۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۹
کد خبر: 82542424
T T
۰ نفر
روابط عمومي ها بايد خود را به دانش و علم روز در اين حوزه مجهز كنند

قزوين- ايرنا- يك مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات گفت: روابط عمومي ها براي حفظ كارايي، بايد خود را به دانش و علم روز در اين حوزه مجهز كنند.

به گزارش ايرنا،حميد شكري خانقاه بعدازظهر سه شنبه در همايش تجليل از روابط عمومي هاي برتر استان قزوين با تاكيد بر لزوم ايجاد روابط عمومي هوشمند در دستگاه ها،افزود: ايجاد چنين روابط عمومي به داشتن مديران ارتباط گر و هوشمند نيز نياز دارد.
اين استاد دانشگاه همچنين گفت: هوشمندي در روابط عمومي ها به معناي ديدن ناديده‌ها و شنيدن ناشنيده‌ها است.
شكري خانقاه در خصوص آينده نگري در روابط عمومي ها نيز گفت: روابط عمومي ها بايد توانايي سازگاري با شرايط جديد را داشته باشند و رهبران و مسئولان روابط عمومي ها نيز بايد بيش از هر چيز ديگري به تبيين تاثير فن آوري هاي جديد بر نهادها و سازمان ها بپردازند.
وي با تبيين جايگاه روابط عمومي ها در برنامه ريزي استراتژيك،اظهار داشت: روابط عمومي بايد مخاطبان خود را تفكيك كرده و براي هر قشر از ‌آن‌ها يك برنامه‌ريزي مجزا داشته باشد.
اين استاد علوم ارتباطات، بر لزوم آينده نگري،برنامه ريزي،نوآوري،شناسايي صحيح مشكلات و ارايه راهكار براي برون رفت از آنها در مسير دستيابي به اهداف برنامه استراتژيك توسط روابط عمومي ها تاكيد كرد.
شكري خانقاه با اشاره به الگوهاي مختلف ارتباطي در دنياي مدرن امروز، ادامه داد: برنامه ريزي استراتژيك ارتباطي مهم ترين و حياتي ترين اقدام روابط عمومي ها در مسير حركت به سمت چشم انداز بلند مدت هر سازمان است.
وي در تبيين جايگاه روابط عمومي ها در ارتباطات درون و برون سازماني گفت: بايد به زبان مردم با آنها صحبت كرد و با اطلاع رساني آنها را از خدمات و برنامه هاي خود آگاه ساخت.
اين استاد دانشگاه، روابط عمومي را حلقه واسط و اتصال دهنده نهاد ها و سازمان ها با يكديگر و با مردم دانست و خواستار انسجام و هماهنگي روابط عمومي ها در مواقع بحراني شد.
شكري خانقاه، تقويت اعتماد،بهره وري و همبستگي را از سوي روابط عمومي ها مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: ارتباط دو سويه و تعامل مثبت سازمان و مردم باعث تامين اهداف سازمان و خواست هاي مردم مي شود.
وي در پايان يادآور شد: فلسفه روابط عمومي مردم‌داري بوده و هدف آن ايجاد، حفظ و تداوم تفاهم بوده و وظيفه آن اطلاع‌رساني و پاسخگويي است كه اين مهم نبايد هيچ گاه از ذهن فعالان اين عرصه و مديران خارج شود.
در پايان اين مراسم از 30 تن از كارشناسان برتر روابط عمومي در دستگاه هاي مختلف اجرايي استان قزوين به مناسبت هفته روابط عمومي و ارتباطات تقدير به عمل آمد.
7389*3013
خبرنگار : نسرين رحيمي**انتشار دهنده: رضا اولادي