۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 82542824
T T
۰ نفر
مديركل بنياد شهيد يزد: فتح خرمشهر، روز بزرگ مقاومت/ اعلام برنامه هاي بزرگداشت سوم خرداد

يزد - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: سوم خرداد و فتح بزرگ خرمشهر در عمليات غرور آفرين بيت المقدس روز مقاومت ، پايداري و پيروزي ملت قهرمان ايران است.

احمد ابراهيمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: رزمندگان جانبركف اسلام با غيرت و قدرت ايمان در سوم خرداد سال 1361 با غلبه بر دشمن بعثي به پيروزي و آزاد سازي شهر خرمشهر رسيدند.
وي ادامه داد: حماسه سازان فتح خرمشهر در سايه همدلي و ولايتمداري با شجاعت و استقامت بر دشمنان ايران اسلامي پيروز شدند و غيرت ديني و انقلابي خود را به خوبي نشان دادند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: سوم خردادماه و فتح خرمشهر در عمل يادآور ايثار شهيدان، استقامت و پايداري ملت فهيم ماست كه بايد همواره در بين مردم و جوانان زنده بماند.
ابراهيمي گفت: بايد ابعاد فتح خرمشهر و پيروزي رزمندگان جانبركف دوران دفاع مقدس بنحو شايسته توسط نهادهاي فرهنگي ، تبليغي و آموزشي به نسل جوان منتقل شود.
وي سالروز آزادسازي فتح خرمشهر را به عنوان روز مقاومت، ايثار و پيروزي ملت ايران به عموم خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ايثارگران و دلاوران هشت سال دفاع مقدس تبريك گفت.
اين مسئول گفت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سطح استان برنامه هاي مختلف فرهنگي ، هنري و ورزشي با همكاري مردم و دستگاه هاي مختلف اجرايي برگزار مي شود.
ابراهيمي گفت: سركشي به خانواده شهدا و ايثارگران ، برگزاري جلسات فرهنگي و تبيين ابعاد سوم خرداد ، حضور در گلزار شهدا و غبارروبي قبور منور آنها و همچنين برگزاري همايش هاي فرهنگي و ورزشي برگزار مي شود.
استان يزد سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
7536/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@