامگاه دوشنبه یكم خرداد پایان یافت.

** درخشش پهلوانان كردستانی در بازی های كشورهای اسلامی
رقابت های ورزش های زورخانه ای بازی های كشورهای اسلامی شامگاه یكشنبه 31 اردیبهشت با قهرمانی تیم ملی كشورمان در بخش تیمی و انفرادی به كار خود پایان داد.
در بخش انفرادی، پژمان سكونتی قهرمان كردستانی و عضو تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای كشورمان موفق به كسب مدال طلا رشته میل بازی زورخانه ای شد، همچنین مبین زیبالقا دیگر ورزشكار سنندجی توانست مدال نقره رشته سنگ زورخانه ای را كسب كند.
بیشترین تركیب كاروان تیم ملی كشورمان را در این رقابت ها، نمایندگان و ورزشكاران كردستانی تشكیل دادند.
در بخش تیمی، ایران بر سكوی نخست قرار گرفت، كشور میزبان نایب قهرمان شد و تیم های افغانستان و عراق هم مقام سوم مشترك را بدست آوردند.
در نتیجه تیمی بخش انفرادی، تیم كشورمان با كسب پنج طلا و یك نقره جایگاه اول را به خود اختصاص داد، آذربایجان عنوان دوم را كسب كرد و كشورهای افغانستان و تاجیكستان به طور مشترك به مقام سوم دست یافتند.
رقابت های ورزش های زورخانه ای بازی های كشورهای اسلامی، 30 و 31 اردیبهشت در سالن اصلی ورزشگاه كریستال باكو برگزار شد.

** ورزشكار و مربی كردستانی به اردوی تیم ملی تكواندو ناشنوایان دختر دعوت شدند
چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی تكواندو آقایان و بانوان ناشنوا به منظور شركت در بیست و سومین دوره المپیك تابستانی 2017 تركیه در تهران آغاز می شود.
نسیبه شهبازی تكواندوكار مریوانی و مهری شعبانی مربی سقزی نیز به این اردو فراخوانده شدند.
شهیازی اسفند سال گذشته موفق شد در مسابقات قهرمانی تكواندو بانوان ناشنوایان كشور با غلبه بر تمامی حریفان خود بر سكوی نخست بایستد و نشان زرین طلا را بر گردن آویزد.
وی متولد سال 1370 در شهرستان مریوان بوده و از سال 89 زیر نظر مربیان شهر خود به فعالیت حرفه ای این رشته ورزشی پرداخته است.
در این مرحله تكواندوكاران ناشنوای زن و مرد از روز سه شنبه دوم خرداد تمرینات آمادگی خود را در كمپ تیم های ملی فدراسیون شروع می كنند.
بیست و سومین دوره المپیك تابستانی ناشنوایان 2017، اواخر تیرماه سال جاری در سامسون تركیه برگزار می شود.
7355/6108
**خبرنگار: وریا كرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg